Zo moe dat het je leven beheerst..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Spekkie01

Re: Zo moe dat het je leven beheerst..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:58

inderdaad, schildklier en b12 laten controleren, het wegzakken en flauwvallen en het constant moe zijn herken ik heel erg. Ik heb geen schildklier meer, dus slik pillen en zodra de hormonen van de leg zijn ( onder andere onder invloed van stress ) krijg ik dat soort dingen, ik ben wel eens boven op de hond gevallen. Ook darmen die van streek zijn is een bekend fenomeen, is bij mij geen reactie op voedsel, maar op het overvragen van mijn lichaam. B12 gebrek heb ik ook en ik heb dus ook de injecties nodig, pillen helpen niet, en als ik te laat ben voor mijn prik, protesteert mijn lijf meteen. Het is heel naar allemaal, maar ik weet tenminste waar het vandaan komt. Heel veel sterkte ermee

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:02

Ben je al getest op de ziekte van pfeiffer of de ziekte van lyme? Daar kun je ook ontzettend moe van worden :j

Heb zelf beide gehad, en bij lyme was ik zo zwaar vermoeid dat iets typen/schrijven zoals een bericht op bokt eigenlijk al te veel moeite was. Pfeiffer is al langer geleden dus heel goed kan ik me dat niet meer herinneren, weet alleen dat je dan ook heel moe bent.

Sterkte :(:)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:51

Je laatste bericht, met de duizeligheid doet me ook weer aan bloedarmoede denken. Geen idee of je daarop getest bent.

Eigenlijk zijn de klachten vrij vaag, vermoeidheid gecombineerd met duizeligheid kan duizenden dingen zijn.

Kortom ik zou toch nog maar eens voor een goede bloed analyse gaan en naar een voedingsdeskundige kan ook zeker gaan kwaad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:51

Zodra ze zeggen dat je B12 te laag is, moet je beginnen met injecteren, geen pillen slikken.
Dit heeft toch geen nut.

Ik was ook altijd moe, maar sinds ik een jaar B12 injecteer (die mag je gewoon zelf doen) ben ik veel minder moe.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:01

Ik moest ook meteen aan pilgebruik denken. Sinds jaren gebruik ik hem ook net weer en ik wordt er ook heel moe van (balen dat er niet betere initiatieven voor zijn).

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:28

Kun je niet eens naar een andere arts? Misschien ziet hij iets wat je andere arts over het hoofd ziet. Als er geen diagnose of een oplossing voor komt, zou je een rehabilitatietraject kunnen volgen.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:33

Het eerste wat in mij opkwam was ook B12 tekort!

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:44

Hmm na het openen van dit topic lijkt het me toch maar eens verstandig om maar wéér een bezoekje aan de huisarts te brengen en te gaan zeuren.

Ik heb dan wel niet alle klachten die jij hebt maar de meeste dus wel

- al 1,5 jaar lang heel erg opgezette klieren, die afentoe dus zo dik zijn dat het ontzettend pijn doet met slikken.
- geen idee hoelang ik ondertussen al verkouden ben en aan het snotteren blijf
- en ook ontzettend moe, de heledag kan ik alleen maar aan mijn bedje denken en zonder middag dutje kom ik zowiezo mij dag niet door.
- Rust hartslag is veelte hoog
- bij sporten kom ik makkelijk en snel op een hartslag van 190/200

Ben al verschillende keren bij de huisarts geweest die zegt continue ja slik maar vitamine pillen bij, pfeiffer heb ik al gehad en voorderest was mijn bloed redelijk in orde.
Ik snap zowiezo niet dat de huisarts niet meer onderzoeken doet, mijn ouders en dan vooral mijn moeder heeft ziektes die erfelijk kunnen zijn..

Als iets meer te weten bent gekomen ivb oplossingen of dingen die het verbeteren hoor ik het graag :)

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:31

@ DustyenMax:

De dikke klieren, pfeifer gehad!, blijven snotteren, (en de rest)... herkenbaar en ik heb ME/CVS. Voor mij ben jij echt HET voorbeeld uit het boekje, al ben ik geen arts natuurlijk. O:)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:42

ben je recent getest op diabetes? Dat is waar ik aan dacht als ik hoor van je aanhoudende moeheid, en ook maag/darmproblemen komen bij diabetes vaak voor. Als er er lang geleden op getest bent wil dat niet alles zeggen aangezien de symptomen soms eerder verschijnen dan het 'bewijs'.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:45

Bij mij gaan er meteen alarmbellen rinkelen wbt een melk en glutenallergie.
Ik heb het zelf ook, en voor ik met mijn dieet begon was ik altijd zo onwijs moe.
En dusdanig dat ik niet functioneerde en aan medicijnen gezeten heb als ritalin.
Daar kon ik niet tegen en uiteindelijk als uiterste stap ben ik op dieet gegaan.
Met een week was ik een ander mens en was mijn energie terug.

