Mijn leven begin het zat te worden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Re: Mijn leven begin het zat te worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:57

Meis toch, ik weet niet wat ik moet zeggen behalve dat het ècht goed kan helpen hulp te zoeken.. Je hoeft niet alles alleen te kunnen, hulp van anderen maakt je sterk.. Dikke knuffel :(:)

Barcamilan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 20:49

Ik weet niet of hulp nog wat voor mij kan doen.
ik heb nu 3 verschillende psychologen gehad en met alle 3 ging het fout puur om het feit dat ik geen emotie meer kan en wil tonen.
vroeger op de middelbare school heb ik met de ggd gepraat en ook dat hielp niet want op een gegeven moment klap ik dicht en komt er niks meer uit.

Door het vele pesten heb ik ook echt geen vertrouwenmeer in mensen.
de enige persoon met wie ik het wel had is dood.

mijn ouder hebben op school altijd aangegeven dat het moest stoppen maar alles werd gewoon genegeerd.
Met mijn ouders kan ik ook niet praten dat heb ik ook weinig of niet gekunt.

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 07:43

Ben nu dan helemaal alleen? Heb je een goede vriendin? En werk?
Tja vertrouwen kan enorm geschaad worden. Het probleem daarmee is ook dan heb je weer wat opgebouwd dan kan het door een opmerking van iemand weer helemaal de grond in gaan. Meestal merkt die persoon het niet eens. Ik was het op een gegeven moment zat dat andere mensen mijn leven bepaalde. Dat idee heeft mij sterk gemaakt. Soms bij sommige personen val je terug. Deze personen kan je beste vermijden en links laten liggen. Alleen omgaan met mensen waar je je beter van voelt.
Alle 3 de psychologen konden er niet doorheen prikken?
Ouders van gepeste kinderen worden meestal niet serieus genomen.

Barcamilan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 08:12

JA momenteel sta ik er alleen voor.
Ik werk in een familiebedrijf dus daar heb ik ook niet veel aan.

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 08:25

Is het bedrijf van jouw familie of een familie? Ik bedoelde er eigenlijk mee dat je wel werk hebt en ook niet nog eens thuis zit. Je hebt wel een ritme.

Barcamilan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 08:33

het bedrijf van mijn familie.
maar ja ik heb wel ritme gelukkig.
ook al gaat alles op de automatische piloot

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 08:36

Je zit in een cirkel en kan geen gat vinden om eruit te komen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 08:37

Barcamilan schreef:
Ik weet niet of hulp nog wat voor mij kan doen.
ik heb nu 3 verschillende psychologen gehad en met alle 3 ging het fout puur om het feit dat ik geen emotie meer kan en wil tonen.

Sta je zelf nog wel open voor hulp? Anders is het idd inmogelijk voor psychologen om je te helpen.
Heb je weleens aan EMDR gedacht? Maar dat is niet iets dat je zomaar doet en moet je absoluut 100% voor open staan, anders heeft het geen enkele nut. Ik heb er zelf ook ervaring mee en het heeft mij echt terug het leven in getrokken (klinkt dramatisch, maar is echt zo :+ )

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 08:39

een EMDR?

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 08:46

EMDR staat voor Eye Movement Desensitization and Reprocessing, en is een effectief bewezen behandelmethode om nare ervaringen te verwerken. Nadat EMDR in 1989 door Francine Shapiro werd ontdekt, werd het voornamelijk gebruikt om grote, eenmalige traumatische gebeurtenissen te verwerken. Tegenwoordig is er steeds meer bewijs dat het ook bij andere klachten effectief kan zijn, zoals bijvoorbeeld bij meervoudige trauma’s, angstklachten en bij chronische pijn. Ook wanneer iemand last heeft van een negatief zelfbeeld kan EMDR als deel van een totaalbehandeling worden toegepast.

Ts,er zijn veel vormen van hulp,het is ''enkel even'' uitzoeken welke bij jou zou passen. Miss dat een nlp-coach jou ook kan helpen.
Overleg met je ha over welke therapieën er allemaal te volgen zijn.
Als je er open voor staat en je begint eraan dan krijg je een heel nieuw leven,het verdriet kan je dan beter een plaatsje geven.

