Bloed donor

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Tuttebel

Re: Bloed donor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 22:26

Ik heb op mn 17e 2 weken stage gelopen bij Sanquin daardoor wou ik ook graag donor worden.
Maar ik liet op mn 18e een tattoo zetten dus toen mocht ik een jaar niet. En voor dat jaar voorbij was kwam er een tongpiercing bij en binnen dat jaar tattoo nr 2.
Toen ik eindelijk mocht geven heb ik me aangemeld en heb ik wel geteld 1 x gegeven en toen zien ik een traguspiercing zetten waardoor ik weer een jaar niet mag.
Ik ben dus een slechte donor;)

In Juli mag ik weer. Ik raad iedereen aan om ook donor te worden aangezien je met deze kleine moeite toch wat goeds kan doen.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:29

Ik geef ook bloed. Al 4 jaar lang :)
Het stelt niks voor. Hoe vaker ik er kwam om te geven, hoe meer ik er naar uit ging zien. De broodjes, de koekjes, de thee, de gezellige praatjes en tegelijkertijd het gevoel dat je iemand anders een heel groot plezier doet. Het is best leuk eigenlijk :D

Echter mag ik momenteel even geen bloed geven, omdat ik het zelf hard nodig heb (ik heb een te lage bloeddruk en te laag HB-gehalte in m'n bloed).. Dus even wachten totdat ik weer gezond ben en opnieuw 'goedgekeurd' ben om te mogen geven.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:40

Goed bezig dames!!
Voor vragen pb me maar!!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:57

Ben net geweest en blijkbaar was het vandaag een goede dag om een halve liter af te staan - het was me druk daar!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:14

Opzich lijkt mij bloeddonor zijn ook best tof, alleen ze willen mij nooit hebben -O-

Als eerst werk ik met dieren en heb vaak zat dat ik gebeten wordt (dan mag je 6 maanden geen bloed geven) en daarbij ga ik eens in de zoveel tijd terug naar Letland (grens met Rusland). Sanquin heeft Rusland als 'gevaarlijk' bestempeld dus ik mag het niet doen. Best jammer.. maar ik ga mijn leven daar niet opgeven om hier bloed te kunnen geven.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:28

Ik ben ook donor, ben nu drie keer geweest. Helaa ging het de laatste keer niet goed omdat ik op de terugweg flauw viel; maar ik heb gewoon een hele lage bloeddruk van mezelf. Verder is er niets aan, de naald is helemaal niet eng of pijnlijk en je bent zo klaar. Vind het stiekem wel leuk om te doen! Wel even blijven zitten na die tijd, en vooral genoeg drinken maar ook genoeg eten, zowel voor als na die tijd.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:38

Ik ben ook bloeddonor, vind dat er erg goed voor je gezorgd wordt en ga bij voorkeur gewoon even snel in de pauze van m'n werk, nooit last van gehad :)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:12

Ik vind het echt super dat mensen zich naar aanleiding van dit topic aanmelden!

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 15:20

Wow, wat een reacties ineens! := Fijn om te lezen hoeveel mensen bloeddonor zijn en om te horen hoe het anderen vergaat. Ik ga me deze week aanmelden op de site van sanquin en dan merk ik vanzelf wel wanneer ze me willen testen of ik geschikt ben ^^

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:49

Ik ben nu nog te jong (17), maar als ik 18 ben en het mag, dan ga ik zeker bloed geven :) Als je het kunt missen, waarom zou je het dan houden, terwijl er mensen zijn die het hard nodig hebben :)