Wanneer weer paardrijden na zwaar gekneusde ribben?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Wanneer weer paardrijden na zwaar gekneusde ribben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 15:25

Heb je je wervels weleens na laten kijken dan Sharissa? zou kunnen dat dat dus niet meer helemaal goed zit..

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:42

Een paar jaar terug had ik mijn 2 ribben zwaar gekneusd en mijn heup had een flinke optater gehad. Heb toen 2 maanden niet gereden.
Dit kwam ook door een val van 't paard.
Moet zeggen dat ik van mijn heup zo nu en dan ook nog steeds last heb.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:32

WildWings schreef:
Katja schreef:
Als je je ribben echt zwaar gekneusd hebt dan stap je helemaal nergens meer op Dilan zelfs niet als je een bikkel bent ;)

Aan de reacties van sommige mensen hier lijkt het wel alsof 'zwaar gekneusd' misschien een beetje te snel wordt gebruikt := Binnen één week alweer op het paard met zwaar gekneusde ribben?? Zwaar gekneusde ribben kunnen meer pijn doen dan gebroken ribben, dus knappe meid die na zo'n korte tijd weer wegrijdt.

Ik sliep pas na 3-4 (oid) weken weer redelijk met mijn gekneusde ribben door kinkhoest, kon op stal amper de straatbezem gebruiken of een volle kruiwagen hanteren. Na 5 weken oid ging ik volop aan de bak op een andere stal en kon de week daarna amper meer bewegen omdat ik het toch overbelast had. Omdat ik ook nog steeds constant moe(s)t hoesten werd het overigens ook niet beter :D Slapen ging ook weer vervelend, maar één houding die echt redelijk werkt en de rest zette teveel druk op de ribben. Needless to day: SPIJT!

Moraal: niet iets doen omdat je zo graag wilt of omdat je je stoer/groot wilt houden, maar gewoon kijken hoe je 'dagelijkse' bewegingen en taken gaan. Als je dat nog niet kan, is paardrijden misschien niet zo verstandig, zeker omdat het toch een dier (dus soms onvoorspelbaar) blijft :)

Lotgenoot!! Ik heb mijn ribben ook zwaar gekneusd en 1 bijna gebroken door kinkhoest. En dan gewoon door hoesten met die ribben. Dan weet je wel wat pijn is. -O- Ik ben dus wel vrij vlot weer aan de gang gegaan nadat de hoest afgenomen was maar heb de eerste tijd alleen maar gestapt en altijd ingepakt in de bodyprotector. Het moeilijkste was trouwens op-en afstijgen. Zie dat maar eens te doen zonder te vergaan van de pijn.

Sharissael

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:02

Elisa2 schreef:
Heb je je wervels weleens na laten kijken dan Sharissa? zou kunnen dat dat dus niet meer helemaal goed zit..

ik ben al een aantal keer naar de HA geweest en naar het ziekenhuis voor foto's hier konden ze niks op zien dus werd ik weer naar de fysio gestuurd. die zegt dat ik mijn rug/buik spieren goed moet trainen maarja die train ik al ontzettend veel door krachtfitness en het paardrijden zelf natuurlijk!

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:28

Rug kun je heel lang last van houden, helaas. Idd, spieren goed trainen en proberen niet te overbelasten. Vervelende met je rug is dat je 'm overal bij gebruikt, zelfs als je doodstil op je bed ligt, voel je 'm soms nog -O-

Sharissael

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:44

Ja indd! dat is zo vervelend... je kan niet zonder haha!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 19:31

Dan wil ik je aanraden om eens naar de ostheopaat te gaan Sharissa..kan echt verschrikkelijk veel verlichting geven en vastzittende wervels zie je niet altijd op de foto's.

Op en afstijgen is idd drama..ik doe weleens 15 min. stappen en moet opstappen met een krukje..naar ook dat mijn maag ook een optater heeft gehad dus als ik teveel beweeg wordt ik ook misselijk.

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:52

Dilan1993 schreef:
Dat zeg ik toch ook niet :roll: maar sommige mensen kneuzen hun ribben zwaar, en kunnen er na een paar weken weer vrij veel mee doen, anderen hebben er gewoon langer last van

ik had er idd neit zo heel veel last van..
al heb ik er nu soms nog wel last van

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:53

@wildwings ik ben er mee naar de dokter gegaan en hij heef tmij verteld dat ze net niet gebroken zijn maar dat ze zwaar gekneust zijn!! daar ben ik vanuit gegaan!