geuroverlast

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

aslo

Re: geuroverlast

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 08:15

In een azijn oplossing weken/wassen doe ik ook regelmatig. Haalt idd nog vieze geurtjes uit de was.

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 16:17

Al paar keer eerder genoemd hier maar Odorex is echt super!

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 20:11

Odorex krijg je na lang gebruik wel ontstekingen van.

Ik gebruik met sporten een zalfje van deoleen (blauwe tube) daardoor ruikt je zweet niet meer en het vermindert transpireren een beetje.

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 21:06

Odorex is zoals je al kan lezen een aanrader.En volgens mij kan je bij de apotheek ook nog wel een middeltje krijgen.Kom niet op de naam maar die hoef je maar 2/3 keer in de week te gebruiken en is enkel daar te krijgen.Ook zeggen ze dat een roller beter werkt dan een spuitfles.
Toch zou ik proberen om sterk voedsel te laten staan zoals knoflook ed,en je oksels met een vriendelijk product zonder parfum te wassen.De ochtend,middag en avond.Zoals al aangegeven doet oud zweet flink stinken.

floor69

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 21:07

linnie050 schreef:
Misschien doe je dit allemaal al maar het helpt wel...
Okselhaar scheren.
Trek altijd schone shirtjes en hempjes aan.
1x gedragen gelijk in de wasmachine
je oksels goed wassen niet ff snel milde zeep heb je al
en een washandje gebruiken dat het goed gewassen wordt
Wat iemand ooit zei is gebruik een anti-transpirant en geen deodorant tegen oksel zweet
Hoe zit het met cafeïne en alcohol gebruik?

Doe ik allemaal al, zelfs de washand na één keer wassen (niets viezer dan zo'n klam gebruikt ding :j ).
Cafeïne en alcohol: allebei weinig (1-2 koffie per dag, alcohol nog minder) maar ik wist niet dat je zweet daarvan anders gaat ruiken??
Juliettek schreef:
Niet teveel knoflook eten is ook zeeeer belangrijk! ;)

Idem: ik weet dat je zelf van knoflook gaat stinken, maar je zweet?? In elk geval, ik eet het zeker niet dagelijks en sowieso weinig, dus daar valt ook weinig winst te verwachten.
Mowoah schreef:
Misschien een stomme vraag hoor, maar heb je altijd met rijden schone kleren aan? Of doe je ook wel eens een shirt aan dat je al eerder gedragen hebt en nog niet uitgewassen is? Dat kan namelijk ook al schelen, 'oud zweet' stinkt namelijk.
Of misschien kan het ook aan je wasmiddel liggen? Wij hebben hier ooit wasmiddel gehad waarvan ik vond dat mijn shirt snel stonk... Toen we andere wasmiddel kochten was dit over. :)

Alles meteen in de was, inderdaad! Ik heb verschillende wasmiddelen, wat er maar in de aanbieding is, dus gebruik alles door elkaar. Maar (sorry voor het vieze verhaal) mijn hardloopshirts worden na verloop van tijd dus echt niet meer schoon, die blijven stinken na 3x wassen! Gelukkig transpireer ik kennelijk net iets minder bij het paardrijden.
aslo schreef:
In een azijn oplossing weken/wassen doe ik ook regelmatig. Haalt idd nog vieze geurtjes uit de was.

Dat ga ik dus zeker doen na het hardlopen!! Maar moet je dan daarna extra wassen om de zure lucht eruit te krijgen of is die makkelijk weg te krijgen met één wasbeurt? :o

Heb overigens nog niet gereden sinds vorige post (te druk dit weekend) en had alleen tijd om naar AH te gaan vorige week, en die had geen odorex _-:( !! Dus van de plannen is nog niet zoveel terecht gekomen, maar het gaat er zeker van komen! Morgen wel hardlopen dus dan gaat het shirt in de azijn na afloop. Telkens nieuwe shirts loopt een beetje in de papieren... :$

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 09:17

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 09:24

Ik vind zelf okselhaar stinken, ookal is het gemilimeterd. De geur blijft er ook na het douchen in zitten...
Nu ik mijn oksels hars heb ik daar geen last meer van. Even pijn maar ik vind het enorm verschil qat betreft frisheid!

floor69

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 10:42

Hoera!!
De Odorex-tip werkt goed, vandaag gelopen, flink getranspireerd en NIETS te ruiken! Sterker, toen ik ging douchen rook je nog steeds ietsje deo-lucht en GEEN zweet!! :D

(Stond wel in één keer 35 jaar geleden in de badkamer bij mijn vader die altijd Odorex gebruikte. Het luchtje van de deo is dus niets veranderd. Poeh, hoe je geheugen werkt...)