Wie start er mee buikspieroefeningen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:12

Ooh ik doe mee!

Ik ben sinds vorige week begonnen met 2 keer in de week hardlopen en daarna ook buikspieren. Ik lees net dat het dus beter andersom kan. Ik heb echt een waanzinnig slechte conditie. Ik rook al jaren en ik sport eigenlijk nooit, neem daarbij overdag een kantoorbaan en je hele conditie is weg!

Sinds afgelopen vrijdag heb ik er een bijrijdpaardje bij. Dus kom maar op met al dat sporten :D Ik ben er klaar voor!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 16:19

EvaC schreef:
Ooh ik doe mee!

Ik ben sinds vorige week begonnen met 2 keer in de week hardlopen en daarna ook buikspieren. Ik lees net dat het dus beter andersom kan. Ik heb echt een waanzinnig slechte conditie. Ik rook al jaren en ik sport eigenlijk nooit, neem daarbij overdag een kantoorbaan en je hele conditie is weg!

Sinds afgelopen vrijdag heb ik er een bijrijdpaardje bij. Dus kom maar op met al dat sporten :D Ik ben er klaar voor!

Eerst maar eens stoppen met roken dan? :Y)
En rustig aan beginnen hoor, één keer lopen met de buikspieren (gewoon 'beginners') om de andere dag lijkt me ruim voldoende. Zonder enige pijn zal het niet lukken maar, dagenlang met spierpijn lopen is erg demotiverend op lange termijn, het moet ideaal gezien zo'n beetje sluipend verbeteren. Dus zeker in het begin pole pole :D

EvaC

Re: Wie start er mee buikspieroefeningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:24

Ik wil eerst weer een beetje conditie e.d. opbouwen. Ik wil niet meteen een heleboel grote veranderingen in mijn levenstijl gooien, want ik weet namelijk dat ik dan niet ga volhouden.

Echt spierpijn heb ik trouwens nog niet gehad. Van de buikspieren wel, maar dan was het meer zo'n sluimerend gevoel van: oja! ik heb gister wat gedaan.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:54

I'm in :D Moet nodig weer is m'n buikspieren bijwerken voor m'n rug, maar tis elke keer morgen, dus nu is het vanavond!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 17:04

Knoffer schreef:
I'm in :D Moet nodig weer is m'n buikspieren bijwerken voor m'n rug, maar tis elke keer morgen, dus nu is het vanavond!

Volgens mij wordt er vanavond een aardbeving geregistreerd in België/Nederland als iedereen samen zijn sit-upjes begint te doen!!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 17:10

Hehehe, moeten we met z'n allen nog een tijdstip afspreken en dan aftikken in het topic als je klaar bent :P

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 17:15

Voor mij eerst paarden verzorgen, starten met werk thuis (deadline hier..) en dan als pauze doe ik de buikspieroefeningen. Dat haalt me ook eens van mijn stoel dan, ik krijg snel last van muis-arm-schouder-pijn-steek-dingen ;)
Gaat eerder laat zijn dus..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 17:23

Bandida schreef:
malih schreef:
Oefff, ik doe mee...Moet zo nodig wat aan die buikspiertjes doen, maar alleen is ook zo saai, k stel het steeds uit. Duss wanneer starten we :D ?

Vanavond!

Dan al??

Okee....ik doe ook mee.
2 zwangerschappen later verdienen mijn buikspieren wel wat aandacht.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 17:27

NatasjavE schreef:
Dan al??

O ja!!!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 17:29

Bandida schreef:
NatasjavE schreef:
Dan al??

O ja!!!

*piepstem aan*...helup....

CharlotteCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 17:31

I'm in! Wil al heel lang weer wat aan mijn buikspieren gaan doen, maar dit lijkt me wel een goed steuntje in mijn rug! :)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 17:32

NatasjavE schreef:
*piepstem aan*...helup....

Dames! (en heren, je weet nooit dat er eentje meeleest ;) )
Het is tijd om een matje te zoeken en dat al goed in het zicht te houden.
Wanneer zich dan vanavond 15-20 minuten vrije tijd voor doet, gooien we dat op de grond en starten maar!!!!! *\o/* :j

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 17:33

Ik start om 20:00 dan liggen de kids op bed en is het huis aan kant.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 17:34

Super! Tof dat er zo veel mensen gaan mee doen. Bij mij zal het dus iets later op de avond zijn, maar ik schrijf zeker nog een verslagje.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 17:40

Zojuist dat artikel van de link uitgeprint en helemaal doorgelezen. Hier en daar een YT-filmpje erbij gezocht voor wat verduidelijking. Dus ik ben er klaar voor.

Hier ook vanavond als de kids op bed liggen.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:31

Succes iedereen!

