ik word niet echt bruin onder de zonnebank..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:06

Suzanne F. schreef:
Kimmysan: Jij bent in de winter nog veel bruiner dan ik hoogzomer ben. Zo bruin word ik nooit.
Maar jouw huidskleur lijkt gewoon al wat getinter. Je hebt blijkbaar gewoon meer pigment en dan kleur je ook sneller. Ik ben blond met blauwe ogen en heel bleek. Ik word heel moeilijk bruin.

Dit wilde ik ook al zeggen...Ik heb zo'n blanke huid dat ik nog net niet licht geef in het donker :+

sorayaaaaa

Re: ik word niet echt bruin onder de zonnebank..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 18:12

Ik ga ook regelmatig onder de zonnebank thuis (ik heb ook een zonnehemel, waarbij je je moet omdraaien). Ik ben ook erg wit van mezelf, vooral in de winter! Als ik onder de zonnebank vandaan kom, ben ik wel iets verkleurd, niet veel, maar je ziet wel m'n onderbroekje zeg maar zitten.

Omdat ik zo wit ben (en mijn vriendinnen worden heeeel snel bruin), voel ik me echt onzeker soms. Met de zonnebank wordt het wel iets minder, maar ben nog steeds naar mijn gevoel.....tsja wit. Ik word niet heel bruin, meer goudbruin, maar m'n benen blijven zolang wit..

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 18:15

Ik word ook niet bruin onder een hemel, ga nu om de week naar een salon onder een mega kanon, dan wordt ik dus wel bruin

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 19:31

Twinkle10:

no problem.
ahzo., oke..
nja ik ben vandaag maar weer eens een uurtje er onder gaan liggen, en ik zie wel al gelijk verschil..
ga ik morgen ook maar weer een uurtje er onder.. en dan eens kijken of ik nog een keer verschil zie..

maar die creme die jij bedoeld heb ik ook wel eens gehad.. maar ik voel me dan zo 'vies' als ik klaar ben met zonne..
toch bedankt voor je tip.

Focussed:

dan vraag je je eigen toch af hoe het kan, dat het bij zo'n studio of sportschool dan toch wel 'helpt'

Kwanyin:

ah oke.. lekker .... dan ... maar hoe komen die studio's er dan aan ?? want die zouden ze dan ook niet mogen kopen..
maar ja.. je krijgt tegen woordig overal huidkanker van.. ik bedoel, diegene kiest er toch zelf voor om onder de zonnebank te gaan
en ten 2e.. als die lampen sterker zijn, gaan mensen om minder vaak er onder.. dus van die huidkanker geloof ik nix van..
je huid krijgt tenslotte met die sterkere lampen veel minder uren uv licht op zich geschenen,, of ja .. hoe zeg je zo iets haha..

beetje raar dan .. nja..

kimmysan:

ik neem aan dat jij diegene bent die achterop te quat,,, dat vind ik weer TE bruin..

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:35

Je hebt bij salons ook pigment banken.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 19:37

en dat houdt in?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:39

Salons hebben gewoon veel betere zonnebanken, zowizo beter/sterkere lampen. Ik raad je aan om een uur elke dag onder de zonnebank te liggen. Echt slecht voor je huid. Je wilt echt niet naar een salon, maar als jij een kleurtje wilt opdoen raad ik het je toch aan. hoef je minder vaak onder en minder min. En dan kan je het thuis bijhouden

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 19:41

joa het is idd slecht voor je huid..,
maar meestal doe ik wanneer ik weer 'opnieuw' begin (ong 4 weken) met zonne ga ik 3 a 4 keer onder de zonnebank soms 5 ligt er aan of ik genoeg tijd heb.. daarna ongeveer tussen de 1 en 3 keer per week en dan maar 40 min in totaal

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:49

briitje schreef:
Salons hebben gewoon veel betere zonnebanken, zowizo beter/sterkere lampen. Ik raad je aan om een uur elke dag onder de zonnebank te liggen. Echt slecht voor je huid. Je wilt echt niet naar een salon, maar als jij een kleurtje wilt opdoen raad ik het je toch aan. hoef je minder vaak onder en minder min. En dan kan je het thuis bijhouden

Huh? Raad je nou serieus iemand aan om elke dag een uur onder de zonnebank te gaan?

