Beelddenkers topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:35

Bonjoy schreef:
Jup, ik leer héél makkelijk. Als ik iets overlees onthou ik niet de tekst, maar hoe bijvoorbeeld de bladzijde eruit ziet, en ik zie dan het 'onderwerp' voor me, als een soort kort filmpje of een situatie waar het zich in kan afspelen. Ik kan het eigenlijk niet uit leggen := Rekenen/wiskunde/cijferdingen ben ik weer héééél slecht in.

Heel herkenbaar :j, daardoor wist ik wel een vraag voor geschiedenis, ik had een stuk tekst niet gelezen, maar zag de bladzijde nog voor me, en kon zo de vraag beantwoorden :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:36

Bonjoy schreef:
Jup, ik leer héél makkelijk. Als ik iets overlees onthou ik niet de tekst, maar hoe bijvoorbeeld de bladzijde eruit ziet, en ik zie dan het 'onderwerp' voor me, als een soort kort filmpje of een situatie waar het zich in kan afspelen. Ik kan het eigenlijk niet uit leggen := Rekenen/wiskunde/cijferdingen ben ik weer héééél slecht in.

Zo nu en dan kan ik met een tentamen precies op schrijven in welk boek, in welk hoofdstuk, op welke bladzijde en in welke alinia het antwoord staat. Het antwoord zelf weet ik dan weer net niet meer. :')

Amyyy

Re: Beelddenkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:38

Heb ik ook ooit last van Judith. Ik weet wáár het staat, maar ik weet niet meer wat het antwoord is. _O- :=

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:43

Ja meld zich!! :D

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 17:15

Ik kan ook heel goed leren. :D Dat met die cijfers omdraaien herken ik, daar heb ik ook regelmatig last van.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:20

Jahoor hier nog een beelddenker, en ik vind het heerlijk :))

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:24

Ik heb er ook niet echt problemen mee haha. Alleen met cijfers is het dan lastig.

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:24

*is in de war*
Hoe lezen niet-beelddenkers een boek dan? Alleen met lettertjes? Dat kan toch niet? :?

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:36

Ik ben ook beelddenker :P Soms wel lastig, want ik moet het helemaal voor mij zien om het te begrijpen en dat werkt niet altijd even goed als je het over moleculen achtige dingen hebt :P

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:40

Hier nog een beelddenker :D Wist tot een half jaar geleden ook nog niet wat het bestond :P
En ik heb volgens mij ook discalculie en ben heel slecht in rekenen, verder leer ik wel goed (taal ed.)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:41

Redhorse schreef:
*is in de war*
Hoe lezen niet-beelddenkers een boek dan? Alleen met lettertjes? Dat kan toch niet? :?

Zelfs de blinden met wie ik had gewerkt vormden zich beelden bij woorden en bij lezen van braille, terwijl ze nog nooit hebben kunnen zien.
Dus ik geloof ook echt dat iedereen een beelddenker is of dermate een afwijking of beschadiging heeft waardoor alleen abstract denken mogelijk kan zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:37

Ben jij een beelddenker?
1.Denk je vooral in beelden in plaats van woorden?
2.Weet je dingen, zonder in staat te zijn uit te leggen waarom?
3.Los je problemen op ongebruikelijke wijze op?
4.Heb je een levendige verbeelding?
5.Herinner je wat je gezien hebt en vergeet je wat je hoort?
6.Ben je verschrikkelijk slecht in het spellen van woorden?
7.Kun je zaken visualiseren uit verschillende perspectieven?
8.Ben je organisatorisch gehandicapt?
9.Verlies je vaak het bewustzijn van tijd?
10.Lees je liever een kaart dan mondelinge aanwijzingen te volgen?
11.Herinner je plaatsen die je slechts een maal bezocht?
12.Is je handschrift voor anderen moeilijk leesbaar?
13.Kun je aanvoelen wat anderen voelen?
14.Ben je muzikaal, artistiek of mechanisch aangelegd?
15.Weet je meer dan anderen denken dat je weet?
16.Heb je een hekel aan spreken voor een groep mensen?
17.Voel je je slimmer naar mate je ouder wordt?
18.Ben je een slaaf van je (spel)computer?
Als je 10 van de bovenstaande vragen met ‘ja’ hebt beantwoord, bent je zeer waarschijnlijk een visueel-ruimtelijke leerling.

Deze test vond ik op internet. Hij is zo geformuleerd dat iedereen bepaalde positieve eigenschappen graag herkent in zichzelf dus gok zomaar dat de meeste mensen wel erop uit zullen komen dat ze beelddenker zijn. Ikzelf voel me vooral veeeeeeel slimmer naarmate ik ouder word :j

@Vuurneon: volgens mij is idd iedereen in meer of mindere mate een beelddenker alleen is de een er beter/meer in ontwikkeld in als de ander.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:48

Ik ben een beelddenker, maar ben bijvoorbeeld ook erg goed in spellen, omdat een woord voor mij een 'object' is. Als je het woord verkeerd schrijft, ziet het object er gewoon verkeerd uit.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:50

Hier ook iemand!
Ik lach altijd harder om grappen dan andere mensen omdat ik het helemaal voor me zie.. :')
Films moet ik eerst gezien hebben voordat ik de boeken lees, andersom vind ik het vreselijk omdat de film altijd in het niets valt met wat ik zelf bedenk..

