schuldeisers......driving me crazy

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Pam87

Re: schuldeisers......driving me crazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 16:54

GroteVogel geeft een verstandig advies :P

bandosx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:05

heb je met je vriend een samenlevingscontract? daar kun je een lijst met bezittingen aan toe voegen, als er verder niks op je naam staat,kunnen ze erg weinig,ze hebben je precies waar ze willen,schuldeisers,namelijk dat je er wakker van ligt en je kl*te voelt,het beste is toch het van je af zetten,je hebt je best gedaan,meer kan je niet doen!
als het thuis erg heet word,dan schrijf je je voorlopig toch even uit bij je vriend tot je werk hebt?
ik zou me niet gek laten maken voor wat geld hoor! er is meer in het leven

groetjes martijn

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 17:19

bandosx schreef:
heb je met je vriend een samenlevingscontract? daar kun je een lijst met bezittingen aan toe voegen, als er verder niks op je naam staat,kunnen ze erg weinig,ze hebben je precies waar ze willen,schuldeisers,namelijk dat je er wakker van ligt en je kl*te voelt,het beste is toch het van je af zetten,je hebt je best gedaan,meer kan je niet doen!
als het thuis erg heet word,dan schrijf je je voorlopig toch even uit bij je vriend tot je werk hebt?
ik zou me niet gek laten maken voor wat geld hoor! er is meer in het leven

groetjes martijn

ja indd soms zakt de moed je echt in de schoenen....en nee zijn ze zeker niet waard !!! uitschrijven heb ik altijd nog als laatste red middel zeg maar...en nee heb niks op m'n naam staan dus dat scheelt ook. en nee heb geen samenlevingscontract zijn wel fiscale partners...hadden we ook beter niet kunnen doen want nu krijg ik ook geen zorg toeslag....bammer krijg nog wel een zakcentje van de belasting scheelt straks ook weer!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:22

Op grond waarvan ben je fiscaal partner dan? Samen een huis/baby/elkaars pensioenpartner?

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 17:29

wel even leuk om erbij te zetten ik heb a.s. donderdag een gesprek bij post.nl zal wel niet dik verdienen maar beter iets dan niets!!! maartoch snap ik niet dat sommige tuthola's die voor zo'n bedrijf werken ook echt kill en koud overkomen aan de tel...dat hoeft toch niet...ze kwam niet eens met een voorstel nee ik moest maar een brief schrijven om een aanvraag formulier aan te vragen...dat kon niet over de telefoon zei ze...bij andere kon dat wel en werd ik ook doorgeschakeld naar een ander persoon (die daar kennelijk wel wat over te zeggen heeft) en deden hun zelf het formulier opsturen 1 daarvan heb ik al binnen vandaag....en juist bij die laatste tuthola heb ik iedere maand extra afgelost maar daar hebben ze niks aan...maar goed ik hou jullie up to date!!!

p.s. vind het erg fijn dat ik van jullie tenminste wel wat meer begrip krijg!!!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 17:33

veerledec schreef:
Op grond waarvan ben je fiscaal partner dan? Samen een huis/baby/elkaars pensioenpartner?

ja uhm onze belasting aangifte is samengekoppeld....waardoor mijn recht op zorgtoeslag zou vervallen omdat mijn partner te veel verdient, (althans dat zei de man die onze belasting aangifte doet)....verder zou ik niet weten ik ben geen mede eigenaar...willen graag een baby maar die moet nog een jaar of 5 wachten.....en pensioen is ook niet verbonden met elkaar.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:36

Dat vind ik wel heel sterk dan...

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 17:37

Misterylady schreef:
Tenzij ze op papier kan aantonen dat alle spullen van haar vriend zijn, dan mag er geen beslag op gelegd worden.

ja kunnen we aantonen anders had ik me ook niet bij hem ingeschreven...

