Dat misselijke gevoel blijft maar..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

AngelofLove

Re: Dat misselijke gevoel blijft maar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 08:19

Ik heb hier totaal geen ervaring mee maar zou eigenlijk eens op zoek gaan naar een Second Opinion....

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 11:30

Ja , hier in het dorp bij mij zijn niet zo veel andere doktoren, ik word binnenkort 18 en dan stap ik ook gelijk over naar een andere huisarts... aangezien er ook al 2 onderzoeken naar hem lopen omdat hij mensen niet serieus nam terwijl 1 toch ook echt een ernstig iets had.

oester

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:39

Oei misselijkheid vind ik altijd zo vervelend! Ik zou idd ook naar een andere huisarts gaan, je steeds maar hiermee wegsturen heeft ook geen nut.
Als het echt van de spanning komt kun je misschien eens rhodiola proberen van bloem?
Natuurlijk product wat erg rustgevend is en ook in extreme situaties goed schijnt te werken. (uit betrouwbare bron vernomen) Misschien blijft de misselijkheid dan ook wel weg.

Het andere informatieve wat ik je nog kan meegeven is dat mijn vriend dit jarenlang heeft gehad. Elke dag misselijk, maar dan wel de hele dag door. Bijna niks binnen kunnen houden. Hij weet nu ook pas sinds een aantal maanden dat hij een maagbreuk heeft.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 18:20

Okee .. ja ik ben weer wat gember aan het proberen slaat nu wel weer redelijk goed aan.. ik ben alleen misselijk 's Morgens vroeg.. later op de dag kan ik prima eten etc.. maar ik heb sowieso een heel gevoelige maag , heb ook vaak last van maagzuur etc ..

Puck1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 10:09

Ik ben ook heel vaak misselijk.. vaak in de ochtend. ik ga de laatste tijd ook heel veel over me nek zodra ik last heb van hoofdpijn.. ik moet gewoon over me nek gaan anders word ik nog zieker... ik heb geen idee wat het is..

Ik zou als ik jou was gewoon even naar de dokter gaan en over meer info vragen..
suc6

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 21:21

heb niet alles doorgenomen en misschien is het een beetje een rare gedachte maar..
wat zou je er van vinden om gewoon niet sochtends vroeg te ontbijten?

als het je niet lukt en zoveel stress opleverd door het elke keer te moeten proberen van jezelf..waarom laat je het dan niet gewoon zitten?

Ontbijten hoeft niet perse vroeg voordat je naar je werk oid gaat.
kan prima 2 uur oid later als je je wat beter voelt.
ik zou er voor jezelf gewoon geen druk meer opzetten om sochtends perse te moeten eten.
Je zou ook gewoon kunnen gaan werken en gewoon wachten totdat je honger krijgt (maar ik weet niet of dat bij jou werkt.. als je bijv door de spanning helemaal geen honger krijgt dan is dit niet echt een goede manier).

edit: ik kan zelf bijv ook sochtends vroeg niet eten.. niet omdat ik gespannen ben of misselijk ben maar ik krijg sochtends gewoon geen hap door mn keel. ik ga dan gewoon naar college/werk oid en eet pas als ik honger begin te krijgen (rond uurtje of 10/11)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 04:17

Als ik je verhaal lees denk ik ook aan een angst stoornis
ik herken mezelf ook erg in dit verhaal
het begint vaak met een depressie nare ervaring of idd een burnout
op een gegeven moment ga je bijna overal over piekeren en durf je sommige stappen niet meer te nemen
en word je ziek vd zorgen (die je meestal eigenlijk niet hoeft te hebben )

Een angststoornis kan ineens op komen dagen tis niet iets wat je op jongere leeftijd al opmerkt
ik heb medicijnen maar soms is de angst zo sterk dat mn medicijnen niet werken en ik niet kan slapen
of in het zweet wakker word of ook ziek word ...

Ik zou er toch nog is mee naar een dokter gaan

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 07:04

Als het een angststoornis is, vind ik het niet zomaar logisch dat het 's ochtends is.... Sterker nog: ik denk dat de misselijkheid wellicht dan verklaart moet worden door iets wat tijdens jouw slaap gebeurt. Ademhaling niet goed bijvoorbeeld.

Maar goed, wat shilady zegt herken ik verder wel: eerst depressie/ burn out, daarna angsten. Hoeft alleen niet te betekeken dat die angsten dan een angststoornis zijn, want angsten maken deel uit, of kunnen deel uitmaken van, de burn out. Als je de burn out aanpakt, worden die angsten en depressieve gevoelens ook minder.

