Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
juval schreef:9 maanden is niets op een mensenleven.
wat zou er met je relatie gebeuren als je tegenover mekaar blijft staan, en het kind uiteindelijk geaborteerd wordt?

Kanelly schreef:Ja Annastasia, dat zijn eigenlijk wel de opties.
Ik denk dat als alles in je schreeuwt ´Ja, ik wil kinderen!! Ik wil er veel voor opofferen en er voor 100% voor gaan, ik wil het ik wil het ik wil het´ dat je er dan voor moet gaan.
En zolang dat niet het geval is, niet. Niet omdat je denkt omdat het zo hoort, omdat je moeder/schoonmoeder/buurvrouw/kapper/vriend/'men' zegt dat het heus goedkomt en zo leuk is, zo'n kleintje etc. etc.
Het is een kind, geen puppy die je naar het asiel brengt als het toch niet zo leuk blijkt te zijn.

Loose schreef:Het valt me op dat je alleen maar dingen afvraagt die betrekking op jezelf hebben.
Kanelly schreef:Als je nu al zó twijfelt en er dus zeker niet bewust voor kiest...(en dus ook sámen niet bewust voor kiest)
Dan zou ik het weg laten halen...
Wat als inderdaad, je zit er wel de rest van je leven aan vast. Als het toch niks voor je blijkt te zijn, zet je het niet even op Marktplaats.
En hoe veranderd alles?
Je bent meer (veel) geld kwijt, stukken minder tijd voor jezelf en de relatie tussen de ouders, bij veel stellen is dit de eerste jaren zeker anders. (en ja, ook negatief anders)
)
maar was je aan de pil? IMJ schreef:Weet niet hoe oud jullie zijn maar.. stel dat je het nu toch besluit weg te halen is er dan over een aantal jaar nog tijd om dan mogelijk alsnog over het hebben van kinderen na te denken?

Urielle schreef:Lottie84 schreef:Uhm mensen, we spreken hier over een kindje, niet over een oud stuk kauwgom onder je schoen..
des te belangrijker dat TS achter haar beslissing staat, zij moet moeder worden, de belangrijkste persoon in het leven van haar kind.
Maar hoe makkelijk mensen hier el niet zeggen, dan laat je het toch weghalen.. Ik vraag me af of die mensen wel beseffen wat ze daarmee precies aanrichten... lisa_pluisje schreef:Weet je, iedere zwangere heeft haar twijfels in de zwangerschap maar als het kindje er eenmaal is
dan ben je echt wel gek op je kindje, en "weg" laten halen betekend dat je een kindje doodmaakt, dat mag je misschien zo cru niet
zeggen maar dat is wel wat je doet, er zijn meer mensen met spijt van hun abortus dan spijt van hun kinderen.
Meisje je kunt zo gelukkig worden van kinderen, geloof mij maar, ik heb er zes en ik had ook helemaal niks met
andermans kinderen, pb me maar, ik wil je met alles met liefde helpen.
Sterkte