Fanatieke sporters

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:20

Ik vind het leukste van sport een nieuwe outfit aanschaffen :')

Maar goed, ik wil wel weer fanatieker sporten. Zwem momenteel wel eens per week (en dan pittig) en eens per week klim ik op het paard.
Dus sport vind ik wel fijn, maar afgezien van zwemmen en paardrijden heb ik nog niets iets voor erbij gevonden dat ik vol kan houden. Fitness was niets voor mij :')
(heb wel goed materiaal thuis; goede skeelers, goede hardloopschoenen maar tja... Het volhouden is lastig := )

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:28

jaa!! meld me ook even..

normaal ook vrij fanatiek, nu door blesure iets wat rustiger aan :(

normaal:
3 a 4x per week fitness (kracht, circuit training)
's zomers 3x per week wielrennen (2x kort en 1x 100 km)
's winters 2x per week hardlopen (5 km, verder vind ik niet leuk) ipv wielrennen

en dan mn paardje ernaast die ik 5x doe waarvan 3x rijden en 2x wandelen..

nu 4x per week fitness
wielrennen kan niet :( echt balen want stond ingeschreven voor de Amstel Gold afgelopen weekend
Ga vandaag proberen te hardlopen, kijken hoe dat gaat!!
en ben het rijden weer aan het opbouwen....

Heb mezelf laatste paar jaar helemaal verdiept in voeding, trainingschema's ed. doel? Goed in mn vel zitten, mn energie kwijt te kunnen.. Heb heel erg geluk met mn job, zit bij defensie dus hier veel dingen voor handen en mogelijkheden voor sporten tijdens werk :)

Marieke1495

Re: Fanatieke sporters

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:56

ik denk dat ik hier ook wel hoor _O-
maandag: paardrijden
dinsdag: 1,5 uur volleyballen
woensdag: paardrijden & 1,5 uur volleyballen.
donderdag: paardrijden & 1,5 uur volleyballen.
vrijdag: paardrijden & wedstrijd volleyballen.
zaterdag & zondag paardrijden.

In de zomer komt hier ook nog op dinsdag kaatsen bij.
Ook fiets ik elke doorde weekse dag nog 30 minuten naar school en weer terug :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:29

Ik doe de Butt Lift gewoon thuis :j

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 22:22

ik doe fietsen(met pony) geen idee hoeveel km, meestal zijn we zo'n 3 uur onderweg. Terwijl hij dan continue draaft.
Ik ben begonnen met touwtje springen, hoelahoepen, sit ups etc.
en ik heb va die dumbells. 2 kg per arm zegmaar. Denk dat ik hier ook wel thuis hoor :D

oh zo'n 3x per week. Al zit ik nu in een dipje -O- na een half uur fietsen ben ik uitgeput.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 07:39

@Hilde_q: Haha, volgens mij moet iedereen hier in het topic wel een geweldig lichaam hebben. Zelf hoef ik niet klagen, alhoewel ik nog wel iets smaller zou willen zijn, maar ik vrees dat dat gewoon niet m'n bouw is.

Echt leuk om te lezen hoe fanatiek iedereen hier is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 08:28

Nou ik heb geen geweldig lichaam hoor :')

Ik ben in de afgelopen 1,5 jaar ongeveer 45 kilo afgevallen. Nu zit ik nog net boven een gezond gewicht volgens BMI maar ik zit lekker in mijn vel en daar gaat het me om. Mag alleen allemaal iets strakker en wat meer conditie :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 08:44

Lente schreef:
Nou ik heb geen geweldig lichaam hoor :')

Ik ben in de afgelopen 1,5 jaar ongeveer 45 kilo afgevallen. Nu zit ik nog net boven een gezond gewicht volgens BMI maar ik zit lekker in mijn vel en daar gaat het me om. Mag alleen allemaal iets strakker en wat meer conditie :)

What!????

_/-\o_

Heel knap!! Zelf gedaan met gezond eten en sporten of???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 08:46

Eetpatroon omgegooid ja. Sporten nog niet eens maar ik at altijd veel teveel in verhouding tot de hoeveelheid beweging.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 08:50

Jeetje wat knap Lente, 45 kilo :oo _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 08:56

Ik zei het niet om naar complimentjes te vissen hoor :+

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 08:59

Ja :j
Toen ik nog in Tilburg woonde reed ik 6/7 dagen in de week paard, ging ik 2/3 keer per week spinnen/wielrennen en dan nog 1 keer tennissen. Nu ik weer in Houten woon gaat het paard rijden gewoon door, maar de rest mis ik heel erg, maar ik moet mezelf soms echt op de fiets schoppen.