Tegelijkertijd: wat was er eerder... de kip of het ei! Ik was bijvoorbeeld helemaal niet angstig vroeger. En ben van nature ook positief ingesteld. Dat alles veranderde geleidelijk, totdat ik zowel angstig als depressief en uitgeput was. Maar je kunt natuurlijk ook uitgeput raken van je angsten of van een depressie. Of angstig en depressief worden van een gebeurtenis en vervolgens uitgeput raken.

Het is allemaal nog niet zo makkelijk te achterhalen hoe dat proces gaat.... Maar misschien kun je voor jezelf opschrijven wat over de gehele dag je precieze klachten zijn, en op welke momenten die klachten de kop op steken.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 19:39

Ik ben bij mezelf al heel vaak langs gegaan wat er nu echt aan de hand is en waar het van kan komen.. ik kan er maar steeds niet achter komen.. ik denk het steeds bijna te weten , maar op de een of andere manier kan ik er niet bij... zoals ik al eerder heb gezegt heb ik echt heel veel meegemaakt in negatieve zin en ik denk dat dat ook de bouwstenen zijn gweest voor mijn burn-out. Ik merk dat ik mezelf echt moet afremmen en niet te veel van mezelf moet gaan verwachten, doe ik dat wel dan word ik 's Morgens doodziek wakker.. Het is ook puur en alleen in de ochtend als ik vroeg op sta na 9 uur is er niks aan de hand en kan ik zelfs normaal ontbijten, maar eerder vindt mijn lichaam eten echt niet prettig...

Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar vroeg droomde ik vaak ( althans ik kon me vaak dromen herinneren). Nu doe ik dat nooit en dan ook echt nooit meer ik kan me nooit wat herinneren van mn dromen. Behalve als ik van te voren gember eet, dan opeens krijg ik standaard rare en ook vooral enge dromen.. ik word heel rustig van gember maar als ik het neem voor het slapen gaan kan ik er u tegen zeggen dat ik een nachtmerrie krijg, echt heel vaag...

En nog iets is dat ik laatst een wondje had en normaal smaakt het altijd naar ijzer nu totaal niet.. beetje vreemd.. vond het er ook nogal vaag uit zien..

Zwitsal schreef:
heb niet alles doorgenomen en misschien is het een beetje een rare gedachte maar..
wat zou je er van vinden om gewoon niet sochtends vroeg te ontbijten?

als het je niet lukt en zoveel stress opleverd door het elke keer te moeten proberen van jezelf..waarom laat je het dan niet gewoon zitten?

Ontbijten hoeft niet perse vroeg voordat je naar je werk oid gaat.
kan prima 2 uur oid later als je je wat beter voelt.
ik zou er voor jezelf gewoon geen druk meer opzetten om sochtends perse te moeten eten.
Je zou ook gewoon kunnen gaan werken en gewoon wachten totdat je honger krijgt (maar ik weet niet of dat bij jou werkt.. als je bijv door de spanning helemaal geen honger krijgt dan is dit niet echt een goede manier).

edit: ik kan zelf bijv ook sochtends vroeg niet eten.. niet omdat ik gespannen ben of misselijk ben maar ik krijg sochtends gewoon geen hap door mn keel. ik ga dan gewoon naar college/werk oid en eet pas als ik honger begin te krijgen (rond uurtje of 10/11)

ik ben ook al gestopt met brood eten in de ochtend , soms als het mn lichaam aanstaat wordt een zelfgemaakte smoothie nog wel geaccepteerd ...
ik heb ook perioden dat ik niet kan stoppen met eten , zal ook van mn maandelijkse periode komen ,m aar dan kan ik het opeens wel alleen tijdens die periode kan ik helemaal niks eten .

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 07:07

Ik vraag me trouwens af of mijn gal/galblaas er wat mee te maken heeft , want mijn lichaam heeft merkbaar moeite met vet verteren..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 07:09

Misschien moet je lever ontgiften, is zo ie zo goed in het voorjaar.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 11:21

ik heb woensdag de uitslag van mijn bloedprikken gekregen. alles was goed op het feit na dat ik dus bijna geen spierweefsel meer in mn bloed heb... ik moet dus echt meer gaan eten...

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:35

Misschien een banaan 's-morgens, of jughurt met wat roosvicee.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:42

Artisjok kan je er bij slikken vanwege het vet wat moeizaam verteerd.Je kan zo ie je lever ook wel een keer reinigen.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:54

Gut, het is alsof ik mezelf tegenkom...

Misselijk. Overgeven. Slecht voelen. In de ochtend is het het ergst, daarna trekt het gewoon weer bij. Duizend keer naar de dokter. Bloed prikken. Weinig resultaten, behalve het meest voor de hand liggende (ondervoed, weinig spierweefsel, te licht etc.) Medicatie krijgen, lijkt even te helpen, maar dan start alles weer van voor af aan. Am I right?

Ik wist ook niet wat het was, en dokters met mij. Mijn gewicht was zwaar afgenomen, en in "goede conditie" ben ik al iemand met "ondergewicht". Lichamelijk was ik ok, bleef geestelijk over.

