Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
betadine schreef:Je moet wel stoppen als je pijn hebt.

phormicola schreef:Ik heb het zelf meegemaakt. Ook ontzetend zoekende met wat me nou mankeerde. M'n man dacht zelfs dat ik een hypochonder was en nu, als ik wat heb, dan zal het wel psychisch zijn.
Er zijn geen woorden voor om uit te leggen hoe vreselijk vervelend dat is. Inmiddels weten we wat me mankeerd, elke keer als ik iets heb krijgt hij later de bevestiging dat het NIET in m'n hoofd zit, maar toch
Deze opmerkingen schoten me dan ook direct in het verkeerde keelgat. TS zegt dat er een medische oorzaak is, ja, ze moet meer bewegen, maar nee, jullie hebben niet het recht om te zeggen dat het puur psychisch is.
maar no problemo 

Ik wil het wel, dus accepteer de pijn en kan alleen maar hopen dat dingen ooit beter worden.genja schreef:Als ik jou was zou ik aan je arts een verwijzing vragen naar een een revalidatiearts. Denk als ik verhaal zo lees dat het jezelf niet gaat lukken in beweging te komen en ben ik bang dat er een opname nodig is in een revaldatie centrum daar zien ze je 24 uur per dag en kunnen ze je weer leren in beweging te komen, een ritme in je dag te krijgen en weer andere dingen te gaan doen. Zal heel erg zwaar zijn maar daar is wel iedereen voor handen om je zo goed mogelijk te helpen; revalidatiearts, fysiotherapeut, psycholoog, ergotherapeut, maatschapelijk werk, bewegingsagoog noem maar op.
Sterkte ermee!
Groetjes genja
volbloedfan schreef:Mischien klink ik heel hard op dit moment, Maar ji zorgt er zelf voor dat je in een spiraal terecht komt.
Een vriendin van mij kan niks die zit in een stoel.
Ze kan haar benen niet bewegen en kan er niet op staan.
Zij moet met een lift het bed in of in bad.
Zij heeft overal hulp bij nodig.
Maar toch probeert ze alles en doet ze zoveel mogelijk zelf.
Ook haar armen en handen werken niet zoals het hoort, een vol glas drinken kan ze niet tillen.
MAar van haar hoor geen zelfmedelijden.
Jij moet een flinke schop onderje donder hebben en ophouden met zelfmedelijden want dat is jou grootste probleem.
Op een gegeven moment word je te lui om wat te gaan ondernemen.
Ga meer proberen en ga niet 'ahh doet zeer laat maar'!
Ik bedoel het niet aanvallend, maar het is wel stof om over na te denken.

Quellian schreef:Maar Davinia, er zit wel verschil tussen 1 dag of je hele leven in een rolstoel
genja schreef:Als ik jou was zou ik aan je arts een verwijzing vragen naar een een revalidatiearts. Denk als ik verhaal zo lees dat het jezelf niet gaat lukken in beweging te komen en ben ik bang dat er een opname nodig is in een revaldatie centrum daar zien ze je 24 uur per dag en kunnen ze je weer leren in beweging te komen, een ritme in je dag te krijgen en weer andere dingen te gaan doen. Zal heel erg zwaar zijn maar daar is wel iedereen voor handen om je zo goed mogelijk te helpen; revalidatiearts, fysiotherapeut, psycholoog, ergotherapeut, maatschapelijk werk, bewegingsagoog noem maar op.
Sterkte ermee!
Groetjes genja