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:37

Goh,herkenbaar topic dit..

Leuk, maar wel nogal fout, mopje voor beelddenkers: er zitten drie homo's in de badkuip, welke laat er een wind??

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:53

Degene die er een bruin bad van maakt? :')

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 23:04

Nee... De achterste... Hihihihi..

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 23:07

:') :')

Hahahaha.

Ik ben een echte beelddenker. :))

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 23:08

Yep,zo'n mopje identificeerd de beelddenkers beter dan het gemiddelde vragenlijstje..

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 23:12

Vind het toch mijn plicht om mezelf ook maar te melden. Hebben jullie ook van die heerlijke genante momenten dat bijv. als iemand zegt "moet verdomme zo lenig zijn als een kat om bij die kast te klimmen" dat je die persoon ook inderdaad als een kat in mensengedaante aan de kast ziet hangen aan zijn nagels? Je met grote ogen aankijkend zo van ''wat je ook denkt, it wasnt me!"

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 23:17

SusanH schreef:
Ben jij een beelddenker?
1.Denk je vooral in beelden in plaats van woorden?
2.Weet je dingen, zonder in staat te zijn uit te leggen waarom?
3.Los je problemen op ongebruikelijke wijze op?
4.Heb je een levendige verbeelding?
5.Herinner je wat je gezien hebt en vergeet je wat je hoort?
6.Ben je verschrikkelijk slecht in het spellen van woorden?
7.Kun je zaken visualiseren uit verschillende perspectieven?
9.Verlies je vaak het bewustzijn van tijd?
10.Lees je liever een kaart dan mondelinge aanwijzingen te volgen?
11.Herinner je plaatsen die je slechts een maal bezocht?
12.Is je handschrift voor anderen moeilijk leesbaar?
13.Kun je aanvoelen wat anderen voelen?
14.Ben je muzikaal, artistiek of mechanisch aangelegd?
15.Weet je meer dan anderen denken dat je weet?
16.Heb je een hekel aan spreken voor een groep mensen?
17.Voel je je slimmer naar mate je ouder wordt?
Als je 10 van de bovenstaande vragen met ‘ja’ hebt beantwoord, bent je zeer waarschijnlijk een visueel-ruimtelijke leerling.

Ik ben ook een beelddenker :P deze zouden allemaal bij mij passen. Vooral 11, had laatst dat ik in een hema kwam en toen ik er voor stond kon ik precies vertellen waar de wc was _O- en het klopte. Bleek dus dat ik er ben geweest toen ik 4 was _O-

tijdens toetsen is heel handig, zie gewoon het hele boek voor me en kan de tekst bijna helemaal lezen alleen de dingen die ik onbelangrijk vind, weet ik er niet meer van :')

Xyris schreef:
Vind het toch mijn plicht om mezelf ook maar te melden. Hebben jullie ook van die heerlijke genante momenten dat bijv. als iemand zegt "moet verdomme zo lenig zijn als een kat om bij die kast te klimmen" dat je die persoon ook inderdaad als een kat in mensengedaante aan de kast ziet hangen aan zijn nagels? Je met grote ogen aankijkend zo van ''wat je ook denkt, it wasnt me!"

dat heb ik dus zo vaak, ook dat mijn moeder zei "kan je daar naar beneden met een trap" en ik zie mijzelf dan gewoon eraf lopen en dan zo naar beneden flikkeren met een "pok pok" geluid _O-

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 23:23

Ik ben ook een beelddenker, maar dat helpt vaak niet mee in de klas want als ik sommige dingen toch hoor.. := Ook tijdens leren niet, ik onthoud het meestal wel beter, dan haal ik bijvoorbeeld de bladzijde die ik moest leren wel tevoorschijn, maar de laatste tijd is dat een beetje ver te zoeken voor het vak Biologie :=.
Vind boeken lezen ook heeeerlijk, zie het altijd helemaal voor me. Maar dat is met alles wel zo.
5 van dat rijtje vind ik erg toepasselijk, veel herinneringen kwa beelden, maar weinig kwa tekst. 11 Is ook een toepasselijke en oh 16. Vreselijk vind ik dat, spreken voor een groep mensen of klasgenoten.. Nee ik schiet alweer helemaal in de stress voor iets wat ik binnekort moet gaan doen :=.
Vind het leuk dat er zoveel mensen zijn die dit hebben.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 23:29

Ik heb zelfs een keer een boek van me af gesmeten omdat ik heel erg geschrokken was van een wending in her verhaal. Was in de griezelbus van paul van loon toen een karakter ineens een weerwolf bleek te zijn. Ik schrok me echt het apelazerus. Ben er nog weken mee geplaagd -O-

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 23:36

Hahaha ik zie je al de trap af komen Romana XD

En troi: Ik ben ooit eens in huilen uit gebarsten en ook echt een uur enorm van slag geweest vanwege een heel aandoenlijk stukje in een fantasy verhaal, kon niet meer verder lezen en ben onder de douche maar verder gaan janken :p gooi maar met dat verhaal als ze je weer eens plagen XD

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 23:44

ik ben een halve haha, dingen die ik juist niet in beeld wil denken , denk ik in beeld :S

edit: ben niet serieus een beelddenker als in de rijtjes etc..