Frozen Shoulder, ervaringen gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 10:13

Lalidan schreef:
En nu heb ik mijn link vernaggelt: http://www.nsastenvers.nl/Patienteninformatie.pdf

ik heb het artikel gelezen maar zie niet wat het verschil is tussen dit en gewone fysio.. enige wat hier genoemd wordt wat ik nog niet gelezen heb is het lostrekken onder narcose, au :Y)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Frozen Shoulder, ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 10:20

Misschien dat het net een verkeerde link er van is hoor, ik heb het verder niet gelezen. Maar gewone fysio probeert de kapselband los te krijgen dmv oefenen. Bij de stenversmethode word er gebruikt gemaakt van kleine bewegingen in het gewricht, zeg maar een soort manipulatie. Jij gaat op de bank liggen, therapeut gaat bepaalde bewegingen maken met je arm.
Vraag me technisch gezien niet waar het verschil exact zit en hoe het kan dat het anders, beter en sneller werkt, dat weet ik niet. Ik weet alleen dat ik binnen 3 maanden bijna alles weer kon en alleen nog kracht hoefde op te bouwen. Volledig zónder pijnlijke oefeningen en frustratie omdat het allemaal niet lijkt te helpen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 10:35

nee, dat haal ik er niet echt uit :+ Er worden meer FAQ beantwoord dan dat er echt in gegaan wordt op de methode. Ik ga even verder google'n!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 10:42

Ik ben al járen diabeet en heb nu sinds bijna een jaar een frozen shoulder. Hoorde inderdaad van m'n verpleegkundige dat dit erg veel voorkomt bij diabeten ('spontaan' dus hoeft niets van overbelasting/verkeerde beweging o.i.d. aan vooraf te gaan) en dat je een grote kans hebt dat de andere kant ook komt :P
Heb er gelukkig zo geen last van, maar kan er in bed bijna niet op liggen.
Ook ben ik heel erg beperkt qua beweging. En als ik dan net iets te ver beweeg dan weet ik weer wat het is.... :D
Volgens verpleegkundige heeft hierbij een injectie geen enkele zin!?
Fysio zou het enige zijn, maar zoals ik hier al meerdere berichten heb gelezen, moet je wel zeker weten dat je bij de juiste terecht komt en daar ben ik dus nog niet uit :o

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 11:13

Hoi ik kom mij ook melden !

Ik loop nu al twee jaar met een zeer pijnlijke schouder afgelopen week heb ik gehoord dat het een frozen shoulder is maar mijn fysio is het daar niet mee eens en denk dat het een beknelling is..

Ik ben nu 40 en heb mijn hele leven al diabetes.

Volgende week moet ik een echo laten maken en dan hoop ik meer duidelijkheid te krijgen.

De orthopeed zei dat er niets tegen te doen is en ik mocht ook niet meer naar de fysio.

Fysio boos want beweging is altijd goed en hij beweert dat het geen frozen shoulder is nou ja wordt dus nog vervolgd...

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 16:29

kentaro, het voordeel is (als ik alle artikelen die ik heb gelezen moet geloven :+) dat bij een primaire frozen shoulder -spontaan- de duur vaak wel korter en het verloop veel voorspelbaarder is. Maar een jaar is wel heel lang! Die erge pijnen bij bewegingen buiten de bewegingsvrijheid blijft dus pijnlijk? :s

Tootje, ik weet niet waar je beter mee af bent.. Wat is de prognose bij een beknelling? Hopen op snelle duidelijk, krijg je gelijk de uitslag?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 16:30

Volgens m'n verpleegkundige kon het wel anderhalf jaar duren :P
En ja, die bewegingen zijn bijzonder onprettig......

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 21:24

Omdat ik nekklachten heb, dacht men bij mij ook in 1e instantie aan een beknelling. Uit de foto's bleek verkalking en ontstekingen, met als gevolg frozen shoulder. Mijn HA raadde mij in 1e instantie een operatie aan, maar omdat de injecties en fysio goed hielpen, was dit gelukkig niet nodig. Ik ken iemand die zich heeft laten opereren, maar de revalidatie duurt best lang.

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 21:36

Ik moet me morgen melden in het ziekehuis voor een foto en echo van mijn rechter schouder.
Loop al een poosje met klachten.
Aan de andere schouder ben ik een aantal jaren geleden met succes geopereerd omdat alle andere therapien niet wilden aanslaan.
Die revalidatie heeft me toen 49 weken gekost.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 13:41

Ik krijg een week na de echo pas de uitslag ik heb weer te veel gedaan merk ik de laatste dagen heb hevige pijn in de schouder..

Ik loop nu 2 jaar met pijn klachten en herken mij dus niet echt in een frozen shoulder maar goed misschien heeft de orthopeed wel gelijk maar ik geloof meer mijn fysio omdat hij mij al veel meer gezien en behandeld heeft.

Als er een beknelling zit wordt ik hoogstwaarschijnlijk geopereerd maar goed dat wordt dus afwachten eerst woensdag de echo maar doen...

