Knie operatie en ruggeprik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:23

minka schreef:
Enige wat ik als vreemd ervaarde was dat je iedere aanraking aan je verdoofde onderlichaam wel voelt, maar uiteraard geen pijn.

Daarvoor heb ik extra plaatselijke verdoving gekregen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:24

Doubtless schreef:
minka schreef:
Enige wat ik als vreemd ervaarde was dat je iedere aanraking aan je verdoofde onderlichaam wel voelt, maar uiteraard geen pijn.

Mijn vriend niet. Maar na de operatie ging zijn chirurg onder zijn voet kietelen :')

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:25

van een ruggeprik voel je idd niks, ECHTER zodra je een wee krijgt tijdens het zetten. moet je je wel heel stil houden terwijl je tijdens een wee heel moeilijk stil kunt houden.
Misschien dat dat het "drama"is ?
verder vind ik het heel onrespectvol geschreven.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:25

love_western schreef:
minka schreef:
Vervolgens operatie, kon meekijken op het scherm, erg interessant. Gewoon gesprekken voeren en alles, dus viel zeker niet tegen. Had het alleen best koud, maar dat kan je ook gewoon zeggen natuurlijk. Enige wat ik als vreemd ervaarde was dat je iedere aanraking aan je verdoofde onderlichaam wel voelt, maar uiteraard geen pijn.

Dan is het mijn vriend jaloers op je. Die wou zo graag meekijken, maar dat mocht niet. Stel je voor dat hij flauw viel, van al dat bloed.
Terwijl toen hij op straat lag, zijn knie al helemaal nauwkeurig had bestudeerd hoe het eruit zag.

Haha geweldig :')

Vond het eigenlijk ook wel gezellig op de operatietafel en ideaal dat je daana gewoon het ziekenhuis weer uitloopt :j

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:27

Ik heb 2x een knieoperatie gehad en beide keren een ruggeprik.

Was de eerste keer ook wat gespannen maar de verpleegkundigen kunnen daar prima mee omgaan en uiteindelijk vond ik het infuus prikje een stuk vervelender dan de ruggeprik. Die was er in voor ik er erg in had.

Ik heb beide keren geen katheter gehad. Heb ook nog nooit gehoord dat ze dat doen. Hoe lang moet je onder het mes? Misschien dat het daar mee te maken heeft.

Na de operatie is het wel heel vreemd om aan je benen te zitten. Die voelen echt heel raar aan, je weet dat je er aan zit maar voelt het niet. Behalve dat het vreemd was heb ik er niets geen last van gehad. Mocht nadat ik weer kon plassen (wat ik wel kon maar nog niet voelde :') ) naar huis toe beide keren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:29

minka schreef:
love_western schreef:

Dan is het mijn vriend jaloers op je. Die wou zo graag meekijken, maar dat mocht niet. Stel je voor dat hij flauw viel, van al dat bloed.
Terwijl toen hij op straat lag, zijn knie al helemaal nauwkeurig had bestudeerd hoe het eruit zag.

Haha geweldig :')

Vond het eigenlijk ook wel gezellig op de operatietafel en ideaal dat je daana gewoon het ziekenhuis weer uitloopt :j

Zijn mening was, ik moest toch iets doen toen ik op straat lag. Hij wou eerst ook gewoon opstaan. En toen zag hij pas zijn knie.

Helaas kon hij daarna niet het ziekenhuis uitlopen. Hij heeft 3 maand in bed moeten liggen( en dat met ADHD). En volgens de doktoren moest hij daarna nog minstens 9 maand revalideren en weer opnieuw leren lopen. Gelukkig liep hij na 3 maand alweer rond.

Alleen hij heeft nog steeds last van zijn knie. Maar wil er niet mee terug.

Roozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:32

Zelf wel een nare ervaring gehad met de ruggenprik. Bij een operatie aan mijn been waaruit ze een pen moest halen (die er ooit in is gezet nadat ik mijn been had gebroken) ben ik voor de ruggenprik gedaan, omdat iedereen zei dat dit geen pijn doet een fluitje van een cent is. Bij mij viel het heel erg tegen. Toen ze de prik in mijn rug stopte, deed dat onzettend veel pijn. Ik kon bijna niet stilliggen, omdat het zo'n pijn deed. Gelukkig is het wel zo voorbij, maar om te stellen dat een ruggenprik geen pijn doet is veel te kort door de bocht.
Laatst bijgewerkt door Roozzy op 11-04-12 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

minka

love_western schreef:

Mijn vriend niet. Maar na de operatie ging zijn chirurg onder zijn voet kietelen :')[/quote]

Ik ook niet, maar voelde ook geen pijn verder. Maar kreeg na een tijdje wel een beetje een rotgevoel in m'n been doordat deze in steunen lag en dat voelde ik. Maar heb er verder niks van gezegd, want wist dat het niet heel lang kon duren :)

Doubtless

Roozzy schreef:
Ik kon bijna niet stilliggen, omdat het zo'n pijn deed.

Liggen? Ik zat rechtop/voorover gebogen tijdens de prik?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:34

Doubtless schreef:
Roozzy schreef:

:j ik moest ook zitten..........?

Roozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:35

Doubtless schreef:
Roozzy schreef:

Sorry, stilzitten :')

minka

Dat verschilt schijnbaar per anesthesist of je moet liggen of zitten, bij mij is de prik ook zittend geplaatst.

__Marije__

Ik was ook heel bang voor de ruggenprik bij mijn knie-operatie. Had het door de spanning bovendien heel koud dus lag heel erg te shaken. Toen hebben ze mij via het infuus een kalmeringsmiddeltje gegeven waardoor ik lekker heb liggen slapen/soezen en heb niets van de prik gemerkt. Werd weer wakker toen ik de OK in werd gereden ;)

Ik heb geen catheter gehad, overigens ook niet toen ik onder algehele narcose lag voor mijn blindedarmoperatie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:36

Mijn vriend moest ook gewoon zitten.

Weet wel toen zijn morfine was uitgewerkt, dat hij door de verwarring. Zijn infuus en zo'n roodlampje om zijn vinger heen? en uit bed wou stappen. Verpleging was er op tijd bij gelukkig.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:37

love_western schreef:
Mijn vriend moest ook gewoon zitten.

Weet wel toen zijn morfine was uitgewerkt, dat hij door de verwarring. Zijn infuus en zo'n roodlampje om zijn vinger heen? en uit bed wou stappen. Verpleging was er op tijd bij gelukkig.

PLOF!!!! _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:44

wendyenbram schreef:
van een ruggeprik voel je idd niks, ECHTER zodra je een wee krijgt tijdens het zetten. moet je je wel heel stil houden terwijl je tijdens een wee heel moeilijk stil kunt houden.
Misschien dat dat het "drama"is ?
verder vind ik het heel onrespectvol geschreven.

Ja sorry, dit is de mening van mijn vriend.
En kan daar weinig aan veranderen

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:51

Ik heb een ruggenprik en katheter gehad bij mijn operatie tijdens mijn zwangerschap. Eén eierstok en een cyste moesten verwijderd worden. Omdat ik zwanger was kreeg ik zo min mogelijk verdoving dus geen algehele narcose.
Ruggenprik viel alles mee. Was klaar voor ik er erg in had. Katheter heb ik ook niks van gemerkt. Die heeft er een paar dagen in gezeten. Ik ben ook verdoofd gebleven als pijnbestrijding de eerste dagen, via een slangetje in m'n rug.
Gevoelloosheid in m'n benen heb ik dus ook een paar dagen gehad. Ik vond het niet erg, alleen erg lastig als je je om wil draaien in bed. Dat gaat dus alleen met hulp. En een groot voordeel is dat je de trombosespuitjes niet voelt. Later toen m'n benen weer normaal waren deden die nl wel pijn.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:52

14 jaar geleden ben ik aan mijn knie geopereerd en heb toen ook een ruggeprik gehad.

