nuvaring

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_Caro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 13:26

Ragdollcat schreef:
Nee hoor geef me maar gewoon de pil en is controleerbaar ook.

nuvaring vind ik maar een raar iets en niet zo gezond lijkt me, er zit wel constant iets om je baarmoedermond heen volgens mij en dat is tegennatuurlijk en je weet niet wat dat voor effect heeft op de lange duur.

Waarom doorslikken en of doorgaan zonder stopweek? niet gezond natuurlijk, dan krijg je doorbraakbloeding op een heel onverwachte moment.

met een stopweek weet je tenminste dat het eraan zit te komen en kan je voorzorgsmaatregelen nemen met bijv. maandverband.

Nuvaring is veel gezonder dan de pil, omdat je een veel kleinere hoeveelheid hormonen binnen krijgt, namelijk omdat deze in de buurt van de baarmoeder kunnen afgegeven worden.

Normaal is de kans op doorbraakbloedingen met nuvaring zeer klein; net omwille van die constante hormoonafgifte aan de baarmoedermond, bij de pil heb je veel meer kans op doorbraakbloedingen.
Verder zit die ring niet vast rond je baarmoedermond ofzo... de ring zit gewoon vaginaal in de buurt van de baarmoedermond...

Hier zelfs op aanraden van de gynaecoloog de nuvaring doornemen; wegens omstandigheden worden baarmoeder en eierstokken dan zo min mogelijk belast en normaal gezien past je lichaam zich aan aan minder stopweken; het is reeds lang wetenschappelijk achterhaald dat het doorgebruiken van hormonale anticonceptie ongezond is.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 07:50

Er is een centraal topic voor alles wat met menstruatie en anticonceptie te maken heeft. Het is dan ook niet de bedoeling voor dit soort vragen een nieuw topic te openen. Bij deze plaats ik dus een slotje en verwijs ik jullie naar het centrale topic: [MW] [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6