Heeft baarmoederhals kanker prik bijwerkingen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Heeft baarmoederhals kanker prik bijwerkingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 00:07

Laura, hoor je wat je zelf zegt? In de tijd van je oma. Dat is toch minimaal 30 jaar geleden. Inmiddels weten we veel meer over bijwerkingen en zoiets als softanol komt echt niet vaak voor hoor. Er is maar één keer iets van dergelijke omvang geweest. En softanol was iets heel anders dan iets wat moet voorkomen dat je een bepaalde ziekte krijgt.

@delerium, precies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 09:54

Mijn moeder heeft toen naar de huisarts gebeld om te vragen wat de uitwerkingen waren. Hier was nog niks van bekend.

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 20:55

Ondertussen doet mijn arm echt veel pijn.. ;(
Me pa zij dat masseren misschien wel zou helpen dat heb ik dus geprobeert, na 10 sec. Gestopt deed teveel pijn.
Verder geen misselijkheid ect. Meer dus dat is mooi :D
Het voelt echt heel raar een hele vage tinteling met eerts een soort kriebel die j weleens op een muggebult heb en daarna een hevige steek (als je heb aanraakt) ik vind het wel heel raar dar dat alleen in me arm is waar ik ben geprikt..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:56

Dat kan komen omdat het een beetje dik spul is. Je arm heeft wat moeite het op te nemen. Had ik ook met de Mexicaanse griepprik, was echt naar. Heb bijna een mitella on gedaan... Beterschap!

Eh ja, maar als ze er zijn zijn ze niet gevaarlijk. Snap je :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 10:56

Blijf wel rustig je arm bewegen :) zie het als spierpijn, het doet verrekte zeer maar al je het 0,0 belast wordt het alleen maar stijver. Dus gewoon rustig bewegen en dan gaat echt vanzelf beter.
Je kan ook middeltjes smeren tegen de zwelling of gewoon nat, koud washandje ertegenaan houden (of een coldpack)

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 11:01

HPV prik is inderdaad erg visceus. Niet stil gaan zitten, juist rustig je arm blijven bewegen. Ik heb na alle drie de prikken destijds 's avonds gedanst. De dans zag er niet, helft van de groep kon zijn arm niet normaal optillen :p. Maar bij mij was het wel altijd na anderhalve dag weg en klasgenoten van mij zaten met drie dagen nog met een stijve arm.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 11:06

Er zijn ook meldingen dat meiden over vermoeid zijn geraakt maanden op bed lagen en andere bijwerkingen.

Er is nog steeds weinig bekend over langere termijnen.
Mij zusje loopt in veel ziekenhuizen heeft dystrofie en verlammingen in haar been en heeft verschikkelijke verhalen gehoord.
Zij heeft gekozen de prik toen niet te halen. En is daar nu nog heel blij voor.
Ook verlammings verschijnselen zijn een bij verschijnsel! Al word dit allemaal best geheim gehouden nog volgens mij.

Het kan goed gaan en je kan last krijgen van bijwerkingen waar je echt niet op zit te wachten.
En ja... tot hoeverre beschermd het nou echt als je een prik gehaald hebt?

Keus is ieder voor zich

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 11:50

linnie050 schreef:
Er zijn ook meldingen dat meiden over vermoeid zijn geraakt maanden op bed lagen en andere bijwerkingen.

Er is nog steeds weinig bekend over langere termijnen.
Mij zusje loopt in veel ziekenhuizen heeft dystrofie en verlammingen in haar been en heeft verschikkelijke verhalen gehoord.
Zij heeft gekozen de prik toen niet te halen. En is daar nu nog heel blij voor.
Ook verlammings verschijnselen zijn een bij verschijnsel! Al word dit allemaal best geheim gehouden nog volgens mij.

Het kan goed gaan en je kan last krijgen van bijwerkingen waar je echt niet op zit te wachten.
En ja... tot hoeverre beschermd het nou echt als je een prik gehaald hebt?

Keus is ieder voor zich

Ik denk het ook! De overheid heeft stiekem een plan om alle meisjes van die leeftijd in te enten om zo ervoor te zorgen dat er meer verlamde mensen rondlopen die enorme ziektekosten hebben die door diezelfde overheid gefinancierd moeten worden. Want dat is zo logisch aangezien ze zo druk bezig zijn met bezuinigen! :wow:

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 12:01

overheid heeft totaal geen beeld wat de prik doet en heeft zoals niemand geen idee de effecten op langere termijn. Dus ook geen beeld van de kosten. Het kost ze nu erg veel farma bedrijven verdienen hier op.
Net zoals ze bezuinigingen op zorg enz.
Veel mensen worden er slechter door en dit moet over 5 jaar of korter weer naar gekeken word en kost het zoveel meer op deze mensen weer op te vangen of de juiste zorg te verlenen.
Het leverd nu geld op maar op langere termijn? Is geen probleem want dan zitten ze er niet meer dan is het een probleem voor de volgende partij ;) Overheid weet toch niet of het meer gaat kosten.

