Stoppen met roken deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tafje

Re: Stoppen met roken deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:29

Hoi Nelleke, klopt! Dat boek van Alan Carr had ik liggen maar nooit uitgelezen.. de man weet het verder ook goed te brengen en goede antwoorden op vragen te geven :-)

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 23:24

Hej..... nieuw topic!

Alweer 3 maanden gestopt! In tegenstelling tot eerdere pogingen, nu geen enkele moeite! Denk dat bij mij echt 'de knop' om is

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 23:26

Wat is eigenlijk stoppen door laser?

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 23:39

LynnDenise schreef:
Maar weer even een post hier :D ik ben nu al bijna 16 maanden gestopt, mede dankzij het topic op bokt :D
Jullie kunnen het!

Gaaf! Nu, zover ben ik nog niet.... maar wél al bijna 11 maanden rookvrij! En dat na minstens 2 pakjes per dag.... met 40 jaar ervaring.
*\o/*

Als wij het kunnen... kunnen jullie het ook!

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:00

Ik ben al eens gestopt met Alan Carr, met laser en met acupunctuur. Allemaal van korte duur. De enige twee keren dat ik voor langere tijd ben gestopt zijn mijn zwangerschappen. Ik rook nu zo'n 2 jaar weer, terwijl ik daarvoor 5 jaar niet gerookt heb. Ik heb ook al 2 stoppogingen gedaan met nicotinepleisters, maar dat was ook niet voor lang. Ik geloof dat ik wel uitgeprobeerd ben met al die middeltjes en nu toch 'gewoon' eens moet stoppen. Is toch de enige manier...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:07

Als je kan stoppen tijdens je zwangerschap, dan kun je toch gewoon stoppen? :)

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:10

Hier gaat het eigenlijk iedere dag veel makkelijker, ben er echt nauwelijks meer mee bezig, dat had ik drie weken geleden niet gedacht :D

Het is ook goed om te lezen dat er mensen zijn die al langere tijd niet meer roken, het kàn dus wel en het gaat mij ook zeker lukken :)) Straks weer een rondje 5 km. rennen, kijken of mijn conditie vandaag al wat beter is :+ het gaat me echt niet snel genoeg.

@ EllenB, ik heb ook helemaal niets gebruikt, ik geloof daar niet zo in, je moet het echt willen, anders lukt het ook niet met middeltjes :n Al moet ik wel eerlijk toegeven dat mijn man absoluut de reden is dat ik het volhoud, hij is echt heel resoluut, nooit meer roken.... :j

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:32

Zoooo... volgens de longarts is mijn zuurstofopname 10% gestegen na de laatste meting van een half jaar geleden :+ Toch maar geen sigaretten gehaald :+

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:09

Quellian schreef:
Zoooo... volgens de longarts is mijn zuurstofopname 10% gestegen na de laatste meting van een half jaar geleden :+ Toch maar geen sigaretten gehaald :+

* geeft schouderklopje *

Daar doe je het voor toch? Merk je zelf ook verschil?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:14

Nee, ik merk er geen hol van :+

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:36

Quellian schreef:
Nee, ik merk er geen hol van :+

:')

Net zoals mijn conditie dus :)) Op slechte momenten is dat ook altijd mijn excuus om weer te willen roken :D en dan vraag ik wanneer ik weer 'mag' roken en het antwoord is altijd hetzelfde..... "Nooit meer!" En dan druip ik weer teleurgesteld af -O- :D

Cindy6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:59

Quellian schreef:

van jou vind ik het super dat je echt zo kan stoppen
ik rook me pakje leeg en stop ik ook nog 6 sigaretten
misschien dat mijn ochtend hoest dan ook weg is
ben al paar keer eerder gestopt en is me niet gelukt hoop dat het zo gaat lukken

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:39

XoNo, tijdens m'n zwangerschappen deed ik het niet voor mezelf. Denk dat daar de bottleneck zit... Maar na dit pakje is 't echt afgelopen!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:47

Cindy6, sigaretten al op? :D

EllenB, dan had je een goede reden inderdaad...
Hoewel ik heel hypocriet geen rood vlees etc. at, maar wel door rookte :+

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:02

Ik ben inmiddels bijna 3 maanden gestopt..
En ben ook zo van de ene op de andere dag gestopt..
Ik heb dan ook nog altijd 1 siggaret in een pakje in het la liggen.. deze had ik over..

Ben daarna ook begonnen met conditie opbouwen en dat gaat me nog niet snel genoeg ;)
Maar merk wel echt verschil in smaak..

Helaas ben ik wel een paar kilootjes gegroeid doordat ik tijdelijke vreetbuien kreeg..
Inmiddels heb ik ook dat onder controle en is er alweer wat af..

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:33

Quellian schreef:

Haha komt me heel bekent voor. Nee, mag géén rood vlees, maar stak 5 minuten later wel een peuk op :+

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 18:52

Even een update.