Succes

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 08:51

Ik zit momenteel ook met hetzelfde. Zie het totaal niet meer zitten. Voor meer info graag PB
Ik heb verschillende therapieen gehad en alles heeft niets of nauwelijks geholpen.
Ik loop momenteel ook op de autopiloot.
Nu heb ik van een vriendin ( zelf ervaringsdeskundige) de tip gekregen om het zo ver te krijgen dat ik ergens
voor een half jaar/ jaar intern ergens ga. Dus een open inrichting.
Hierdoor zou ik uit mijn dagelijkse sleur/cirkel kunnen komen, doordat
ik niet meer dag in dag uit in dezelfde omgeving zit, maar ik een andere nieuwe.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 08:57

Zijn de drie psychologen die je gehad hebt alle drie mannelijk? Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten als jij. Veel gepest, op 14 jarige leeftijd misbruikt, op 17 jarige leeftijd mijn vriend af moeten geven, op mijn 18 nog twee keer misbruikt. Kwam met mijn 18e bij psychologen in behandeling, maar schoot er geen donder mee op, het werd er zelfs erger van. Op mijn 23e kwam ik bij een vrouwelijke psycholoog. Ik stond toen erg dicht bij het punt om er een eind aan te maken, maar deze vrouwelijke psycholoog heeft mij eruit getrokken.
Nu ben ik 45 en ik ben sterker als ooit, en dat al jaren. Ik weet wie ik ben, waar ik voor sta. Het is anderen niet aan te raden om mij te pesten, of dit te proberen, omdat ik verbaal zo sterk geworden ben dat ik altijd meteen mijn antwoord klaar heb.
Hoewel ik je niet ken, zou ik jouw ook wensen dat je de kans krijgt om zo sterk te worden.
Geef nog niet op! Probeer een hulpverlener te vinden die jouw kan helpen. Schrijf desnoods je verhaal op papier, en laat dat lezen.
Meid, hou vol en laat de mensen die jouw gepest hebben niet winnen.

Barcamilan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 17:00

Op dit moment denk ik wil ik nog wel. ja ergens wel. mijn paard heeft mij nodig maar hij is ook de enige. en hij komt toch wel goed terecht.

het is allemaal zo oneerlijk.

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 17:14

Jeetje, weet niet goed wat ik kan zeggen. Je hebt al meer meegemaakt dan veel mensen in hun leven mee zullen maken. Je hebt je er doorheen kunnen slaan, ik hoop dat je de kracht kunt vinden om ook hier doorheen te komen. Probeer de moed te vinden en er met mensen over te praten. De langste weg begint met de eerste stap, je kunt het! Heel veel sterkte en een dikke knuffel!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 17:28

Ik ga nu iets zeggen wat niet leuk is om te horen, maar het heeft mij uiteindelijk wel geholpen.

De enige die hier wat aan kan veranderen ben jij. Niemand kan het voor je doen, alleen jijzelf.

Als je niet open staat voor hulp is mijn vraag wil je echt geholpen worden of vind je dat de rest moet veranderen. Dat gaat niet gebeuren.
Daarnaast probeer meer naar de positieve dingen te kijken, natuurlijk is dat moeilijk.

Ik ben ook jaren lang gepest op elke school weer, maar dat zit toch een deel bij mij, ik interepreteer dingen anders omdat ik dingen ooit heb mee gemaakt, maar daar kan een ander niets mee. Dat zit bij mij dus moet ik daar aan werken.

Natuurlijk is het veel wat je mee gemaakt heb. Daarom moet je ook delen. Ik ben ook voorgelogen/bedrogen/misbruikt. Ik lijdt aan het borderline persoonlijkheid stoornis en daarnaast heb ik ADD en ptts.

Ik heb daar hulp voor gezocht, omdat andere dat wilden. Maar doordat andere mij wel verteld hebben dat IK er iets aan kan doen en niet iemand anders, sta ik er wel voor open.