Je hebt voor en tegen standers en zijn meerdere artikels over de voor en nadelen.
Daarom ieder voor zich een eigen keus maken. Het is je eigen lichaam en verder is het gewoon afwachten heb je wel bijwerkingen of helemaal niks. Beetje geluk hebben en wat zit er in je genen?

http://www.ed.nl/mening/4593606/Kritiek ... kanker.ece

http://alternative-journal.info/is_de_m ... _niet.html

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 12:32

Ik heb er gelukkig helemaal geen bijwerkingen van gehad vorig jaar. :)

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 14:08

Tip voor volgende prik; blijf je arm gelijk vanaf het begin in beweging houden, dan heb je er waarschijnlijk veel minder last van!

De eerste keer ging ik rustig zitten computeren en deed het zo veel pijn bij elke beweging..
De keer daarna ging ik gelijk paardrijden/verzorgen enzo, en toen had ik er nauwelijks last van! :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 14:10

Dat klopt inderdaad: de doorbloeding door je arm wordt dan beter gestimuleerd waardoor het hele zaakje snel wordt opgenomen.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:32

Ik heb nergens last van gehad vorig jaar toen, alleen een paar dagen na de prik een stijve arm. Maar dat was na een paar dagen weer over, dus ik nam het voor lief :o

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:29

Over het nut van vaccinaties een interessant bericht:

Citaat:
Antilichamen niet nodig om virussen onschadelijk te maken
woensdag, 28 maart 2012 13:26

Terwijl er steeds meer vaccins op de markt komen zijn de aannames over vaccinatie onjuist, zo blijkt uit een nieuwe studie die gepubliceerd is in het tijdschrift Immunity.

Onthuld wordt hoe de natuurlijke immuunsystemen van het lichaam samenwerken om ziektes te pareren zonder dat ze daar door vaccins aangemaakte antilichamen voor nodig hebben.

De theorie achter vaccins is dat ze een infectie nabootsen door de aanmaak van B-cellen, lymfocyten die een belangrijke rol spelen in het humorale immuunsysteem, te stimuleren zodat het adaptieve immuunsysteem antilichamen gaat produceren. Algemeen wordt aangenomen dat deze antilichamen het immuunsysteem leren hoe het moet reageren op een infectie voordat het lichaam eraan wordt blootgesteld.

Aangeboren immuunsysteem

Het nieuwe onderzoek benadrukt het feit dat het aangeboren immuunsysteem een belangrijke rol speelt in de strijd tegen infecties en mogelijk van groter belang is dan het adaptieve immuunsysteem. Uit experimenten bleek namelijk dat antilichamen afkomstig van het adaptieve immuunsysteem niet in staat zijn een infectie tegen te gaan. De theorie dat door vaccins aangemaakte antilichamen een infectie kunnen voorkomen of genezen houdt dus geen stand.

“Onze bevindingen druisen in tegen het huidige denkbeeld dat antilichamen noodzakelijk zijn om een virusziekte als vesiculaire stomatitis te overleven,” zei Dr. Uldrich H. Von Andrian van de Harvard Medical School. “Het is belangrijk de rol van antilichamen en interferonen bij immuniteit tegen gelijksoortige virussen die het zenuwstelsel aanvallen, zoals hondsdolheid, het West-Nijlvirus en encefalitis, verder te ontleden.”

Pseudowetenschap

Zoals neurochirurg Dr. Russell Blaylock onlangs aangaf werken vaccins niet zoals wordt aangegeven en brengen ze het aangeboren immuunsysteem van het lichaam zelfs schade toe. In plaats van dat ze het lichaam leren hoe het moet reageren op infecties, blokkeren ze de werking van het immuunsysteem.

Opnieuw levert een wetenschappelijke studie bewijs dat de ideologie achter vaccins valt onder verouderde pseudowetenschap.

