Die *** ziekte, het kost zoveel mensen het leven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:40

Jolijnn schreef:
mijn moeder is ook overleden aan lonkkanker nooit gerookt..
en dan zie ik van die stomme mensen die roken en dan denk ik wel eens ach kreeg jij het maar !!!

maar ja datook niet zo aardig tegen over die mensen

Hoe erg het ook is om je moeder te verliezen mag je dit nooit iemand toewensen!

Ik weet hoe erg het is om je moeder te verliezen, mijn moeder is 3 jaar terug overleden welliswaar niet aan kanker! Hij lever stopte ermee! Ze kreeg een transplantatie en is nooit meer wakker geworden! Ik mis haar nog elke dag ze was ook pas 44.

Vraag me ook af, of het ooit minder wordt.
Je moeder kun je nooit missen denk ik!

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 18:45

Ilk heb wel een foto van mama... Elke avond pak ik hem even en praat ik er mee :o

wat knap dat je daat oinderzoek naar doet ;) zou ik denk ik niet kunnen

en hormiafune ik hoop voor jou dat het zo snel mogelijk ophoud ;(
ben jezelf helemaal genezen??

Verder ben ik zelf ook heel bang dat ik het krijg.. Omdat het zo in de familie zit

pascal ik weet dat ik dat niemand mag toevertrouwens maar soms gebeurd het ineens
wat sneu van je moeder!
En stoppen met missen zou ik ook nooit kunnen

Gianti

Re: Die *** ziekte, het kost zoveel mensen het leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:48

Ik heb mijn vader in 2007 aan slokdarm kanker verloren. Helaas is net bij mijn Tante een hele agressieve vorm van borstkanker gevonden, heb een beetje het gevoel, dat ik opnieuw in die sleur kom, bijv. de hele tijd in spanning wachten op dat ene telefoontje met de uitslag

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:50

Inderdaad rotziekte := Ik ken gelukkig niemand persoonlijk die overleden is aan kanker, maar m'n broer, oom en m'n tante(2x) hebben het wel gehad.
Laatst bijgewerkt door saskiakefie op 24-04-12 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:53

Ik ben me nu wel veel meer de kleine dingen gaan waarderen, van de kleine dingetjes gaan genieten! Ik probeer mij gewoon wat meer op dat te gaan focussen! En tuurlijk weegt dat niet op tegen het verliezen van iemand, maar daar kan ik niks aan veranderen en zo kan ik er toch iets positiefs uit halen :)
Laatst bijgewerkt door Gianti op 24-04-12 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:55

Ja, mijn vader afgelopen augustus aan Kahler (zit in het bloed en botten). En bij mijn moeder werd er in september een centimeter in haar baarmoeder ontdekt, dus in december verwijdering van der baarmoeder. Nu hoop ik gewoon dat het bij mijn moeder niet terugkomt. 1 ouder verliezen aan die vreselijke ziekte vind ik genoeg, twee ouders zou ik niet meer trekken. Het is ***ziekte!!!

En het ergste was nog dat hij twee weken voor mijn masterbul uitreiking aan de universiteit overleed. Hij heeft dat moment helaas niet mogen meemaken
Laatst bijgewerkt door Douraque op 24-04-12 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:57

Hier ben ik ook mijn opa verloren, volgensmij was het pas heel laat ontdekt en het was een hele agressieve vorm. Toen ik bijna 4, of 4 was overleed hij. Nu ben ik 13 maar ik mis hem nog steeds heel erg ;( Mijn andere opa is niet door kanker overleden maar die overleed toen ik 1 was. Beide mis ik heel erg. Maar van beide kan ik een moment herinneren. Dat is wel fijn maar het verdriet is er nooit minder op geworden ;(

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 19:01

Romana01 wat verschrikkelijk :(:)
hopen dat het telefoontje goed nieuws uit komt!