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:49

Ik wil ook meedoen, hoop dat ik me eraan hou haha

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:17

Ik ga het ook proberen! :)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 19:28

lauraP schreef:
Ik wil ook meedoen, hoop dat ik me eraan hou haha

Matje nemen, in je gezichtsveld leggen, en bij een kwartiertje tijd gewoon meteen toeslaan!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 19:44

Hier al sneller dan verwacht een verslagje van mijn start!!

Matje genomen, klaar gelegd en al gelijk gezien dat er nog iets is wat handig is: print van het schema :D

Beginners gedaan, gezien ik momenteel nog 'krom' loop van 20 km raften dit weekend.

Crunches: 2 sets van 20 herhalingen

Ik moet zeggen, doorgaan tot 20 was best pittig :Y)
Tip: goed blijven ademen!

Leg Raises : 2 sets van 10 herhalingen

Hier hetzelfde, dat was best pittig!!
Tip: dit gaat veel beter als je niet alleen je buikspieren, maar ook je kont en alles in je heup er tegen aan gooit. Dat is wel niet de bedoeling bij buikspieroefeningen, maar slecht kan dat niet zijn ;)

Side Crunches: 2 sets van 10 herhalingen

Dat was moeilijk! ik kwam er even niet aan uit wat de bedoeling was zonder prentjes te kijken. De versie zoals op het prentje met één arm op de grond lukt me het beste. En je voelt inderdaad dat het over heel andere spieren gaat zo.

Plank: 2 sets van 15 seconden
Hola! Die had ik echt onderschat.. je voelt de zwaartekracht echt héél hard trekken na 15 seconden :j

Maar goed gelukt!! Ik blijf even deze beginners set doen, ik voel dit nu meer dan genoeg ;) :D
Overmorgen weer!

Succes allemaal!!!!
Laatst bijgewerkt door Ruga op 23-04-12 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:50

Ja, ik moet het ook maar weer eens op gaan pakken. Eigenlijk vooral het hardlopen... Maar buikspieroefeningen zijn altijd handig. ik merk dat ik wel last van m'n rug krijg als ik lang hard loop.
(merk op m'n werk sowieso dat ik last van m'n rug krijg als ik de hele dag moet werken..) Hoop dath et werkt.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:02

Zo, ook gedaan :D Ik ben met medium begonnen.
En opdrukken en nog wat rekoefeningen er ff bijgepakt (ben zo stijf als een hark, moet ook is wat aan veranderen).

De Side Crunch vond ik ook lastig, die heb ik gek genoeg ook nooit eerder gedaan.
Wat betreft de Leg Raises, als je 'm wat zwaar vindt, smokkelen kan heel makkelijk door je handen tegen of onder je kont te leggen :P

Jep, overmorgen weer :D

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 21:06

Knoffer schreef:
Zo, ook gedaan :D Ik ben met medium begonnen.

De Side Crunch vond ik ook lastig, die heb ik gek genoeg ook nooit eerder gedaan.

+:)+ :D

Ik had wat last met wegrollen bij die side crunch, volgens mij is dat makkelijker voor mannen (smallere heup).

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:16

Nou, dat beginnersschema is idd al pittig zat!

Die leg raise vond ik het lastigs. Echt tot 10 is zo zwaar, zeker omdat je tussendoor je hielen niet op de grond kan zetten.

De side crunch ging ook wel goed, maar ik kwam met mijn schouder amper van de grond. Voelde toch de spieren die ik moest voelen, dus denk dat ik het wel goed deed.

Wel even rekken en strekken erna, anders denk ik dat ik zeker spierpijn heb morgen.
Goede om buikspieren te strekken/rekken: op je rug gaan liggen. Knieen buigen. Dan 1 been en 1 arm (wel allebei links of rechts) strekken. Dus arm naar boven langs je hoofd. En dat 15 seconden doen. Dan wisselen en de andere arm en been.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:20

I'm in! Of ik zal toch een poging doen!
Enkele jaren geleden is er een tijd geweest dat ik voor het slapen gaan vaak buikspieroefeningen deed en dat merkte ik wel. Op een of andere manier ben ik daarmee gestopt. Ik zou het wel makkelijker vinden om elke avond iets te doen in plaats van om de andere dag, dan zou ik er makkelijker een routine van maken.

Ik heb nu net het beginnerssetje overlopen.
De gewone crunches vond ik niet lastig maar mijn spieren trillen er wel erg bij. Ik lees op internet dat dat kan omdat je spieren het niet aankunnen maar ik vond het net helemaal niet lastig. Iemand die dat weet? Die leg raises daarentegen, pfieuuuw... Side crunches heb ik niet helemaal juist uitgevoerd zie ik nu op het prentje. En de plank was lastig maar die vind ik wel leuk om te doen, geeft voldoening als je het een tijdje kan uithouden.