Vet haar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

xMercury

Re: Vet haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:46

Zo weinig mogelijk wassen. Je talgkliertjes blijven juist zoveel talg produceren, omdat je het er telkens weer afwast. Speciale producten helpen ook, dan raad ik het aan om dat bij je kapper te vragen, in de supermarkt hebben ze namelijk zoveel staan haha

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 22:07

Ik heb een groene fles van schwarzkopf geloof ik, shampoo! Speciaal voor vet haar, met kruiden erin, die werkt echt super goed. Ik gebruik hem niet elke dag, alleen als mijn haar vet is dus. Weet zo de naam even niet, maar als je het graag wil weten kan ik het wel even opzoeken :j

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 23:13

Met dreft wassen is enorm slecht.
Het ontvet je haar en hoofdhuid waardoor die zichzelf weer extra vet gaat maken.. zo wordt het dus alleen maar erger.

Zo min mogelijk wassen en met een zo milde shampoo is veel beter, ook de watertemperatuur niet te hoog zetten voor het uitwassen van je shampoo, liever lauw water gebruiken.
Door te warm water stimuleer je ook je talgklieren om het haar vet te maken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 06:39

Het sap van een citrus vrucht in de haar masseren, en even in laten werken en weer uit spoelen.

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 06:42

Zoals eerder genoemd is, geen cremespoeling, conditioner oid. gebruiken na het wassen.
Iets meer werk met het borstelen maar scheelt een heel eind!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 07:07

Of gewoon de cremespoeling alleen in de punten doen!

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 17:50

Avalon_ schreef:
Zoals eerder genoemd is, geen cremespoeling, conditioner oid. gebruiken na het wassen.
Iets meer werk met het borstelen maar scheelt een heel eind!

Gebruik is sowieso al nooit :')

Ik heb wat dat betreft mazzel met mijn haar, ik kan gewoon met nat, ongeborsteld haar slapen en de volgende dag is het klit-vrij :')

Samaritan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:54

Het is nogal ouderwets om te zeggen dat elke dag je haar wassen slecht is voor je haren. Haarverzorgingsproducten zijn momenteel dusdanig dat je ze gerust elke dag kunt gebruiken. Of dat ook daadwerkelijk nodig is moet ieder voor zich weten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 18:07

Het mag dan ouderwets zijn maar het is en blijft niet goed voor je haar en hoofdhuid om het elke dag te wassen. Er zijn mensen(ik ken er iig één) die hun haar nooit wassen, alleen heel goed uitspoelen met lauw water. Eerst dacht ik van jakkie maar die dame is 75 en heeft prachtig haar, nooit vet en erg gezond.(en stinkt niet)

quote="Samaritan"]Het is nogal ouderwets om te zeggen dat elke dag je haar wassen slecht is voor je haren. Haarverzorgingsproducten zijn momenteel dusdanig dat je ze gerust elke dag kunt gebruiken. Of dat ook daadwerkelijk nodig is moet ieder voor zich weten.[/quote]

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 18:18

Samaritan schreef:
Het is nogal ouderwets om te zeggen dat elke dag je haar wassen slecht is voor je haren. Haarverzorgingsproducten zijn momenteel dusdanig dat je ze gerust elke dag kunt gebruiken. Of dat ook daadwerkelijk nodig is moet ieder voor zich weten.

Er is toch niks ouderwets aan het is gewoon zo :P
Want je hebt tegenwoordig ook droogshampoo?! Dat lijkt me pas smerig...

Samaritan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 14:33

bigone schreef:
Het mag dan ouderwets zijn maar het is en blijft niet goed voor je haar en hoofdhuid om het elke dag te wassen. Er zijn mensen(ik ken er iig één) die hun haar nooit wassen, alleen heel goed uitspoelen met lauw water. Eerst dacht ik van jakkie maar die dame is 75 en heeft prachtig haar, nooit vet en erg gezond.(en stinkt niet)

quote="Samaritan"]Het is nogal ouderwets om te zeggen dat elke dag je haar wassen slecht is voor je haren. Haarverzorgingsproducten zijn momenteel dusdanig dat je ze gerust elke dag kunt gebruiken. Of dat ook daadwerkelijk nodig is moet ieder voor zich weten.
[/quote]

Maar wat is er slecht aan? Wat gebeurt er met je huid en haar? En wat maakt het precies slecht? Diverse wetenschappelijke onderzoeken tonen aan dat het niet slecht is, vandaar dat het ouderwets is om te denken dat het wel slecht is.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:24

Het is niet slecht voor je haar, maar het wordt wel steeds sneller vet.. En dat wil jw ook niet hebben ;)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:25

SimoneeM schreef:
Het is niet slecht voor je haar, maar het wordt wel steeds sneller vet.. En dat wil jw ook niet hebben ;)

Het word idd sneller vet , omdat je haar te schoon word.. klinkt heel krom maar is wel zo..