citroensap in me haar??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:42

Geen citroensap in je haar doen, daar wordt het lichter (en droger) van.

IloveAnoukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 18:05

Feria schreef:
EI met yoghurt schijnt echt te helpen en na het wassen met een borsteltje met een klein klein beetje olie aan de uiteinden van je haar, dat verzorgd. Heb het zelf nog niet gedaan maar een vriendin van mij doet het weekelijks.

okeee! dat ga ik dan eens doen met gewone joghurt?

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:05

ik heb het geprobeerd!
alleen die lucht in de badkamer nu...
zijn daar ook nog middeltjes voor?? :')

trouwens, als je blond haar hebt, is kamille ook nog een idee.
kost alleen wat meer moeite ;)

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:43

kokosvet (echt pure 100% kokosvet)
Mijn haar was de laatste tijd dof, pluizig, statisch etc. even een kokosvet maskertje erin gedaan en het ziet er direct een stuk beter, mooier en glanzender uit. (je moet het vet wel héél goed uitspoelen, aangezien het echt puur vet is)

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 13:13

@MLC: Was je het na dat kokosvet ook nog? Ik heb een masker waar ook 70% kokosvet in zit, daar word het idd heel zacht van maar dan is het de volgende dag alweer vet :(

Astaloca

Re: citroensap in me haar??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 13:19

Ik gebruik voor het pluizen gewoon styling spray zo'n roze bus van ehm loreal geloof ik. Werk prima! :)
Glans gewoon shampoo's :)

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 14:53

Nant schreef:
@MLC: Was je het na dat kokosvet ook nog? Ik heb een masker waar ook 70% kokosvet in zit, daar word het idd heel zacht van maar dan is het de volgende dag alweer vet :(

Ja, je moet het vet er wel uitwassen. Gewoon met shampoo, en als je na 1x wassen met shampoo het idee hebt dat het er nog in zit gewoon nog een beetje shampoo er doorheen (dit bedoel ik dus tijdens 1 douchebeurt) en dan gewoon conditioner.

Een masker werkt over het algemeen slechter en het wordt hier inderdaad heel erg vet van. Pure kokosvet, gewoon waar je mee kan koken, werkt het beste. (je kunt dit controleren door bij de ingrediënten te kijken, daar moet alleen staan: 100% kokosvet. Meer niet)

Ik zweer hier echt bij, en iedereen om mij heen merkt het op. Mijn haar was de laatste tijd heel droog, dof etc, maar nu na 2 keer dit natuurlijke maskertje heeft het zijn glans weer terug :D

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:21

Ik ben dan kapster, maar moet je zeggen dat citroensap nou niet echt een goed middel is voor je haar. :') Citroensap is natuurlijk een zuur, en dat zorgt er alleen voor dat de haarschubben zich sluiten. (Dit gebruiken ze altijd in permanentvloeistof) Verder heeft citroensap geen goede werking voor je haar. Ja... Leuk voor in de zomer, een scheutje citroensap over je haar. Dat kan je haar nog wel eens 'bleken' zodat het lichter wordt. Maar let op dat het haar hierdoor ook droger kan worden door de felle werking hiervan....

Als je echt je haar wilt laten opknappen, moet je iets van een masker gebruiken en dat 20 minuten laten intrekken. En daarna met koud water uitspoelen. Ook kan een haarverzorgend middel van de kapster ook goed helpen, een spray met keratine bijvoorbeeld. Je haar bestaat uit eiwit, en door dat keratine (ook soort eiwit) maak je, je haar weer sterker. Of je kan een olie gebruiken waar zijde in zit, maakt je haar soepel van binnen en buiten uit. Je zal merken dat het na een aantal keren echt zal opknappen. En als je warmte apparatuur (föhn, krultang, stijltang, carmenset etc) gebruikt, vergeet nooit een haarbeschermend middel te gebruiken hè! ;)

MarloesV89

Re: citroensap in me haar??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:22

Of voor glanzend haar met koud water douchen. En niet een banketstaaf 15 a 18 graden maar echt de thermostaat op z'n koudst zetten.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:25

vuurneon schreef:
Bierdouche tijdens het uitgaan zorgde bij mij voor heel veel knopen in mijn haar :')

en vies stinkend vet haar :+