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 17:38

veerledec schreef:
Dat vind ik wel heel sterk dan...

uhm hoe bedoel je ....? ben geen belasting held...ja ik dacht dus ook dat ik er wel gewoon recht op heb zorg toeslag (als je dat bedoeld)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:48

volgens mij kon je voorheen kiezen voor al dan niet fiscaal partnerschap maar ben je met ingang van dit jaar altijd fiscaal partner als je samen in een huis woont, of heb ik dat verkeerd begrepen?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:48

Citaat:
U bent in 2011 fiscale partners als u aan 1 van de volgende voorwaarden voldoet:

U bent getrouwd.
U bent geregistreerd partner.
U bent ongetrouwd en staat allebei op hetzelfde adres ingeschreven bij de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (GBA), u bent allebei meerderjarig en u hebt samen een notarieel samenlevingscontract afgesloten.
U bent ongetrouwd en staat allebei op hetzelfde adres in de GBA ingeschreven en u voldoet aan 1 van de volgende voorwaarden:
U hebt samen een kind.
1 van u heeft een kind van de ander erkend.
U bent bij een pensioenfonds aangemeld als pensioenpartners.
U bent samen eigenaar van een woning.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:50

Je bent dan toeslagpartner denk ik, vanaf dit jaar kan je geen fiscaal partner meer zijn zonder samenlevingscontract, geregistreerd partnerschap, kind samen of huwelijk.

Edit: Zie lijstje van Veerledec

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:53

oh dan is het juist die kant op veranderd.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 16:21

aha !

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 13:00

Inderdaad stap morgen naar de gemeente en ga de schuldsanering in die mensen helpen je echt zo ontzettend goed en inderdaad na 3 jaar ben je schulden vrij en als mogelijk is bouwen ze ook een potje voor je op van je eigen geld. Ik heb er ook in gezeten van 2005 t/m 2008 zelf kreeg ik 40euro leefgeld per week (kreeg dan een door hun aangemeld bankrekening pasje waar zij je leefgeld op doen storten. Na 3 jaar had ze van elke maand wat ze telkens over hield van mijn geld opzij geschoven en dus een soort van extra potje opgebouwd, vond ik zo ongelooflijk fijn.
aisie schreef:
Kun je niet in de schuldsanering? Dat duurt drie jaar maar als je je netjes aan de regels houd ben je daarna wel overal vanaf.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:45

GroteVogel schreef:
Woon je samen met je vriend? Zo ja dan heb je geen recht op een uitkering als hij inkomsten heeft.
Je vriend moet dan voor jou opdraaien, En als hij al te veel vaste lasten heeft ( hypotheek) dan zeggen ze verkoop maar.......

Mijn advies?????
( Nu zal ik bokt over me heen krijgen) Huur een woonruimte elders, vraag een uitkering aan als je nog geen werk vind en ga snel een wsnp aan vragen.
Heb je kids?

Ik weet er alles van, het is niet eerlijk, maar echt, ze zullen jou vriend ook pakken , ook al heb je geen samenlevings contract of ben je getrouwd, jij hebt dan geen recht op een uitkering en die schuldeisers halen het wel ergens vandaan......( inboedel beslag, ook al is alles van je vriend, JIJ staat ingeschreven op dat adres, dus mogen ze ook beslag leggen)

Voorkom dit dus!

Even ergens anders een woning huren? Ik weet niet waar jij woont, maar dat kan je hier in de randstad wel vergeten. Bovendien heb je EERST een inkomen nodig voordat je in aanmerking komt voor een woning.

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:12

Hoe gaat het nu met je TS?
Heb je al iets ondernomen in de zin van een instantie? Of ga je dat niet doen?

Ben je ook het overzicht kwijt of weet je wel waar je schulden hebt en hoe hoog die ongeveer zijn?

Ik ben werkzaam als assistent bewindvoerder en weet dus veel van de WSNP (schuldsanering), mocht je vragen hebben dan kun je die uiteraard stellen (mag ook via PB).

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 13:26

Jee wat een heisa zeg :(:)

Even een dikke virtuele knuffel!

Fijn die ex-en, maar helaas......denk dat je ogen nu wel 10x beter geopend zijn ;)

Heb je inmiddels al iets kunnen vinden een instantie oid die je kan gaan helpen bij het terugbetalen?
Er is vast wel een oplossing!