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 19:54

haha.. nee... want dan klopt de zin er achter niet.. ze meent vast en zeker.. ik raad je af.. ( ik moet zeggen ik meende al dat er stond. ik rad je af., kun je eens zien hoe slecht ik lees haha)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:56

pigment banken, zijn soort zonnebanken die alleen maar het pigment naar boven halen (een soort voortraining van je huid bij het bruinen)

Dit heeft mij altijd wel goed geholpen.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 20:47

ahzo.. moet ik me dat eens gaan uitzoeken.. thanks annebe

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 21:54

annebe schreef:
pigment banken, zijn soort zonnebanken die alleen maar het pigment naar boven halen (een soort voortraining van je huid bij het bruinen)

Dit heeft mij altijd wel goed geholpen.

En wat is dan het verschil met een gewone zonnebank, die doet namelijk precies hetzelfde (en kun je dus ook gewoon als voortraining gebruiken).

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 21:57

Ojajoh schreef:
ja ik ben bang dat je dan verdoemd bent om blank te blijven :+

Is in ieder geval een stuk gezonder dan onder de zonnebank ;)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 21:58

och.. er zijn zoveel dingen niet gezond..
je moet ergens aan dood gaan;)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:04

Tes82 schreef:
Ojajoh schreef:

Oef, dat hoeft helemaal niet zo te zijn.

Een huid die voorgebruind is (dus zonder te verbranden pigment heeft kunnen opbouwen) is veel beter bestand tegen het schadelijke UV licht dan een bleke, witte huid die plots in het zonlicht komt. Deze huid zal veel meer last hebben van de schadelijke effecten van de zon en zo dus meer beschadigd raken.
Dermatologen raden tegenwoordig zelfs af om maar te blijven smeren met factor 50, omdat de huid zo totaal geen bescherming kan opbouwen tegen de zon, en als je dan een enkele keer je vergeet in te smeren je meteen erg beschadigd kan raken.

Daarnaast valt het best mee hoe schadelijk de zonnebank is. Frequent (ik dacht dat deze statistieken gelden voor meer dan 1x per week zonnebanken) zonnebanken leidt tot het volgende:
Het verhoogt de kans met 75% . Klinkt heel veel maar de normale kans op huidkanker is 0,01 (oftewel 1%).
Door regelmatig (paar keer per week) te zonnebanken wordt de kans 0,0175 (oftewel 1.75%)...

Zo extreme stijging is het dus niet. Percentage klinkt veel, maar relatief is het erg klein.
Daarnaast is het grootste aantal kwaadaardige tumoren (melanomen) niet ontstaan onder invloed van UV licht maar zijn deze cellen als het ware al "gedoemd" tot fout gaan. Deze worden dus vanzelf kwaadaardig (bijv. moedervlekken), of je nu voor altijd in een donker hol zit of 24 uur onder de zonnebank ligt.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:09

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:17

Zo'n artikel is leuk, maar zonder bronvermelding niet eens serieus te nemen. Daarnaast staat er :
Deze resultaten LIJKEN door de zonnebank te komen. Kortom, niks aan te concluderen :D

"8 keer verhoogd" zegt niks. Duidelijke cijfers die zeggen pas iets. Hoe is het onderzoek uitgevoerd, onder wie is het gemeten.
In Amerika is de zonnebank bijvoorbeeld veel geliefder bij de jeugd dan in andere werelddelen en deze informatie kan dus niet gegeneraliseerd worden over de gehele populatie, wanneer deze resultaten uit Amerika komen. Daarnaast is de kanker die ontstaat zeer moeilijk terug te voeren naar een oorzaak.
Iemand kan genetisch veel gevoeliger zijn en dus geboren worden met meer kans op kwaadaardige melanomen, iemand kan veel in de zon zitten, iemand kan veel zonnebanken, iemand kan veel in aanraking komen met toxische stoffen die huidkanker veroorzaken... Dit maakt het een stuk moeilijker om een oorzaak aan te wijzen.

