Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Creatas schreef:@Risje: Die fysio is er van overtuig dat ik reuma heb, ookal heb ik dus niet dat bloedbeeld volgens de reumatoloog.. Hij doet het niet af als crap verder hoor
Hypermobiel heb ik ook al voorbij horen komen.. Maar bij sommige artsen ben je dan gewoon bewegelijk.. (Dus dat je stijf bent én zo ver nog kan bewegen = niet ziek of stijf/ maar gezond!
risje schreef:Heb er de afgelopen 12 jaar inderdaad ook heel veel gezien, en blij met de man die ik nu heb. Is iemand die met zijn handen werkt, alle spieren los masseerd waar nodig dan en niet lukraak met cardiofitness oefeningen aan komt zetten. Weet heel goed wat ik wel kan bewegen en wat niet en hoe ik dat kan opbouwen en uitbouwen. Ben er na verloop van tijd alleen achter dat de spieren losmaken voor mij het meeste baat heeft.
Fred_Kroket schreef:Ik heb een tijdje een aandoening gehad en mijn huisarts raadde mij vooral aan om NIET op internet te gaan kijken.
Fred_Kroket schreef:Uit wetenschappelijke onderzoeken blijkt dat de ziekte niet een somatische aandoening is maar 9 van de 10 keer een psycosomatische aandoening.
Vaak zijn het dan ook geen "gezonde patiënten" maar patiënten die een "rugzakje" hebben wat zich uit in deze klachten die aansluiten bij "fibromyalgie". Fibromyalgie is ook niet aan te tonen. Alleen de klachten kun je aantonen.
Behalve samenscholen op internet en met z'n allen klagen over je aandoening kun je beter uitvinden hoe je kunt zorgen dat je verstand je hersens aanstuurt i.p.v. andersom. Ik heb een tijdje een aandoening gehad en mijn huisarts raadde mij vooral aan om NIET op internet te gaan kijken. Mensen die een aandoeningen hebben en waarmee het goed gaat gaan niet schrijven dat het goed gaat, het zijn de mensen waarmee het niet goed gaat en veel last hebben van klachten die gaan "klagen". Dus doe jezelf een plezier en laat jezelf doorverwijzen indien je twijfelt, of een andere behandelmethode zoekt i.p.v. jezelf afwachtend op te stellen en te blijven zitten met je zietebeeld en je klachten. Je kunt er wat aan doen, maar je kunt ook gewoon blijven zitten waar je zit met je klachten.
Ik zal heel veel mensen tegen het zere been schoppen, maar ik ben niet beter geworden door te gaan zitten klagen maar eens goed naar mezelf te kijken en een spiegel voor te houden hoe ik nou eigenlijk leef. Ik wil niet open en bloot op internet gaan zetten wat ik had, mocht je welgemeende interesse hebben mag je het via PB vragen.
DaniBanani schreef:"Tussen je oren" betekent toch niet "minder echt"?
Heel flauw, maar een hersentumor zit ook tussen je oren en die levert genoeg schade op, dat lijkt me duidelijk.
Psychosomatisch = fysieke klachten door psychische problemen. Of je nu een blauwe plek hebt omdat je psychisch in de knoop zit of omdat je gewoon tegen de tafel aan bent gelopen, die blauwe plek verandert daar niet door. Mensen voelen zich altijd zo snel aangevallen, alsof direct wordt gesuggereerd "Je stelt het aan en je verzint het allemaal", maar dat is toch niet gezegd?
De grens tussen psychisch en fysiek is sowieso lastig. Een hersentumor is fysiek, maar heeft ook effecten op je gedrag en humeur. Andersom geredeneerd kunnen psychische klachten ook fysieke gevolgen hebben. Is dat laatste dan 'nep'? Nee toch? En uiteindelijk wordt alles bepaald door signaaltjes in je hersenen, en dat is dan weer fysiek.. Pijnprikkels komen ook uit je hersenen. Dus wie zegt dat als je gedachtenprikkel A omlegt, pijnprikkel B niet ook anders reageert?
Maris schreef:Is er bij jullie wel eerst B12 gechecked ? B12 tekort wil namelijk nog wel eens de oorzaak zijn van alle klachten die fibromyalgie veroorzaakt !!!