Maar wat knap dat je daar ook nog wat moois uithaalt

douraque ik hoop dat het goed komt met je moeder :(:) ik was ook bijna mij vader kwijt! Hij kreeg vorig jaar een hardinfart daar ben ik wel van geschrokken

denise ik snap dat je ze mist :(:) heel veel sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:02

Bedankt Jolijn. Iedereen die hier iemand aan het verliezen is, of iemand verloren is door deze ziekte; heel veel sterkte :(:)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:08

Romana01 schreef:
Ik heb mijn vader in 2007 aan slokdarm kanker verloren. Helaas is net bij mijn Tante een hele agressieve vorm van borstkanker gevonden, heb een beetje het gevoel, dat ik opnieuw in die sleur kom, bijv. de hele tijd in spanning wachten op dat ene telefoontje met de uitslag

Misschien een hart onder de riem. Mijn moeder kreeg in feb. 20120 de agressieve vorm van borstkanker, het was een hele lange en zeer zware weg, maar ze is nu weer helemaal gezond :j

Wat bij ons heel erg hielp was ondanks al het nare nieuws om toch positief te blijven. Dat is heel erg moeilijk maar soms helpt het wel.

@ts: Ik doe er nog geen onderzoek naar hoor, maar volg er wel de studie voor.

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 19:11

O oke ;)
wel knap dat je de opleiding er daar voor doet... Ook dat zou ik niet kunnen

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:17

Hier zit kanker ook heel erg in de familie.
Beide oma's hebben borstkanker gehad. 1 van die oma's had dan nog eens baarmoederhalskanker. Dit laatste heeft mijn moeder helaas ook gekregen. Daarnaast heeft mijn opa darmkanker.
Gelukkig hebben ze het allemaal gehaald, 1 van de oma's is achteraf overleden aan een hartinfarct (Vind ik persoonlijk de mooiste dood die er is, ze voelen geen pijn en je herinnerd alleen de mooie momenten, niet zoals iemand die alhzeimer of een spierziekte ed. heeft). Mijn opa heeft momenteel nogsteeds problemen met de darmkanker maar hij komt er wel bovenop, hij is sterk :)

Maar weet wel dat mensen ooit horen te sterven, hoe graag je ze ook bij je wil houden... Laat gewoon nu weten hoeveel je om ze geeft, aan iedereen rondom je. Zo kan iemand ook gewoon plots in een verkeersongeval omkomen. En dan heb je waarschijnlijk spijt dat je hun nooit verteld hebt hoe graag je ze wel ziet...
Ik wou dat ik mijn oma nog recht in haar gezicht had kunnen zeggen hoeveel ze voor me betekende en hoe graag ik haar zie. Ze weet het wel, maar voor mijn gevoel is dat niet voldoende.
Ik ga nu dagelijks naar mijn opa en laat hem altijd weten dat ik om hem geef en van hem hou. Dat houd hem momenteel ook sterk!

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:18

Bij mijn moeder is in 2004 borstkanker met uitzaaiingen naar de lymfe-klieren ontdekt.
Ze heeft haar borst eraf laten halen,heeft chemo en bestraling gehad en is nu "schoon".
Maar bij elk wissewasje wat ze heeft komt weer de angst terug dat ze weer die ziekte heeft.

Tante van mij(nu 50 jaar) heeft vroeger oogkanker gehad.
Oog eruit gehaald,chemo en bestraling gehad.
Ze is toen schoon verklaard.
Nu 2 jaar geleden is er weer kanker bij haar ontdekt maar nu in uitgezaaide vorm.
Ze heeft een gezwel in haar hoofd gehad maar dat is weg.
Maar nu zitten er 8 uitzaaiingen in haar lichaam.
Ze heeft meegedaan aan een expiriment aan de Daniel Den Hoed kliniek.
Is een tijdje stil gestaan met groeien van de uitzaaiingen maar nu zijn ze weer gegroeid.
Het is nu afwachten hoe het zal gaan.
De artsen hebben wel gezegd dat ze nooit meer genezen kan worden dus nu is het tijdrekken.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:35

Jolijnn schreef:
O oke ;)

Dank je, ik probeer het los te zien van persoonlijke contacten met kanker.
Daarnaast is het ook een opleiding gericht op alle (erfelijke/chronische) ziekten.
Bijvoorbeeld taaislijmziekte...

