Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Shiloh schreef:Bij de slag van de borstcrawl leer je dat je je armen recht voor je uit naar beneden in het water duwt om vaart te maken. (dus ik bedoel de beweging, als je gewoon staat met 1 arm in de lucht, en dan vooruit je arm bewegen om hem weer langs je zij te leggen). Alleen als je nog weinig spier kracht hebt, is het ook een optie, om een soort S te maken met je hand voor je langs. (dus zeg maar als je je rechter arm hebt, je elleboog te laten zakken en dus niet je arm recht houden, en dan met je hand langs de linker borst. Hiermee kun je nog wel met je hand afzetten tegen het water en vaart maken, maar komt de kracht niet zo ver van je lichaam af te liggen. Dat is minder zwaar voor je armen. Damn wat is dit lastig uit leggen op papier...
Je moet constant je hand bewegen, zodat je constant druk tegen je hand voelt.
Daarbij heb ik van andere sporten niet zoveel verstand, maar van zwemmen wel. Daarom uit ik hier mijn advies in de hoop dat anderen er naar luisteren en zich dus niet kapot zwemmen.
Saskiaa_ schreef:Dat is inderdaad bij elke vorm van sport, maar ik wil waarschuwen dat je echt je lichaam kapot kan zwemmen. Helemaal als je dat soort adviezen zoals uit de quote hierboven op gaat volgen. Je hoort je arm niet recht te houden, dan trek je echt je schouder kapot. En natuurlijk moet je bij elke sport begeleiding hebben, maar het gaat hier over zwemmen, vandaar.Daarbij heb ik van andere sporten niet zoveel verstand, maar van zwemmen wel. Daarom uit ik hier mijn advies in de hoop dat anderen er naar luisteren en zich dus niet kapot zwemmen.
Shiloh schreef:Ik doe eigenlijk altijd voornamelijk borstcrawl. Vind dat een fijnere houding die ik langer vol houd. Met schoolslag zit je toch constant je hoofd omhoog te houden en dan krijg ik last van mijn nek.