Ik ga beginnen met eeen schema therapie, dat is ech niet een leuk vooruitzicht, een jaaar lang zwoegen in de hoop dat ik sterker wordt.

Wat ik hiermee wil zeggen is, gooi het niet bij een ander neer (de schuld het komt doordat) maar werk aan jezelf. Dat zal jij je beter voelen en zullen andere ook anders op je overkomen en sowieso anders op je reageren.

Nogmaals ik weet dat het moeilijk is, ik heb ook mijn tijd gehad dat ik niet meer wilde. Half jaar lang op de bank gezeten en enkel eruit voor de hond of het paard. Alleen maar huilen en huilen en vooral huilen. Maar ik heb mijzelf een dikke vette schop onder mijn kont gegeven en gezegd: Nu ga ik ervoor.
Nog steeds moeilijk maar het gaat beter.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 17:31

Slik je eigenlijk medicijnen, of is jouw HA daar geen voorstander van? Ik denk dat bokt je niet kan helpen.. want als de psycholoog je niet kan helpen.. waarom hebben ze je toen dan niet doorverwezen naar de psychiater? Of is dit ook gebeurd?

Barcamilan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 22:05

Cayenne nee ik sta denk niet open voor hulp.
Er moet dan wat uit mij komen en dat wil ik wel maar kan ik niet. ik kan en wol mij gewoon in real life niet meer openstellen.
niet meer openstellen gewoon omdat ik bang ben weer gekwetst te worden.

Astaloca mijn ha geeft geen pillen en ik zelf ziebdat ook niet meer zitten.

ach wat nog wel

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 23:09

Is er sprake geweest bij je psycholoog van een psychiater? Je moet sowieso gaan praten met iemand als je wilt dat dit ophoud.. Sport je toevallig al? Misschien kun je daar je gedachten op zij zetten?

Wat zou je zelf willen? En val je telkens weer terug of ben je eigenlijk nooit opgeknapt?

Barcamilan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 07:11

astaloca

De psychologen hebben letterlijk gezegd er niks mee te kunnen omdat ik mezelf compleet afsluit.
Sporten zou graag willen maar heb er echt geen tijd voor naast mijn 45 urige werkweek en mijn paard.
Moet 1 uur rijden voor mijn werk en daarna nog 3 kwartier naar mijn paard dus kan er niet meer bij.

Astaloca wat ik zelf illen is dat de knagende jarenlange pijn van binnen eens stopt.
Dat ik kan zeggen ja nu komt het goed geen kopzorgen meer gewoon dingen doen die kunnen.
Niemand uit mijn leven van nu zien op ouders en broer na.
Gewoon gelukkig worden en gene huilbuien driftbuien stop met leven buien.

Ik heb niet het idee dat ik telkens terug vallen heb maar meer dat het einde van de spiraal is beland en er geen weg meer naar boven is.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 07:17

Meid wat moet je veel verwerken, hoop dat je alle hulp kan krijgen die er is.
Heel veel sterkte, en een dikke knuffel.

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 07:26

Misschien een stom idee maar zou hypnose niets voor je zijn.
Zo kun je onbewust je emoties laten gaan zonder er zelf last van te hebben op dat moment.
Na de tijd weet je het wel maar danis het er wel uit en voel je je misschien wel een stuk beter.
Ik heb het zelf nooit gehad hoor maar misschien is het iets om over na te denken.

Ik ben zelf vanaf de kleuterschool tot en met de middelbare een pispaal geweest en werd elke dag wel getreiterd of geslagen.
Tot iik er op een gegeven moment zo mijn nocht van had dat ik eens goed heb terug gescholden en geslagen en het was over.
Ik ben er op dat punt ook veel sterker uit gekomen.
Ik laat niet meer over me heenlopen en zeg waar het op staat en ben niet bang meer.
Maar dat is wel iets wat je moet durven.
Bij mij is er destijds een knop omgedraaid en de mensen zijn daar zo erg van geschrokken dat ze me met rust lieten.

