Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
bandosx schreef:heb je met je vriend een samenlevingscontract? daar kun je een lijst met bezittingen aan toe voegen, als er verder niks op je naam staat,kunnen ze erg weinig,ze hebben je precies waar ze willen,schuldeisers,namelijk dat je er wakker van ligt en je kl*te voelt,het beste is toch het van je af zetten,je hebt je best gedaan,meer kan je niet doen!
als het thuis erg heet word,dan schrijf je je voorlopig toch even uit bij je vriend tot je werk hebt?
ik zou me niet gek laten maken voor wat geld hoor! er is meer in het leven
groetjes martijn
veerledec schreef:Op grond waarvan ben je fiscaal partner dan? Samen een huis/baby/elkaars pensioenpartner?
Citaat:U bent in 2011 fiscale partners als u aan 1 van de volgende voorwaarden voldoet:
U bent getrouwd.
U bent geregistreerd partner.
U bent ongetrouwd en staat allebei op hetzelfde adres ingeschreven bij de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (GBA), u bent allebei meerderjarig en u hebt samen een notarieel samenlevingscontract afgesloten.
U bent ongetrouwd en staat allebei op hetzelfde adres in de GBA ingeschreven en u voldoet aan 1 van de volgende voorwaarden:
U hebt samen een kind.
1 van u heeft een kind van de ander erkend.
U bent bij een pensioenfonds aangemeld als pensioenpartners.
U bent samen eigenaar van een woning.
aisie schreef:Kun je niet in de schuldsanering? Dat duurt drie jaar maar als je je netjes aan de regels houd ben je daarna wel overal vanaf.
GroteVogel schreef:Woon je samen met je vriend? Zo ja dan heb je geen recht op een uitkering als hij inkomsten heeft.
Je vriend moet dan voor jou opdraaien, En als hij al te veel vaste lasten heeft ( hypotheek) dan zeggen ze verkoop maar.......
Mijn advies?????
( Nu zal ik bokt over me heen krijgen) Huur een woonruimte elders, vraag een uitkering aan als je nog geen werk vind en ga snel een wsnp aan vragen.
Heb je kids?
Ik weet er alles van, het is niet eerlijk, maar echt, ze zullen jou vriend ook pakken , ook al heb je geen samenlevings contract of ben je getrouwd, jij hebt dan geen recht op een uitkering en die schuldeisers halen het wel ergens vandaan......( inboedel beslag, ook al is alles van je vriend, JIJ staat ingeschreven op dat adres, dus mogen ze ook beslag leggen)
Voorkom dit dus!

Ossie96 schreef:Hoe gaat het nu met je TS?
Heb je al iets ondernomen in de zin van een instantie? Of ga je dat niet doen?
Ben je ook het overzicht kwijt of weet je wel waar je schulden hebt en hoe hoog die ongeveer zijn?
Ik ben werkzaam als assistent bewindvoerder en weet dus veel van de WSNP (schuldsanering), mocht je vragen hebben dan kun je die uiteraard stellen (mag ook via PB).
En dan is er een SE die 0 op het rekest geeft.