Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Een blaastest als test, weer eens wat anders en fijn snel ook. Ik moest met heel veel lactose gezoete thee drinken en ervoor en erna heel vaak bloed laten prikken. Ben er een dag zoet mee geweest in het ziekenhuis. En tussendoor steeds naar de wc met een pieper die iedere 20 minuten ging piepen voor het bloedprikken. Bleek dat ik lactose helemaal niet omzet naa een ander goedje. Ik mis een enzym blijkt, net als het stofje dat ervoor zorgt dat b12 wordt opgenomen.
karuna schreef:Geen idee zal vast kunnen, het is al zo lang geleden getest. Het is alleen niet alleen winderigheid. Binnen een kwartier na eten van lactose keert mijn maag zich ook om met 10 minuten later gevolgd door de diarree. Dit houdt rustig een paar dagen aan. Kennelijk is het meer dan alleen het ontbreken van een stofje.
Het rare is dat ik toen ik 4 was ik zware astma had en alleen chocomelk lustte geen gewone melk of boter. Maar nooit diarree had. De astma was zo erg dat ik er bijna een half jaar voor naar een sanatorium moest. Door geelzucht mocht ik geen chocola meer En dus ook geen chocomelk en prompt was de astma over. Ik heb toen jaren geen cacao gehad maar wel melk, ik vond het lekker en dronk zo een liter per dag. Wel veel ziek geweest met grieperigheid ed maar overgeven of diarree nagenoeg nooit gehad.
Op mijn 25 bleek na een blindendarm ontsteking dat er dus een lactoseintolerantie bij zat. Daarna wel veel minder ziek maar diarree en misselijkheid des te meer bij echt minimaal binnen krijgen. Heel raar.
secricible schreef:Karuna, ik zat nog te denken: heb jij geen koemelkeiwit allergie? Daarbij komt braken namelijk wel vaker voor...