Overigens ben ik zeker voor goed informeren en voorlichten en schadelijke invloeden tot het minimum beperken. Maar zoals ik al aanhaalde, een lelieblanke huid zal veel meer beschadigen door een sporadisch spoortje licht dan een huid die al licht voorgebruind is. Totaal onthouding is dus niet zaligmakend.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:21

Boras schreef:
De mogelijke gevaarlijke gevolgen van zonnebank gebruik waren heel recent nog in het nieuws

http://www.welingelichtekringen.nl/1978 ... senen.html

Tja maar in dit artikel of het onderzoek geven niet aan hoe vaak er dan onder de zonnebank is gegaan en hoe lang.
In mijn ogen is het schadelijker voor je huid om deze eenmaal te verbranden in de zon dan een paar keer onder de zonnebank te gaan.

Zelf ga ik ook ongeveer 1 keer in de week onder de zonnebank om een laagje op te bouwen. Ik ben ook erg bleek en verbrand anders erg snel in de zon. Als ik met de zonnebank een laagje heb opgebouwd verbrand ik eigenlijk niet meer.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:24

annepaardoes schreef:
Boras schreef:
De mogelijke gevaarlijke gevolgen van zonnebank gebruik waren heel recent nog in het nieuws

http://www.welingelichtekringen.nl/1978 ... senen.html

Tja maar in dit artikel of het onderzoek geven niet aan hoe vaak er dan onder de zonnebank is gegaan en hoe lang.
In mijn ogen is het schadelijker voor je huid om deze eenmaal te verbranden in de zon dan een paar keer onder de zonnebank te gaan.

Zelf ga ik ook ongeveer 1 keer in de week onder de zonnebank om een laagje op te bouwen. Ik ben ook erg bleek en verbrand anders erg snel in de zon. Als ik met de zonnebank een laagje heb opgebouwd verbrand ik eigenlijk niet meer.

Niet alleen jouw inziens is dit gevaarlijker, dit is ook daadwerkelijk gevaarlijker.
:)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:26

scrubben voor het zonnen! werkt super.

Hebben jullie trouwens ook de starters van je bank vervangen? Want met enkel nieuwe lampen bereik je met verouderde starters weinig :)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:29

Focussed schreef:
Niet alleen jouw inziens is dit gevaarlijker, dit is ook daadwerkelijk gevaarlijker.
:)

Nou dat idee heb ik dus ook. Liever met een beetje bruine huid van de zonnebank in de zon dan met mijn bleke huid. (En ook al smeer ik wel degelijk zonnebrand, soms ben je wel eens net te laat met smeren of heb je zo veel gezweet dat het er eigenlijk al weer af is. Dan ben ik blij dat ik mijn laagje van de zonnebank nog heb als buffen :+ )

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 22:53

wat houden die starters in ?? wat is de functie van starters ?

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:58

Met die bruiningscrèmes zeg je dat je je achteraf 'zo vies' voelt, maar helpt het wel?!
Je moet er iets voor over hebben he. ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 06:29

Tes82 schreef:
Ojajoh schreef:

dit vind ik altijd zulke dooddoeners he
weet je hoe schadelijk uitlaatgassen en natuurlijke zon voor jouw huid is?

mijn moeder heeft nog nooit van haar leven een zonnebank van dichtbij gezien en is wel geopereerd aan huidkanker....

ik zie de zonnebank ook maar 4 x per jaar, dan heb ik weer bruine benen om in een korte broek te kunnen
ik vind geel zijn namelijk niet leuk :n