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 16:18

Ik ben succesvol geopereerd aan de linker schouder 5 jaar geleden, de zgn. Open Neer Plastiek.

Uitslag van mij echo van de rechterarm is niet erg positief.
Slijmbeurs is verdikt, er zit vocht in de schouder, pezen en spieren zijn verdikt en er zit kalk op een pees.

Ik ga in overleg met de huisarts en dan maar even bekijken of ik het trajct van fysio wel in ga of me gelijk laat opereren.

Sterkte tootje71 !

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:17

Zag trouwens net in een boek staan, dat levertraan dagelijks kalkafzettingen in je schouder op kan lossen.

*loopt naar boven om te checken*

1 eetlepel levertraan per dag gedurende 1 a 2 maanden lost kalkafzettingen op in het schoudergewricht.

Staat in een boek wat ik heb over heilzone therapie.
Daar haal ik ook de combinaties voor Bach bloesem uit, en dat werkt iig zeer goed.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 11:23

stalgenootje vertelde gistere dat je met accunpuntuur binnen 3 maanden van je FS af kan zijn!!??

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:13

Ja, das dus wat ik ook wilde vertellen wbt de bach bloesem, maar niemand die reageert..
Bach bloesem werkt op die manier namelijk hetzelfde als acupunctuur.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 13:14

bij back bloesem denk aan dingen die je moet eten oid ipv aan naalden :+ had ik er niet uit gehaald!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:18

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:36

moonfish13 schreef:
Ja, das dus wat ik ook wilde vertellen wbt de bach bloesem, maar niemand die reageert..
Bach bloesem werkt op die manier namelijk hetzelfde als acupunctuur.

Nee, ik geloof daar niet zo in.
Bij mij hielp injecties en fysio op advies van de HA. :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:40

Ik ben ook zeer nuchter hoor, geloof het of niet.

Maar als de standaard dingen niet helpen kijk je verder.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:41

moonfish13 schreef:

Daar heb je gelijk in en kan ik mij ook voorstellen :D

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 13:54

ik geloofde ook nooit in accunputuur; maar mijn merrie was door verschillende dierenartsen afgeschreven en op 3 benen kreupel heb ik der als laatste redmiddel laten behandelen door een accunpuntuurrist. 10x verder liep ze goed en ze is nooit meer kreupel geweest! Ik zag echt verandering na een behandeling, de ene keer sprong ze boven mn hoofd uit en de andere keer viel ze bijna om zo slaperig dat ze was... Een paard kan je niet laten geloven in zoiets, dus voor mij is dit wel bewijs geweest dat het echt kan :)

Ik ben er eigelijk wel benieuwd naar!! Ga eens die man bellen die Romy toen heeft behandeld...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:14

Electra63 schreef:
moonfish13 schreef:

Daar heb je gelijk in en kan ik mij ook voorstellen :D

Liep echt al bijna een jaar bij een fysio/manueel, en een goede ook.
Maar de pijn rechts in mijn rug ging niet weg, ben begonnen met de juiste combinatie druppels.
Twee dagen later was ik van de pijn af en het is al 2.5 maand weg.
Ik heb een boek waar ik het uit haal.

Net als alle andere klachten, pak de juiste druppels en ik ben er zo van af.
Enige is dat onderin mijn rug waarschijnlijk komt doordat ik gevoelige darmen heb, dus dat moet ik wel bijhouden denk ik. Maar wat druppels innemen en smeren paar keer per dag vind ik geen drama.

Ik heb een boek van de uitgebreide opleiding hierin, die gaat specifiek over de verbanden met de acupunctuur en de meridianen ed. Die heeft mijn fysio nu te leen, die is ook acupuncturist.
Of ie er wat mee gaat doen in praktijk weet ik niet, maar hij was zeer nieuwschierig kreeg ik het idee.
Hij heeft gezien hoe ik opgeknapt ben in zeer korte tijd.
Acupunctuur heeft hij een keer geprobeert, maar ik ben te bang voor die naalden. :o

Om iets te zeggen: voorkant van je schouder heeft verband met je longen, de achterkant je dunne darm.
En liet ik daar nou veel last van hebben, doordat ik een gluten en melkallergie bleek te hebben.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 10-04-12 14:17, in het totaal 3 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:16

Als het jou heeft geholpen, is het prima toch? Heel fijn.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:21

Ik heb gisteren de echo van mijn schouder gehad de radiologe vertelde alleen dat ze geen scheurtjes e.d zag maar het viel haar op dat een pees erg dun was dus wat dat nu weer betekend..nou ja volgende week officiële uitslag...

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:50

@moonfish13... ik heb het gebruik van levertraan aan de arts voorgelegt... je hebt gelijk hoor, ik ga het in ieder geval proberen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:56

Ik heb ook een frozen shoulder gehad, orthopeed en fysio kwamen met de conclusie dat ik ermee moest leren leven.
Ik ben toen bij een osteopaat geweest en die heeft me er in 3 !! behandelingen vanaf geholpen.