Als je het gaat proberen, meteen melk en soja erbij pakken.
Gluten gaat vaak samen met melkintolerantie.
Soja lijkt enorm op melk qua allergeen, dus als je aan de Alpro soja gaat ontwikkel je binnen no time ook een soja intolerantie.
Verder eet ik nu geen varkensvlees meer, ik heb hooikoorts en varkensvlees bevat veel histamine.
Nu ik dat geschrapt heb gaat het helemaal super, geen inkakmomentjes meer.

Als je er hulp bij nodig hebt, stuur gerust een PB'tje dan wil ik je helpen.
Ik had altijd wel wat darmklachten, maar had er geen last van.

[MW] De wereld mag het weten: voedselallergie en Autisme!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:50

Zelf heb ik er ook al 9 jaar last van, en ik ben ook meerdere malen echt binnenstebuiten gekeerd. Heb ook allemaal rare klachten vaak die niet terug te herleiden zijn.

Ik zou toch nog eens gaan kijken naar je psychische gesteldheid, maar ook verder dan dat. Ben je nu wel wie je bent? Ben je jezelf, ervaar je veel stress en spanning? Zit je iets dwars uit het verleden? Ik denk dat je daar beter bij stil kunt gaan staan voordat je al die testen gaat doen...
Je mag me altijd pben :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:03

Joolien: Ik vraag me ook af of er bij mij met tests uit zal komen of ik die allergie heb.
Ik ken mensen waarbij de test negatief was, maar die met het schrappen van melk het super doen.
Het uittesten van een glutenvrij en melkvrij dieet vind ik dan ook eigenlijk helemaal niet gek.

Psychisch is ook iets inderdaad, met bach bloesem kan je daar ook heel veel mee doen.
Als het niet lichamelijk is uiteraard, een voedselallergie kan je op je kop gaan staan met druppels, maar dat zal je eerst aan moeten pakken.
Is het lichamlijk uitgelsoten, is een bach therapeut een idee. Maar dan moet je wel een therapeut hebben met de juiste methode. :)

Ik volg de methode van Dietmar Kramer, dat is o.a. op de acupunctuurleer gebaseerd.
Mocht je daar meer over willen weten dan mag je altijd pb'en.
Ik wil je er ook best mee helpen, maar ik denk dat iemand je in real life beter kan helpen.
(Alhoewel ik denk dat ik met de richtlijnen die ik heb ook e.e.a. kan hoor.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:07

moonfish13 schreef:
Joolien: Ik vraag me ook af of er bij mij met tests uit zal komen of ik die allergie heb.
Ik ken mensen waarbij de test negatief was, maar die met het schrappen van melk het super doen.
Het uittesten van een glutenvrij en melkvrij dieet vind ik dan ook eigenlijk helemaal niet gek.

Psychisch is ook iets inderdaad, met bach bloesem kan je daar ook heel veel mee doen.
Als het niet lichamelijk is uiteraard, een voedselallergie kan je op je kop gaan staan met druppels, maar dat zal je eerst aan moeten pakken.
Is het lichamlijk uitgelsoten, is een bach therapeut een idee. Maar dan moet je wel een therapeut hebben met de juiste methode. :)

Ik volg de methode van Dietmar Kramer, dat is o.a. op de acupunctuurleer gebaseerd.
Mocht je daar meer over willen weten dan mag je altijd pb'en.
Ik wil je er ook best mee helpen, maar ik denk dat iemand je in real life beter kan helpen.
(Alhoewel ik denk dat ik met de richtlijnen die ik heb ook e.e.a. kan hoor.)

Geloof mij, ik heb van alles gedaan, momenteel zit ik in observatie met 9 mensen waarvan er 2 ook zo ontzettend moe zijn, dat zit allemaal in het koppie. Die hebben ook allerlei therapien gevolgd, medicatie noem maar op, maar niks helpt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:08

Bach bloesem al eens geprobeert?
Ik heb ook aan de medicatie gezeten tot Ritalin aan toe.
Maar ik ben nu al een hele tijd met de bach bloesem bezig en iedereen verbaasd zich erover hoe ik nu ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:21

moonfish13 schreef:
Bach bloesem al eens geprobeert?
Ik heb ook aan de medicatie gezeten tot Ritalin aan toe.
Maar ik ben nu al een hele tijd met de bach bloesem bezig en iedereen verbaasd zich erover hoe ik nu ben.

Bloesem en rescue, zit nu aan de oxazepam. Rescue kon ik wel even rustig van worden, maar hielp lang niet voldoende, bloesem geeft geen enkel effect.
Heb melatonine geprobeerd voor t slapen maar hielp niet, daarom nu oxazepam. Die werkt goed voor t slapen maar als ik een paniekaanval of iets krijg ga ik er doorheen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:22

Ik heb je een PB gestuurd.
Naast de resque heb je nog veel meer soorten hoor. :)