Het is mij heel erg goed bevallen!

Het prikken zelf heb ik erg weinig van gevoeld!
Ik moest zitten en vooroverbuigen.
Ik heb geen katheter gehad.

Tijdens de operatie is het eigenlijk stiekum nog een beetje interessant ook :o
Het was bij mij een kijkoperatie en ik kon mee kijken op het schermpje.

Ze zetten een scherm met een doek over je middel heen, waardoor je niet kunt zien dat ze aan het snijden zijn e.d

En als je op de uitslaap kamer wordt gelegd, krijg je gewoon weer heel langzaam gevoel terug in je benen.
Niks vervelends aan.
Ze gaan hooguit een beetje tintelen.

Kaspar

Re: Knie operatie en ruggeprik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 13:16

Ik lees toch over het algemeen vrij positieve ervaringen. Nog steeds wel vrij angstig, maar zoals ik las is het dus ook een optie om een roesje aan te vragen en ik denk dat ik dat wel ga doen.

Hoe was overigens bij jullie de revalidatie? Ben je lang eruit geweest? Hoelang duurde het voordat je weer kon lopen en werken?

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:20

Het ligt natuurlijk een beetje aan de operatie.
Ze hebben bij mij mn meniscus eruit gehaald
Ik ging lopend het ziekenhuis uit. Ik had niet eens hechtingen!
3 zwaluw staartjes over de gaatjes heen geplakt en een elastieken kous over mn knie.
Ook niet eens krukken mee gekregen!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:20

Helaas is een operatie aan de knie (waarbij ze in/aan het bot zitten) een van de meest pijnlijke operaties.
Ben bang dat je je er wel op moet voorbereiden dat het herstel een langere tijd gaat duren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:25

Bij mijn vriend heeft het uiteindelijke herstel 6 maand geduurd.
Maar hij heeft er nog wel steeds last van

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:59

Kaspar schreef:
Ik lees toch over het algemeen vrij positieve ervaringen. Nog steeds wel vrij angstig, maar zoals ik las is het dus ook een optie om een roesje aan te vragen en ik denk dat ik dat wel ga doen.

Hoe was overigens bij jullie de revalidatie? Ben je lang eruit geweest? Hoelang duurde het voordat je weer kon lopen en werken?

Hangt heel erg af van wat er aan de hand is.

Ik ben beide keren aan de achterzijde van mijn knie en knieschijf geopereerd. Knieschijf is bij mij behoorlijk slecht/kapot.

De eerste keer stond ik met 6! weken al weer op de skies! Ging dus top, binnen een week weer zonder iets aan de wandel/autorijden/fietsen ed.
De tweede keer was een drama, heeft een half jaar geduurd voor ik weer 'normaal' kon lopen. Wel met een dikke week zonder krukken gaan rondlopen maar fijn is het niet geweest en ik heb echt weer opnieuw moeten leren lopen.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:24

Heb 3x een ruggeprik gehad, vond de prik niet echt pijn doen, je voelt even de naald en dan is het al klaar. Voor wat betreft katheter, op de uitslaapkamer hebben ze een echo van mijn blaas gemaakt. Als die vol zat zou ik gekatheteriseerd worden, dus was erg blij toen ze zeiden dat hij leeg was. ;)
De laatste keer zat trouwens de verdoving vrij hoog, dat vond ik wel een naar gevoel. Gaf wat druk op mijn borst, bij het ademen voelde het of iemand mijn borstkas tegenhield. Dat gaf wel even een ongemakkelijk gevoel, moest even aan andere dingen denken om niet paniekerig te worden.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:50

Ik heb drie maanden geleden ook een knie operatie samen met een ruggenprik gehad. De ruggenprik zelf viel me echt 100% mee, had me er veel meer van voorgesteld. Ik vond dat het hetzelfde voelde als een verdovigsprik voor te hechten. Het enige waar ik wel angstig van werd was dat het erg snel werkte, en voor ik het doorhad was het volledig ingewerkt.