Ben je druk? Maak je je veel zorgen? Zijn er mensen in je omgeving waar je je zorgen om maakt? Dingen die je niet los kan laten? Piekeren? Ben je misschien "hoog"gevoelig? Denk even goed na over wat je eigenlijk allemaal per dag in je hoofd "meesleept", want daar zou het antwoord zo in kunnen liggen.

Ik had (heb) een angststoornis, samen met "hoog"gevoeligheid. Ik laat dingen niet los, pieker over en over, wil alles en iedereen helpen, ook als het ten koste van mezelf gaat. Maar, op een gegeven moment zegt je eigen lichaam 'Ho, stop, je gaat te ver, denk na!' en dat uit zich bijvoorbeeld in ochtendmisselijkheid, overgeven, puur een indicatie van je lijf dat er ergens iets niet klopt :) Kijk niet alleen naar lichamelijk klachten, maar ook naar jezelf, je wezen. Je zegt al zelf dat je een burn-out gehad had, weer een roep van je lijf dat je ergens te ver in bent gegaan.

Ik heb uiteindelijk veel gehad aan een uitlaatklep, aan tijd voor mezelf. Schilderen, tekenen, wandelen, de frisse buitenlucht in. Jij houd veel van muziek, toch? Misschien kan je dat gebruiken om het overschot aan gedachten/piekeringen weg te nemen :) (In die tijd ben ik ook gestopt met mijn niet-bij-mij-passende-opleiding. Bleek ook veel te veel stress te geven dan ik had gedacht)

Met mij gaat het al veel beter, ben eigenlijk nog nauwelijks misselijk. Heb nog wel steeds ondergewicht, maar dat past bij mijn lijf zal ik maar zeggen :')

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 15:44

ik ben begonnen met cornflakes met soja-melk en dat lijkt goed te gaan. Yoghurt met roosvicee kan ik indd ook wel eens proberen ... en banaan... tsja... dat vind ik vies :o .

Maar flux , het is alsof je mijn gedachten leest echt waar ! Ik pieker inderdaad te veel en dat zal dus ook wel parten spelen op mijn lichaam. Ja, ik hou van muziek speel zelf ook gitaar. Ik probeer momenten van rust te creeeren door wat muziek te maken. Tekenen en buiten wandelen vind ik overigens ook een erg geslaagde afleiding. Maar ook inderdaad medicatie slaat even aan en daarna begint alles weer opnieuw. Ik heb best veel mee gemaakt en dat kan ook de reden zijn dat ik nu bang ben om dingen te doen , bang om te falen zeg maar . De dokter zei ook ja , je hebt faalangs. Ja, dat wíst ik al heb daar ook hulp voor gehad. Helpt niet zozeer. Mijn vader zegt je moet anders leren denken , je moet bij jezelf nagaan is het nou echt zo erg ? En ik ben het aan het proberen en mijn eetlust gaat er wel met kleine stapjes op vooruit . Ik moet ook zeggen dat ik al heel lang niet meer misselijk ben geweest :) . Afgezien van het feit dat ik het tijdens mijn maandelijke periode wel ben, zullen wel hormonen zijn. Verder gaat het dus wel de goeie kant op . En mijn lichaam roept heel vaak klaar nu ik kan niet meer. Ik bleef mezelf vorig jaar ook maar pushen totdat mijn lichaam gewoon niet meer kon , toen moest ik wel stoppen .

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 17:25

Fijn dat het al weer wat beter gaat TS! :) Nu goed volhouden en luisteren naar je eigen lichaam. Faalangst is inderdaad een heel bekent, en het kan zeker heel erg goed mogelijk zijn dat dit is ontstaan omdat je al zoveel hebt meegemaakt. Nu is het nog zaak dat je het niet je leven laat beheersen :)

Wat je vader zegt is eigenlijk heel correct, het piekerig denken maakt dat je teveel spanning opbouwt in je lijf, dat je het vasthoud en uiteindelijk ziek/naar wordt. Probeer je inderdaad af te vragen of waar je zo over in zit het wel echt waard is om zo over in te zitten. Vaak kom je tot de conclusie dat het eigenlijk helemaal niet zo erg is, inderdaad! :) Relativeren heet dat, geloof ik :') (very usefull! :D)

Hopelijk ga je elke dag weer een beetje vooruit! En mocht je toch eens een terugval hebben: niet erg, soms is het juist even beter om een stapje terug te doen :j

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 18:29

Ja, ik probeer zodra ik ook maar merk dat ik ga denken wat als of gestresst raak iets te gaan doen wat me afleidt , ik probeer nu stress situaties te voorkomen. en blijkbaar heeft het uitwerking :)
Bedankt voor je tips :D