Ik zit nu op dag 14 met de Champix. Op dag 10 heb ik een stoppoging gedaan, maar dat lukte voor geen meter. Ik kreeg vanaf dag 10 alleen maar meer trek en werd zo chagrijnig als de pest.
Ik zit nu op dag 14 en heb vanaf vanochtend 06:00 uur niet gerookt. (Eigenlijk vanaf gisteravond toen ik naar bed ging, maar dat telt niet :P )

Op zich heb ik tot zover geen moeite met stoppen. Sterker nog.... Ik heb zelfs nog shag hier liggen.
Regelmatig heb ik vandaag trek gehad, maar ik kan me heel goed beheersen. Had ik nooit van mezelf verwacht :P
Ondanks dat ik rookwaar voor handen heb, kan ik er makkelijk vanaf blijven. Ik blijf gewoon aan het geld denken dat ik nu uit ga sparen. En dat helpt prima.

Ik ben benieuwd hoe het straks na het avondeten gaat. (Ja, ik moet zo nog eten)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:10

Misschien handig om gewoon je rokerij de deur uit te doen. Tuurlijk krijg je trek en word je chagerijnig, dat wordt nagenoeg iedereen, maar als je dat een reden vindt om weer te beginnen, dan gaat het ook dit keer niet lukken om te stoppen hoor :D Niet om je te ontmoedigen, maar 'afwachten' hoe het gaat is denk ik niet een hele daadkrachtige instelling. Gewoon uitdrukken die laatste peuk, de rest wegsmijten en tegen jezelf zeggen: nu NOOIT meer! Geen situaties opzoeken die het moeilijk voor je maken en afleiding zoeken in andere dingen (zoals een zoethoutje, een lolly enz).

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:52

Helaas.... vriendje was vanochtend alleen en had zo'n behoefte dat ie toch 1 heeft aangestoken...... Ze liggen gewoon thuis dus de verleiding is er al snel naar... gelukkig kan ik er wel afblijven :-) maar 1 voordeel na 5 dagen niet roken vond ie het ontzettend vies en goor!!!! Hij blijft er als het goed is nu van..... Vandaag was het zo hectisch op t werk dat ik echt ff behoefte had. Ben met een roker naar buiten gegaan en niets gedaan! Heerlijk daar doe je het voor... Merk wel hoe later op de dag hoe moeilijker ik het krijg!

monicees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:55

Jaaaa, leuk een stoppen met roken topic :D

ik doe mee, naja.. deed ik al onbewust
ben sinds december 2011 gestopt (om medische noodzaak, dus heel goede reden)
af en toe aan mn nicorette gezogen, maar eigenlijk amper nog nodig *\o/*

nog meer volhouders hier? :)

en waar lopen de niet kunnen stoppers tegenaan?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 06:58

XoNo schreef:
Misschien handig om gewoon je rokerij de deur uit te doen. Tuurlijk krijg je trek en word je chagerijnig, dat wordt nagenoeg iedereen, maar als je dat een reden vindt om weer te beginnen, dan gaat het ook dit keer niet lukken om te stoppen hoor :D Niet om je te ontmoedigen, maar 'afwachten' hoe het gaat is denk ik niet een hele daadkrachtige instelling. Gewoon uitdrukken die laatste peuk, de rest wegsmijten en tegen jezelf zeggen: nu NOOIT meer! Geen situaties opzoeken die het moeilijk voor je maken en afleiding zoeken in andere dingen (zoals een zoethoutje, een lolly enz).

Helaas zit het er voor mij niet in om het de deur uit te doen. Mijn vriend rookt en is zeker niet van plan te stoppen. Dus overal in huis liggen aanstekers, rookwaar, etc.
Ik heb gister ook gewoon bij mensen gestaan die roken en had er totaal geen behoefte aan.

Het is niet anders, ik zal sterk moeten zijn :P

Cindy6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 07:55

Helaas zit het er voor mij niet in om het de deur uit te doen. Mijn vriend rookt en is zeker niet van plan te stoppen. Dus overal in huis liggen aanstekers, rookwaar, etc.
Ik heb gister ook gewoon bij mensen gestaan die roken en had er totaal geen behoefte aan.

Het is niet anders, ik zal sterk moeten zijn :P[/quote]

ik heb ook zo''n vriend die ook rook maar goed hier sigaretten op ja

Cindy6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 07:56

Quellian schreef:

Ja dian ze zijn op

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:41

Quelllian, wat goed zeg, je longfunctie verbeterd! :D Ik merk er ook geen hol van hoor. M'n neus zit nog steeds verstopt als ik wakker wordt en heb alsnog vaak keelpijn. Maargoed, m'n portemonnee voelt het wel goed dus das fijn :)

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 18:25

Wat misschien helpt is, behalve je gezondheids voordelen.... eens uitrekenen hoeveel geld je op jaarbasis kan besparen als je niet meer rookt. Eh.... bedragen met meerdere cijfers hoor....
Kijk.... daar worden de stoppers vast vrolijk van! ;-))