Bron: Naturalnews.com

Mss iets dat tot nadenken stemt.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:00

Dat leek me inderdaad een interessant bericht, maar de site waar het vandaan komt is naar mijn idee dusdanig woelie dat ik het hele verhaal met een paar kilo zout nog niet slik :n

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:35

Haha @ delerium :p

Goh dat is het zeker ook toeval dat ik geen griep meer heb gehad sinds ik de griepprik krijg, of alle andere ziektes waar ik ook voor in ben geënt toen ik klein was.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:46

Magrathea: griep vind ik niet de allerbeste vergelijking omdat de griep een jaarlijkse nieuwe vaccinatie is.
Vind het ook wonderlijk dat gevaccineerde mensen niet met bosjes tegelijk neervallen wegens polio, difterie, tetanus etc.

Het is echt dat ik net een heel klein beetje te oud ben, maar anders had ik de vaccinatie echt achter mekaar gehaald. En bijwerkingen heb je van bijna alle vaccinaties wel. Niets geks aan.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:49

Ik heb alleen bij de laatste spuit last gehad van een ontzettende stijve arm.
Voor de rest geen bijwerkingen gehad.

Ik zou ook gewoon blijven bewegen, doe je dat niet wordt het alleen maar stijver.

Of iemand die prik wel wil of niet moet zij voor haar eigen uitmaken.
De een vind het nuttig de ander totaal niet. Ieder zijn keuze toch?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:53

Eerlijk? Ik vind het ontzettend jammer dat deze prik er nog niet in mijn jeugd was... Ik ben daar nu te oud voor en t heeft 0,0 zin meer. Helaas!

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 22:02

Ik heb ze een paar jaar geleden ook alle 3 gehad en behalve een stijve arm nergens last van gehad...
En misschien helpt het niet maar proberen kan altijd!

Liesjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:34

vuurneon schreef:
Eerlijk? Ik vind het ontzettend jammer dat deze prik er nog niet in mijn jeugd was... Ik ben daar nu te oud voor en t heeft 0,0 zin meer. Helaas!

Inderdaad! Dan had ik hem ook graag willen hebben..

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:37

Magrathea schreef:
ietjelover schreef:
ik kreeg er een enorm dikke arm van, die blauw werdt en ben er de hele dag misselijk van geweest.
Ik heb ook maar 1 prik gehad, de rest heb ik maar laten zitten,

Goed plan, een dikke arm en misselijkheid is inderdaad 100x erger dan baarmoederhalskanker :j

|o Kort door de bocht.
Die prik beschermt dus niet 100% tegen Baarmoederhalskanker, maar enkele soorten, maar groot deel dus niet, dus je kunt het nog steeds krijgen helaas..

Bovendien ben ik geen proefkonijn, ze weten helemaal niet wat de bijwerkingen als die er zijn, op lange termijn zijn..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:57

Denk je nou echt dat ze zomaar wat spulletjes bij elkaar hebben gegooid en we zien wel wat er gebeurt? Zeven jaar geleden, ik was toen 13, ben ik gevraagd voor een onderzoek naar dit vaccin. Ik moest ze alledrie halen en zou onder streng medisch toezicht komen te staan, bij elk hoofdpijntje moet je dan opbellen. Helaas (het schoof aardig wat geld) ben ik afgewezen omdat ze al genoeg proefpersonen hadden. Maar goed, zo lang zijn ze er dus al mee bezig. Jullie doen nou net alsof ze iets hebben bedacht en er lekker op los spuiten.
Hoe verwacht je trouwens dat de bijwerkingen in kaart zijn gebracht van de paracetamol die we allemaal wel eens slikken? Ooit is het voor het eerst op de markt gebracht en toen wisten ze er ook nog maar weinig van, omdat ieder lichaam anders kan reageren. Een medicijn wordt vandaag de dag NOOIT op de markt gebracht als niet alle mogelijkheden zijn onderzocht voor zover dit kan. Maar je kunt geen optimaal medicijn maken, compleet met het lijstje bijwerkingen. Dat lijstje ontstaat met de jaren, dat is nu eenmaal zo.

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:58

xSaarSaar schreef:
De prik beschermt slechts voor een klein gedeelte.
Ik denk dat je er beter zelf op kunt letten met wie je het bed in duikt dan zo'n prik halen.

1% van de vrouwen die dit virus bij zich draagt, is maagd :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 12:01

Echt? Lekker dan -O-

Trouwens, ik vind het een non argument dat je de prik niet zou halen omdat het niet overal tegen beschermt en misschien niet voor 100%. Onderschat kanker niet, menig patient zou een hoop geven om de tijd terug te draaien voor een vaccin dat de kans met een paar procent vermindert. Je zal maar net daarbij zitten...