Ik wil je erg vel sterkte wensen met dit want ook al heb k het niet zo erg gehad ik weet ongeveer hoe je je moet voelen

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 07:32

Luisa schreef:
Don't give up!
Kan ik wel zo makkelijk zeggen, weet ik, maar alsjeblieft ga door!
Het is allemaal heel heftig wat jij meegemaakt hebt, maar het leven is toch te mooi om zomaar weg te gooien.
Probeer een hele nieuwe start te maken, ga ergens 200 km verder weg wonen, of emigreer naar een ander land, en zet een punt achter dit leven.
Maak een nieuwe start!
Geef niet op meid, ik hoop idd ook dat je hulp krijgt..

Hier ben ik het mee eens!

Heel veel sterkte en geef niet op!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 07:33

Jeetje wat een verhaal, je heb veel emotie in je zitten die nog niet verwerkt is.
Heb je weleens gehoord van regressietherapie??
Denk dat, dat voor jou wel een optie zou kunnen zijn. Het zou emotioneel heel zwaar worden maar misschien dat je het op die manier alsnog kan verwerken en een plekje kan geven.
http://www.regressietherapeut.nl/

Een kennis van mij geeft deze therapie en die behaald zeer goede resultaten ermee. Lees het even goed door en denk er eens overna.. Misschien is dot de therapie die je al jaren zoekt.

Sterkte. :(:)

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 07:34

Tja wij als gezonde mensen kunnen ons niet voorstellen hoe iemand zich voelt die de zon niet of nauwelijks nog ziet schijnen. (en met gezond bedoel ik niets negatief) Door alles wat je mee hebt gemaakt zie jij dingen heel anders dan dat ik ze zou zien. Ik snap echter ook niet waarom sommigen mensen zoveel narigheid mee moeten maken en anderen fluitend door het leven gaan.

Ik vind het juist wel heel knap van je dat je zegt geen hulp te willen hebben omdat je bang bent om gekwetst te worden. Je ziet dus wel degelijk in waar eigenlijk het grootste probleem ligt, vertrouwen. Echter je zult dan ook wel weten dat wil je verder komen en jouw demonen te boven wilt komen je kwetsbaar op moet stellen. Daarbij kan de tip om het op papier te zetten heel goed helpen. Je hoeft het niet face to face te vertellen, maar ze weten toch wat er is en waarom jij je afsluit.

Naar wat jij allemaal hebt meegemaakt ben ik bang dat jij het alleen niet meer kunt overzien.

Ik zou willen dat ik aan een touwtje kon trekken en daarmee al je nare ervaringen en gevoelens weg kan halen. Helaas werkt het zo niet en kan ik jouw niets anders dan heel veel sterkte wensen!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 07:52

:(:) Wat een ontzettend droevig verhaal!!
Maar je zegt wel dat je geen hulp meer wilt, maar je hebt wel dit topic geopend, dus ik heb het idee dat je wel degelijk hulp wilt!? Zoals al eerder mensen aangaven, je moet het wel net treffen met de persoon/instantie waarbij je terecht zou komen. Dit is niet makkelijk, maar ze zijn er echt wel!
Het allermoeilijkste is om uit een cirkel te gaan komen en jezelf wel degelijk de moeite waard te gaan vinden om voor te vechten!! Je hebt al eens de persoon gevonden waarbij je je hart kon luchten, maar bent die helaas door een ongeval verloren. Het kan dus écht!!
Het klinkt heel cliche, maar je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen geluk!!! Wat er allemaal gebeurd is, hoe erg ook, zul je op wat voor 'n manier dan ook moeten proberen achter je te gaan laten. Daar is helaas helemaal niets meer aan te veranderen, maar wat je van je toekomst gaat maken wel!!!
Aan de ene kant zou het misschien heerlijk zijn om er ergens eens helemaal tussenuit te gaan, maar aan de andere kant, wanneer je dan weer terug komt, moet je het daar toch ook weer kunnen rooien.
Blijf hier lekker je hart luchten, en heel misschien dat je dan toch weer kunt gaan inzien dat er wel degelijk mensen om je geven!