Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
WildWings schreef:Katja schreef:Als je je ribben echt zwaar gekneusd hebt dan stap je helemaal nergens meer op Dilan zelfs niet als je een bikkel bent
Aan de reacties van sommige mensen hier lijkt het wel alsof 'zwaar gekneusd' misschien een beetje te snel wordt gebruiktBinnen één week alweer op het paard met zwaar gekneusde ribben?? Zwaar gekneusde ribben kunnen meer pijn doen dan gebroken ribben, dus knappe meid die na zo'n korte tijd weer wegrijdt.
Ik sliep pas na 3-4 (oid) weken weer redelijk met mijn gekneusde ribben door kinkhoest, kon op stal amper de straatbezem gebruiken of een volle kruiwagen hanteren. Na 5 weken oid ging ik volop aan de bak op een andere stal en kon de week daarna amper meer bewegen omdat ik het toch overbelast had. Omdat ik ook nog steeds constant moe(s)t hoesten werd het overigens ook niet beterSlapen ging ook weer vervelend, maar één houding die echt redelijk werkt en de rest zette teveel druk op de ribben. Needless to day: SPIJT!
Moraal: niet iets doen omdat je zo graag wilt of omdat je je stoer/groot wilt houden, maar gewoon kijken hoe je 'dagelijkse' bewegingen en taken gaan. Als je dat nog niet kan, is paardrijden misschien niet zo verstandig, zeker omdat het toch een dier (dus soms onvoorspelbaar) blijft
Ik ben dus wel vrij vlot weer aan de gang gegaan nadat de hoest afgenomen was maar heb de eerste tijd alleen maar gestapt en altijd ingepakt in de bodyprotector. Het moeilijkste was trouwens op-en afstijgen. Zie dat maar eens te doen zonder te vergaan van de pijn. Elisa2 schreef:Heb je je wervels weleens na laten kijken dan Sharissa? zou kunnen dat dat dus niet meer helemaal goed zit..