Sterkte

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 13:44

Ik raad je echt de schuldsanering aan! Je hebt het dan wel drie jaar even krap, maar wanneer jij drie jaar lang gewoon netjes meewerkt ( zij hebben ook begrip als je je baan verliest), ben je van al je schulden af! Dat lukt je bij de gewone schuldeisers nooit! Plus dat je na die drie jaar gewoon weer nieuwe start heb want al je schulden worden dan vrijgescholden.

Veel strekte meid! lastige situatie!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 21:44

Ossie96 schreef:
Hoe gaat het nu met je TS?
Heb je al iets ondernomen in de zin van een instantie? Of ga je dat niet doen?

Ben je ook het overzicht kwijt of weet je wel waar je schulden hebt en hoe hoog die ongeveer zijn?

Ik ben werkzaam als assistent bewindvoerder en weet dus veel van de WSNP (schuldsanering), mocht je vragen hebben dan kun je die uiteraard stellen (mag ook via PB).

op het moment doen we alles nog zelf want nu kan het nog net er moet alleen niks meer bij komen, we hebben zelf een inkomen/uitgaven berekening gemaakt en op dit moment komen we er nog net zelf uit binnen 3 tot 4 jaar. m'n vriend werkt nu ook wat extra inval dagen dus is ook net iets erbij. en er is een deurwaarde die het gelukkig wel wat aangenamer wist te maken voor in ieder geval 3 maanden dus dat scheelt ook weer voor nu.....

wat ik me eigenlijk wel afvraag alle eigendommen staan op de naam van m'n vriend en daar hebben we bewijs van....als ze nou beslag willen leggen hoe gaan ze dat dan aanpakken?

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 21:55

hoe het verder gaat heb geen koninginnen dag gevierd had toch wel erge hoofdpijn van alle stress....want het heeft wel allemaal indruk gemaakt...hoe ze met je omgaan...dat ze niet verder kijken dan hun neus lang is en alleen maar kijken waar ze recht op hebben en niet wat menselijk of schappelijk is. toen ik kreeg te horen dat ik een regeling had getroffen met hun en dat ik me daar aan moest houden dacht ik jaaaaa hallo die regeling heb ik getroffen toen ik inkomsten had, die in komsten kwamen te vervallen waar ik niks aan kon doen...geen contract verlenging...en dat krijg je dan precies een maand van te voren te horen....het zit me gewoon even niet mee....maar ik zou mezelf niet zijn als ik het zou opgeven...dus ja vecht nog maar even door......maar vind het super echt super dat ik support krijg van jullie...want een beetje hoop doet leven!!!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:06

Zolang je niet getrouwd bent mogen ze niks wat op naam staat van je vriend in beslag nemen ookal wonen jullie in hetzelfde huis.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 09:18

Net alle respect, die mensen doen hun werk. Die hebben dagelijks tientallen mensen aan de lijn, waarvan het ene geval Nig schrijnender is dan het ander. Dan moet je wel heel zakelijk worden. Iedereen wil nl dat er voor hun een uitzondering gemaakt wordt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 09:32

Netjes gezegd Stef. En wat ze zeggen klopt gewoon, je had een afspraak dus verwachten zij dat je je daar aan houdt. Lijkt me logisch. Een tip...als je afspraken niet kunt nakomen dan moet je daar over communiceren. In overleg is er veel meer mogelijk dan wanneer je niets van je laat horen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 09:35

Ik begrijp dat dit precies is wat ts probeert te doen, communiceren omdat ze zich niet meer aan een eerder gemaakte afspraak kan houden wegens verlies van baan :-) En dan is er een SE die 0 op het rekest geeft.

TS, heb je recht op WW? Gewoon WW aanvragen dan heb je in elk geval nog inkomen. Op de site van het UWV kun je heel handig uitzoeken hoeveel recht op WW je hebt, je hebt alleen je DigiD nodig.

Daarnaast: als een SE niet akkoord gaat met de door jou voorgestelde regeling (bijvoorbeeld: jij kunt 20 betalen, maar zij willen 50) dan gewoon beginnen met het betalen van die 20 per maand. Als je dat volhoud dan zul je sneller zien dat de SE verdere invorderingsmaatregelingen staakt. Jij laat immers zien dat je van goede wil bent.