Heftige reactie op alchohol?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:46

Pytje schreef:
troi schreef:
Klinkt als een allergische reactie, google hier maar eens op.ik zou als ik jouw was advies aan de huisarts vragen hierover.

Zou een huisarts een oorzaak kunnen vinden voor de allergie? Of kan hij alleen zeggen: goh lastig, hou het voortaan maar bij fristi. ?

Yep hij kan een oorzaak vinden en yep de enige oplossing is omhet voortaan te vermijden. Ach, zonder alcohol is beter te leven dan zonder werkend lichaam...

Anoniem

Re: Heftige reactie op alchohol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:48

Fristi is ook lekker :\

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 17:29

Dank je Troi. De laatste tijd reageer ik ook echt idioot op alcohol. Terwijl ik een tijdje nog kon zuipen tot ik een ons woog, zonder last te krijgen. Dan ga ik maar even richting doc.

Dus je bent niet de enige ts :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 17:37

Ik heb een tijdlang heel, heel heftig gereageerd op alcohol. Het kleinste beetje veroorzaakte bij mij een zgn. flush: knalrood gezicht, alles brandde (niet meer 'lekker warm' dus ;)) en heel sterk begrensde uitslag.
Ben getest op alcohol-allergie maar daar kwam niets uit.

De oorzaak lag waarschijnlijk in een zware allergische reactie (op pinda) die ik kort daarvoor had gehad. Lichaam was nog behoorlijk van slag dus.
Het is inmiddels wel zo goed als over, ik kan de meeste drankjes met alcohol wel drinken. Alleen rode wijn veroorzaakt soms nog een flush. Maar dat is ook een bekende histamine vrijmaker.
Ik heb ongeveer een jaar lang geen alcohol kunnen drinken.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 18:01

Bedankt allemaal, ik let er wel even op hoe ik de volgende keer reageer. En anders ik hoef ook niet perse alcohol, ik vind sinas en dubbel fris eigenlijk ook veel lekkerder. :+
Ik had overigens wel genoeg gegeten, het was rond 12 uur, en ik had gewoon avond gegeten, en daarna nog een twix op. :)
Ik voelde me opeens niet lekker dus ik dacht eerst dat zal wel komen omdat ik wat moe werd. Maar daarna bedacht ik me, ik heb net dat drankje gedronken, en daarvoor voelde ik me gewoon goed.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 18:49

ik heb dit ook gehad.
Bij mij was de reden geen allergie maar enkele weken later raakte ik burn out (alchohol heeft dus versterkt dat het op dat moment niet goed met mij ging ) Dus ook van vermoeidheid kun je dit krijgen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 00:14

Even een testje laten doen zou ik zeggen.. En anders gewoon oppassen ;) Maar als je al niet lekker bent én lange tijd niet hebt gedronken, ja dan kan ik me voorstellen dat dat niet zo goed samen gaat.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 08:50

Ik heb zoiets ook een keer gehad, ook echt een heel klein laagje alcohol met cola, en toen voelde ik me ineens ook super draaierig en misselijk, pijn in mijn buik enzo.. Maar het mixje dat ik had was al voorgemixt, het leek net alsof iemand er iets in had gedaan.. Want het was echt niet de eerste keer dat ik alcohol dronk, normaal kan ik er gewoon tegen..

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 09:32

Magrathea schreef:
Even een testje laten doen zou ik zeggen.. En anders gewoon oppassen ;) Maar als je al niet lekker bent én lange tijd niet hebt gedronken, ja dan kan ik me voorstellen dat dat niet zo goed samen gaat.

Ik had inderdaad wel lange tijd niet gedronken, maar ik voelde me prima voor het drankje. :)
Tanya schreef:
Ik heb zoiets ook een keer gehad, ook echt een heel klein laagje alcohol met cola, en toen voelde ik me ineens ook super draaierig en misselijk, pijn in mijn buik enzo.. Maar het mixje dat ik had was al voorgemixt, het leek net alsof iemand er iets in had gedaan.. Want het was echt niet de eerste keer dat ik alcohol dronk, normaal kan ik er gewoon tegen..

Ja precies had ik ook, behalve de pijn in mijn buik, dat niet. Bij mij had mijn vriendin het gewoon ingeschonken en ik vertrouw haar, verder was het ook gewoon een feestje met allemaal bekende mensen, geen mensen die zulke dingen zouden doen (denk ik).