Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
arian_wolf schreef:Ik ben tegen abortus, zelf zou ik het niet kunnen.... maar als je het niet kan houden zou ik het wel weg laten halen.. zelf zou ik er alles aan doen dat het wel kan...
Hoewel als sje verkracht ben, vind ik abortus wel noodzakelijk
vuurneon schreef:arian_wolf schreef:Ik ben tegen abortus, zelf zou ik het niet kunnen.... maar als je het niet kan houden zou ik het wel weg laten halen.. zelf zou ik er alles aan doen dat het wel kan...
Hoewel als sje verkracht ben, vind ik abortus wel noodzakelijk
Ik vind abortus nooit noodzakelijk, je kan niemand dwingen tot abortus. Zelfs al ben je als kind product van een verkrachting, dat wil niet zeggen dat je geen goede toekomst hebt.
Moeder is altijd primaire verzorger, dus zelfs het kind van een verkrachter kan nog liefdevol en gezond opgroeien als moeder er volledig achter staat.
(sta wel vermeld in boeken daardoor! Was zo ongelooflijk, dat haar gynaecoloog bij mijn geboorte was, hij geloofde het pas toen ik eruit was
)

Nell_ schreef:Maar als je jong bent, geen stabiele relatie oid dan had je wel beter na kunnen denken tijdens 'de daad'.Bij een abortus is het kind de dupe imo.
Maar er is altijd een kleine kans dat het mis gaat natuurlijk. Moet je door zo'n foutje dan het leven voor jezelf, paps en vooral voor het kind moeilijk maken? Of vind je dat mensen zonder kinderwens dan gewoon geen seks moeten hebben? Sophie_midas schreef:Nell_ schreef:Maar als je jong bent, geen stabiele relatie oid dan had je wel beter na kunnen denken tijdens 'de daad'.Bij een abortus is het kind de dupe imo.
Das wel erg makkelijk gezegd.. kan toch ook iets fout gegaan zijn, condoom gescheurd bv?
Nell_ schreef:Maar als je jong bent, geen stabiele relatie oid dan had je wel beter na kunnen denken tijdens 'de daad'.Bij een abortus is het kind de dupe imo.
beantsje schreef:. Een week of 13 als max, zolang er geen heel erg zwaarwegende medische reden is, zou beter zijn.
Esplendido schreef:Klopt inderdaad dat deskundigen zich met het vaststellen van deze termijn bezig hebben gehouden. Echter is dat al weer jaren geleden vastgesteld. Een belangrijke overweging daarbij was vanaf wanneer een kindje de kans heeft om buiten de baarmoeder te overleven. Doordat de medische wetenschap niet stil is blijven staan, kunnen te vroeg geboren kindjes tegenwoordig vanaf 24 weken in leven worden gehouden. Om dan de grens voor een medisch niet noodzakelijke abortus nog steeds op 24 weken te houden, vind ik wel erg cru. De grens voor een niet medisch noodzakelijke abortus zou van mij eerder in de zwangerschap mogen liggen.
ElineS schreef:Ikzelf vind van niet. Een embryo en later foetus vind ik geen kind, maar een klomp cellen dat zich probeert te ontwikkelen tot een toekomstig kind, maar wat op dat moment geen echt bewust leven heeft.