Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
focus jezelf op de mensen die jou energie geven, niet op mensen die een hoop energie van jou kosten! Elisa2 schreef:Zoek hulp bij iemand anders,er zijn legio goede therapeuten die je echt wel verder kunnen helpen.Maar kijk verder dan alleen de normale psychologen en psychiater,denk aan emdr,hypnotherapie e.d. en ik zou ook kijken of je de medicijnen af kan bouwen want dat zijn in mijn ogen alleen maar symphtoombestrijders waardoor je de oorzaak van je problemen niet aanpakt.
En niemand heeft schuld aan hoe jij je voelt..jij bent verantwoordelijk voor je eigen geluk.
Telpeva schreef:Symptoombestrijders? in sommige gevallen zijn medicijnen het enige dat het verschil kan betekenen tussen toch maar blijven leven, of het helemáál niet meer zien zitten. Antidepressiva (daar gaat het om, neem ik aan?) zijn geen symptoombestrijders, eerder een 'pijnstiller' die het leven net wat draaglijker maakt terwijl je bezig bent met het vinden van het geluk, of happynes, dat je zoekt. Waarom jezelf onnodig kwellen? Wat een bijzonder onnadenkend om zomaar te adviseren medicijnen af te bouwen, hiermee kan je, in slechte gevallen, iemand letterlijk om zeep helpen.
gohya schreef:Daarom zeg ik ook bij de een werkt het,bij de ander niet.Bij de een weer meer als bij de ander.
Maar je gelooft toch wel dat er 'gif ' in zit?
Bovendien kreeg ik een lage dosis en had ik het ook echt nodig ivm nachtmerries. gohya schreef:Ik ben van de een op andere dag gestopt met die troep,werd héél erg ziek,had een lichaams temp. van nog maar 34 graden.Mensen om me heen dachten dat ik aan het dood gaan was.Kan je nagaan wat een gif er in die medicijnen zit.Voor mij geen anti depressiva meer,nooit meer.
Heino schreef:gohya schreef:Ik ben van de een op andere dag gestopt met die troep,werd héél erg ziek,had een lichaams temp. van nog maar 34 graden.Mensen om me heen dachten dat ik aan het dood gaan was.Kan je nagaan wat een gif er in die medicijnen zit.Voor mij geen anti depressiva meer,nooit meer.
Dat ziek worden kwam niet door de antidepressiva, maar door je eigen lichaam. Bij mensen met een depressie zijn bepaalde stoffen in de hersenen uit balans. Antidepressiva herstellen die balans, waardoor het lichaam en de geest weer wat beter kan functioneren en je de kans krijgt om aan je mentale herstel te werken zonder keihard te moeten vechten. Het is een soort duwtje in de rug. Je lichaam raakt echter gewend aan die externe prikkels van de antidepressiva, waardoor ze tijdelijk zelf minder aanmaken. Op het moment dat jij dan plotseling stopt, is er sprake van een extreme inbalans, wat die hevige ziekte veroorzaakt. Vergelijk het met een wip: wanneer je altijd met z'n tweeën op de wip zit, en de een er plotseling afspringt, val jij hard naar beneden. Zo kan je het ook enigszins met antidepressiva zien. Daarom: nóóit van de een op andere dag stoppen met dergelijke medicijnen.
Telpeva schreef:Als de een er niet goed op reageert, maar anderen wél, is het toch niet meteen troep? ik denk dat er zát mensen zijn die nu niet eens in leven zouden zijn, zonder antidepressiva.
Wanneer de medicijnen wel aanslaan, is dat juist ontzettend mooi meegenomen voor degene en kan het, samen met therapie, juist goed meehelpen dat degene zich weer wat beter in zijn vel gaat voelen. Ik denk er dus anders over dan jullie, maar ik ken ook alleen maar goede ervaringen dus ik ben misschien wat bevooroordeeld...
Het is gewoon zo ontzettend jammer dat er maar weinig over de werking bekent is, en dat niemand zeker weet wát het nou precies doet in de hersenen.
Sleeper schreef:Elisa2 schreef:Zoek hulp bij iemand anders,er zijn legio goede therapeuten die je echt wel verder kunnen helpen.Maar kijk verder dan alleen de normale psychologen en psychiater,denk aan emdr,hypnotherapie e.d. en ik zou ook kijken of je de medicijnen af kan bouwen want dat zijn in mijn ogen alleen maar symphtoombestrijders waardoor je de oorzaak van je problemen niet aanpakt.
En niemand heeft schuld aan hoe jij je voelt..jij bent verantwoordelijk voor je eigen geluk.
Met alle respect maar hoe kan je iemand die niet kent, geen ziekte achtergrond of wat dan ook, advies geven om medicijnen af te bouwen.
Lovely schreef:BTW, dit type medicijn veroorzaakt ook een lichamelijke en geestelijke afhankelijkheid die vrij ernstig kan worden en daarom krijg je te maken met ontwenningsverschijnselen van allerlei aard. Sommige medicijnen kun je beter niet zomaar ineens mee stoppen en anderen weer wel. De meeste mensen (en kennelijk ook gebruikers) hebben geen idee waar het over gaat met deze medicijnen, maar je kunt beter verslaafd zijn aan heroine.