Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Ik slik hem ook.
Is gewoon dezelfde pil. 
Citaat:Wat bevat Microgynon 30
De werkzame bestanddelen zijn levonorgestrel en ethinylestradiol. Elke tablet Microgynon 30 bevat
0,030 milligram ethinylestradiol en 0,150 milligram levonorgestrel.
De andere bestanddelen zijn lactosemonohydraat, maiszetmeel, povidon 25 (E1201),
magnesiumstearaat (E470B), sacharose, povidon 700.000, polyethyleenglycol 6.000,
calciumcarbonaat (E170), talk (E553b), montanglycolwas (E192), titaniumdioxide (E171), glycerol
85% (E442) en ijzeroxidepigment (geel, E172).
Citaat:Wat bevat Ethinylestradiol/levonorgestrel 0,03/0,15 A
De werkzame bestanddelen zijn ethinylestradiol en levonorgestrel. Een omhulde tablet bevat 30
microgram ethinylestradiol en 150 microgram levonorgestrel.
De andere bestanddelen zijn:
Colloïdaal watervrij siliciumdioxide, magnesiumstearaat, talk, maïszetmeel,
lactosemonohydraat (33 mg), sucrose, calciumcarbonaat, titaandioxide (E171), copovidon,
macrogol 6000, povidoncarmellosenatrium.
appiesjappie schreef:dankjewel.. ikdenk dat ik morgen maar even naar de apotheker bel en vraag of ik de oudepil weer terug mag. ik ben aleerder ziek geweest van medicijnen en daarom ben ik misschien ook huiverig geworden om ander medicijnen te nemen.
hestejente schreef:Huh, Microgynon hetzelfde als ethinylestradiol?? Die tweede heb ik sinds 14 jaar, tussendoor een paar maanden Microgynon maar mennn wat werd ik daar chagrijnig vanEthinylestradiol heette vroeger Diane 35, en is naar mijn idee toch echt wat anders dan Microgynon
Charaz schreef:Alleen de bijstoffen zijn anders, de werkzame stoffen niet. Het prijsverschil stopt de apotheker absoluut niet in zijn zak, het gaat om de verzekering!
Charaz schreef:Hoezo contracten? De verzekering vergoed gewoon het medicijn wat op dat moment het goedkoopste is omdat de kosten voor de gezondheidszorg dusdanig hoog zijn en anders de premie's nog verder omhoog moeten.
Korting op goederen en reisjes mag al een aantal jaar niet meer en van die paar pennen en kladblokjes die je krijgt van artsenbezoekers wordt je ook echt niet rijk.