Jaloers, wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:49

Ik ben ook héél jaloers in mijn relatie (nu 2.5 jaar samen). Niet dat ik het echt uit naar mijn vriend toe (die zou gek worden :+), maar ik kan wel last hebben van jaloerse gedachtes. In het begin van onze relatie was het helemaal erg. Ik was erg onzeker, was bang dat hij niet zoveel voor mij voelde als hij voor mij en daarom was ik ook bang dat hij interesse had in andere meiden. Ook al waren er totaal geen signalen dat hij dat zou doen, hij ging/gaat helemaal niet met meiden om. Maar hij had/heeft gewoon zoveel wat een jongen voor mij moet hebben dat ik gewoon ontzettend bang was om hem kwijt te raken.
Maar naar loop van tijd begon ik in te zien dat hij ook gek op mij is en daardoor is die jaloerzie/onzekerheid wel wat minder geworden. Ik denk alleen dat het er nooit helemaal uit zal gaan, zit ook wel een beetje in je karakter.

Zerena

Re: Jaloers, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:46

Aaaaaaaarrrrghhh ik heb dit ook :(

Afgelopen weekend waren we op stap en heeft hij een hele tijd met dezelfde meid gepraat..
Oook echt aan het ouwehoeren enz..
Nu ik dit typ word ik er gewoon opnieuw beroerd van...

Hij heeft me nu in de afgelopen 2 dagen al heel vaak verteld dat hij niet wat met iemand anders wil en dat hij me niet gaat verlaten..
En toch blijft het knagen... ik wil het niet maar kan de gevoelens niet sturen..

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dit zo ziekelijk heeft..
Maar ik wil er van af!!!
Echt bij alles word een aanleiding gezocht, om vervolgens te denken "ja zie je wel ook deze bedonderd me wel"......

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:03

zerena schreef:
Aaaaaaaarrrrghhh ik heb dit ook :(

Afgelopen weekend waren we op stap en heeft hij een hele tijd met dezelfde meid gepraat..
Oook echt aan het ouwehoeren enz..
Nu ik dit typ word ik er gewoon opnieuw beroerd van...

Hij heeft me nu in de afgelopen 2 dagen al heel vaak verteld dat hij niet wat met iemand anders wil en dat hij me niet gaat verlaten..
En toch blijft het knagen... ik wil het niet maar kan de gevoelens niet sturen..

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dit zo ziekelijk heeft..
Maar ik wil er van af!!!
Echt bij alles word een aanleiding gezocht, om vervolgens te denken "ja zie je wel ook deze bedonderd me wel"......

Ik heb dit precies hetzelfde!
Ik durf hem niet op stap te laten gaan met een andere jongen. Dan denk ik bij mezelf: Waarom 2 jongens alleen opstap? Er lopen genoeg ''sloeries'' die wel even een leuk avondje willen hebben als ze twee jongens alleen zien staan, en daarbij doet Alcohol veel met je.
Ik vertrouw hem wel, maar niet goed genoeg, omdat ik vroeger een vriend heb gehad die gewoon de hele avond bij een andere meid stond te praten, en ik daar heel verdrietig van werd.

Maar als meiden gaan flauwekulle met hem, en hem de hele tijd achterna lopen, begint mijn vriend er ook mee te flauwekullen en gaat erop in. Ik vind dat gewoon niet leuk.
In het begin heb ik zelfs nare ervaringen gehad met mijn beste vriendin, die zo graag de hele tijd met hem bezig wou zijn. Mensen op stal dachten dat het de vriend van mijn vriendin was?? Dan is er toch niets goed ofwel? Dus daar ging mijn vertrouwen weer....

Hij heeft zijn ex wel eens liggen smsen, dat ze altijd in zijn hart bleef en blabla. Wéér vertrouwen minder.

Een ozo goede vriendin ''van verhalen gehoord een échte maar ook échte sl*t'', als zij hem ziet altijd willen hangen. Terwijl haar beste vriendin nogwel aan mij vraagt of ik het nooit erg vindt als zij zo aan hem hangt.

Op de manege, een meid die altijd als ze hem ziet, naast hem gaat zitten, flauwekullen en niet meer bij hem weggaat totdat ik klaar ben met het paard.
Of dat ze naar me toe kwam toen ik en mn vriend opstap waren en zij was er ook, even doodleuk kwam zeggen dat mijn vriend haar in de kont had geknepen, terwijl het niet bleek te zijn zoals hij zegt. (hoop ik) want daar heb ik nog altijd mijn slechte gevoelens over...

Al met al weet ik het niet meer....
Is het gewoon bij mij te kort aan vertrouwen? Of moet ik mezelf beter vinden, en meer losser zijn?