Het liefst zou ik nog 10 sporten doen, maar ik heb er simpel weg de tijd niet voor :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:35

Ik ben ook sportief! Ik hockey op dinsdag en vrijdag 1.5 uur, op zaterdag heb ik dan de wedstrijd.
Verder probeer ik nog 1/2x per week naar de sportschool te gaan en anders loop ik graag zelf een rondje hard. Ik loop ik heel vaak gewoon een heel stuk met m'n hond. :)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:57

Lente schreef:
Ik zei het niet om naar complimentjes te vissen hoor :+

Maar die verdien je wel! Vette respect! _/-\o_

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:15

Ja echt super knap! Bij mij moeten er gok ik een kilo of 5a7 af, maar ik heb al maanden niet meer op de weegschaal gestaan en doe het voor mn eigen gevoel voorlopig ook gewoon nog even niet. Ik zie in de spiegel wel of ik er tevreden mee ben of niet :)
vanmiddag nog weer een uurtje cardio en een halfuurtje circuit gedaan :)

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:22

Hier ook iemand die gek op sporten is! haha

Ik fiets sowieso elke dag naar school, en rond de 3x per week naar de paarden.
Verder vind ik het heerlijk om een eind te gaan hardlopen wat ik het liefst minimaal
drie keer per week doe, en het liefst elke dag buikspier oefeningen. Dan rijd ik
natuurlijk ook nog paard.

Ik voel me gewoon veel fitter en me beter in m'n vel zitten als ik sport!

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:34

jeetje lente! jij zit er dan wel niet naar te vissen maar vind het echt super knap wat je al hebt bereikt!

ik heb deze week toch al weer aardig wat gesport, 3 x uur mountainbiken, 1 avond volleybal 2,5 uur en morgen met men pony het rijden weer oppakken.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:24

Ben vandaag ook weer even een uurtje naar de sportschool geweest :)

Ik reken trouwens heen en weer fietsen naar school of wat dan ook niet als sport, wandelen ook niet, dat vind ik meer bewegen :j

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:14

Ligt er aan hoeveel je wandelt en wat je tempo is. Met de paardjes wandelen vind ik ook geen sport, maar een serieuze wandeltocht van minimaal 25 km met een hoog tempo dat vind ik wel sport (en dan voel je al je spieren goed :') )

ceylonsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:23

Net weer 22 km gerend! Vanochtend gereden en gelongeerd, en morgen dressuurwedstrijd. Vanavond lekker op de bank!!!!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 17:36

ceylonsil schreef:
Net weer 22 km gerend! Vanochtend gereden en gelongeerd, en morgen dressuurwedstrijd. Vanavond lekker op de bank!!!!

22km _/-\o_ Lekker bezig.

Ik ben ziek (aan het worden), echt stom, het schijnt ook nogal te heersen.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:45

Ik sport sinds kort 3x per week, maar ik vind er echt helemaal niets aan :')
Ga met mn buurvrouw, en dan doen we voornamelijk cardio (fietsen, crosstrainer en roeien). De spierapparaten mee pakken lukt niet altijd.
Had gedacht dat het na een paar weekjes wel makkelijker zou gaan/leuker zou worden maar niets is minder waar haha. Het is dat ik samen met mijn buurvrouw ga, anders had ik al afgehaakt denk ik....
Ik wil er zo'n 10 kilo af hebben, dat is nog wel mijn motivatie om te blijven gaan. Ook mijn eetpatroon moet op de schop, er komt veel te veel suiker naar binnen (verslaafd!)

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:18

Ik meld me ook. Vind het heerlijk om fysiek aan het werk te gaan. Ben nu 2x per week in de sportschool te vinden en loop een paar keer per week hard. Het is nog niet ver, maar ooit komt de conditie vast wel weer terug. Ik ben echt geen type dat rustig kan blijven zitten.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:31

Ik wilde eigenlijk gaan hardlopen vandaag maar 't is er niet van gekomen helaas! We zijn bij 2 paarden wezen kijken vandaag, daarna moest ik snel naar de stad kadootjes kopen, eten, naar stal en ben net terug helaas! Morgen weer zwemmen en een stuk mountainbiken :)

Zo ceylonsil, 22 km! Ik hoop ook ooit een keer zo ver te komen! :D

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:56

Ik ben sinds 3 weken ook aan het sporten gegaan. Eindelijk heb ik de drempel om een sportschool binnen te stappen overwonnen. Ik zag er erg tegen op maar vind het nu leuk! Mijn weken variëren. De ene week volg ik 3 groepslessen met Bodyshape en Pilates en nu toevallig omdat het zo uitkwam heb ik 3 keer in de apparaten gehangen en conditie opgebouwd. Meestal begin ik met 20 min crosstrainer gevolgd door de loopband (ook 20 min) daarna komen de armen, benen, billen en romp aan de beurt. Meestal ben ik totaal een uurtje bezig. Het valt mij op hoe snel je conditie opbouwt.

Ik hoef niet af te vallen maar ik doe het vooral om sterker te worden en voor de conditie. Ik was echt Toos conditieloos! :+