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 19:42

Anoli schreef:
Jolijnn schreef:
O oke ;)

Dank je, ik probeer het los te zien van persoonlijke contacten met kanker.
Daarnaast is het ook een opleiding gericht op alle (erfelijke/chronische) ziekten.
Bijvoorbeeld taaislijmziekte...

ik hoop dat je slaagt en je er in verde kunt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:45

Amalarab schreef:
dankje Jolijnn. heb jij nog wel foto's/video's van je moeder? of familieleden die over haar kunnen vertellen?

jeetje Homia!! wat een doffe ellende en love_western, wat een zeldzame ziekte heb je!

Klopt, ben het 8ste kind die dat heeft.
Gelukkige de goede variant. En zijn de tumoren goedaardig. Toen ik 10 was is er een tumor verwijdert.
En heb er momenteel weer 1. Maar deze halen ze nog niet weg, tenzij hij nog groter word.

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 05:47

Woh er zijn wel weinig mensen die dat hebben! Maar weten de artsen dan wel goed wat ze er mee aan moeten???

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:10

Mijn broertje van 2 jaar heeft leukemie... ;(
Dit is eind Februari ontdekt dus nog maar zo'n 2 maanden geleden ontdekt,
maar wat is er al veel gebeurd in die 2 maanden zeg!

Mijn vader heeft een goedaardige (heet dat zo?) vorm van huidkanker.
En mijn stiefvader heeft ongeneselijke botkanker in zijn rug.
Daar begrijp ik verder niet zo veel van omdat hier eigenlijk niks meer mee gebeurd.

Verschrikkelijk voor iedereen die er iemand aan verloren heeft of mensen kent die het hebben...
Ik hoop echt niet dat ik mijn broertje er aan ga verliezen!

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:12

Wat erg voor iedereen zeg ;(

Mijn opa had darmkanker en is er van genezen. Nu heeft mijn oom darmkanker wat overal is uitgezaaid en vooral in de longen zit waardoor ie het heel benauwd heeft. Hij zit ook op het einde van zijn leven, echt verschrikkelijk ;(
Huid en darmkanker zit heel erg in de familie bij ons..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:15

Anoli schreef:
Romana01 schreef:

Misschien een hart onder de riem. Mijn moeder kreeg in feb. 20120 de agressieve vorm van borstkanker, het was een hele lange en zeer zware weg, maar ze is nu weer helemaal gezond :j

Wat bij ons heel erg hielp was ondanks al het nare nieuws om toch positief te blijven. Dat is heel erg moeilijk maar soms helpt het wel.

@ts: Ik doe er nog geen onderzoek naar hoor, maar volg er wel de studie voor.

toch fijn om te weten dat het mogelijk is!

Helaas geen goed nieuws, de biopt die genomen was, bleken ook kankercellen te bevatten...

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:16

Mag vragen wat een biopt?
Wat onderzoeken ze dan?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:21

Mijn tante had een bultje in haar borst, waaraan ze niet konden zien wat het was, ze twijfelde of het niet gewoon een ontsteking was, dus hebben ze daar wat weefsel uit genomen en dat onderzocht en dat bevatte kankercellen (dat heb ik eruit gemaakt, van wat mij verteld is, kan ook zijn dat ik wat door elkaar heb gehaald)

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 06:07

O wat sneu voor je broertje, vader en stiefvader. Hopelijk ver lies je je broertje niet :(:)

slecht nieuws is dat zeg ;( bah :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 07:27

Jolijnn schreef:
Woh er zijn wel weinig mensen die dat hebben! Maar weten de artsen dan wel goed wat ze er mee aan moeten???

Ja vorige is verwijdert omdat die tumor net zo groot was als een sinasappel. En dat zat dus in mijn nek.
Maar deze die ik nu heb groeit niet. Pas als hij gaat groeien, moet hij eruit.

Maar ze willen mij liever niet opereren, want tumor zit in een zenuwrijkgebied. En ze zijn bang dat ze een zenuw raken.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 07:42

Ik ben op me 12e me vader verloren aan lonkanker.. Dit jaar verlies ik waarschijnlijk me oom,, Die heeft het in zijn botten,, bekken en achter zijn luchtpijp zitten en gaat heel erg achteruit nu