Ik haal ook graag oude koeien uit de sloot als ik weer eens ''jaloers'' ben, en dan wordt ik weer kwaad en begin ik me dingen in te verbeelden...

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:09

Hier nog iemand die jaloers is... Vaak zeg ik tegen hem: "jou vertrouw ik, maar die andere meisjes/vrouwen niet" - helaas is het gevoel sterker dan mezelf. Als ik nog maar één iemand zie kijken in zijn richting spuwen mijn ogen al vuur en is mijn lichaamshouding defensief. Vroeger had ik ongelofelijk veel schrik om hem los te laten, alleen te laten weggaan met vrienden - want je weet nooit wat voor trienen er rondlopen. Dit heb ik gelukkig al wat kunnen afzwakken, maar weg is het helemaal niet :n

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:31

Paintlinger schreef:
Heel veel tijd vooral.
En de realisatie dat áls je kerel vreemd wil....hij het toch wel doet.
Daar kan je niks tegen doen.
Het enige wat je kan toen is zorgen dat hij jouw geluk niet kan verpesten.........leef voor jezelf! En laat je kerel een verrijking zijn, niet je hele leven.

Ik vind het heel knap hoor, echt een pluimpje..
Maar hoe krijg ik dit voor elkaar..
Op dit moment lijkt het echt onmogelijk.. :+

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:43

Ik meld me ook...Vroeger, toen ik nog een puber was, was ik weleens onzeker maar echt jaloers? Nee, kon hij beter krijgen dan moest hij maar gaan.
Maar na een relatie waarbij ex-vriendin meer bij mijn toenmalige vriend zat dan ik, ben ik toch wel iets anders geworden.
Ik ben gewoon onzeker, ik word ouder, heb een kind.Kortom: ik vind mezelf niet bepaald aantrekkelijk.
En daarintegen vind ik mijn huidige vriend heel erg aantrekkelijk, en zie meiden op straat ook naar hem kijken.
Om de gekste dingen kan ik jaloers worden, maar ik maak het wel bespreekbaar bij mijn o zo nuchtere vriend.
Dit helpt heel veel, hoewel hij het echt niet leuk vind als ik weer eens jaloers ben op een of andere vrouw waarmee hij op internet zit te pokeren(geen foto's, puur op naam gebasseerd).
Het komt en het gaat, soms 5 minuten en soms een halve dag.
Ik ben niet eens bang dat hij vreemdgaat, of me verlaat, maar dat ie me gewoon niet aantrekkelijk vind, of een zeikerd etc.
Als ik een kus van hem krijg, is het alweer over en weet ik dat ik me druk maak om niets.
Dus tja, bespreek het met je partner, en lach er een keer om.
Laatst bijgewerkt door different1 op 11-04-12 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:43

Een beetje jaloezie heeft ieder mens, als je om iemand geeft wil je diegene gewoon niet kwijt. Maar, als je echt ziek van jaloezie bent, vind ik het wel een probleem hoor. Je hebt jezelf er ontzettend mee en het is voor je partner ook niet leuk. Je moet elkaar durven te vertrouwen, tegen vreemdgaan doe je inderdaad helemaal niks, dus maak je daar nou ook niet druk om. Go with the flow, niet teveel nadenken en eens doorbijten. Streng zijn voor jezelf! Hop hop!

witteRaaf

Re: Jaloers, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:09

ik ben ontzettend onzeker, dat maakt me wel wat jaloers. Vorige vriend was ook zo'n type met 20 meisjesvrienden, ik werd er gek van. Mijn huidige vriend is superlief, zou me nooit kwaad willen doen. Bij hem ben ik minder jaloers omdat hij me vertrouwen heeft. Af en toe betrap ik er me wel op dat ik kinderlijk reageer (jaloers :)) op bepaalde situaties die achteraf wel overdreven leken. Puur uit onzekerheid van mezelf. Stom he :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 18:08

xMercury schreef:
Een beetje jaloezie heeft ieder mens, als je om iemand geeft wil je diegene gewoon niet kwijt. Maar, als je echt ziek van jaloezie bent, vind ik het wel een probleem hoor. Je hebt jezelf er ontzettend mee en het is voor je partner ook niet leuk. Je moet elkaar durven te vertrouwen, tegen vreemdgaan doe je inderdaad helemaal niks, dus maak je daar nou ook niet druk om. Go with the flow, niet teveel nadenken en eens doorbijten. Streng zijn voor jezelf! Hop hop!

Kijk, dit vind ik zo nu en dan erg fijn om te lezen :) Thanks!