...maar dat is kankerverwekkend!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Duke

Re: ...maar dat is kankerverwekkend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:40

Je moet er ook zeker niet teveel bij stilstaan, maar ik probeer wel mijn leven zo lang mogelijk te rekken. Dus ik probeer er wel op te letten. Niet over stressen, moet we leuk blijven.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:43

Duke schreef:
Je moet er ook zeker niet teveel bij stilstaan, maar ik probeer wel mijn leven zo lang mogelijk te rekken. Dus ik probeer er wel op te letten. Niet over stressen, moet we leuk blijven.

Precies :) Alle kleine beetjes helpen en ik voel me er een stuk gezonder/beter bij als ik een beetje oplet met wat ik eet. Juist als ik zomaar alles zo eten zou ik me daar niet lekker/gestressed bij voelen denk ik.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:36

Herkenbaar.. als ik iets irritant vind is het dat eeuwige gezeur over aspartaam (wat dus bv. in Cola Light zit)
Ik had een ex die altijd weer moest benadrukken hoe slecht het is.. Tja, er zijn wel meer dingen slecht. Ik probeer er al zoveel mogelijk op m'n voeding te letten maar het moet ook leuk blijven..
Ik drink voornamelijk water maar wil ook wel eens een keer iets anders. Dan neem ik een glaasje cola. En als ik moet kiezen tussen gewone Cola met een kilo suiker erin waar je tanden van wegrotten of Cola Light, kies ik toch echt het laatste.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:57

Bij mij in de omgeving valt het juist wel mee. :)

Er stond in mijn bijsluiter voor mijn medicijnen dat ik een verhoogde kans op huidkanker zou hebben, dus al helemaal in paniek mijn dokter opbellen. Bleek het gewoon een waarschuwing te zijn omdat het bij 1 op de weetikveelhoeveel mensen voor kón komen; indekken was het dus.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:06

Nou met een mam en pap die beide kanker hebben ga je er juist niet meer op letten :')

Ik heb geleerd om van het leven te genieten, van het "nu-moment" en niet van een eventuele toekomst.
Ja ik eet wel eens Mac, of patat, of pizza of pannenkoeken (morgen ook weer want dan is het nationale pannenkoeken dag) Ja ik drink wel eens cola, of andere troep-vol-suikers
maar who cares?? Ik leef maar 1 x en dan wil ik er wel van genieten en niet van alles onthouden...

In de zon let ik wel goed op, door een hoge factor te gebruiken met zonnebrandcreme en niet in de heetste uren van de dag te zonnen. Maar kom op ik wil ook wel een beetje bruin rond lopen in de zomer :')

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:11

Ik ben niet zo'n zonliefhebber van mezelf, maar zo in het voorjaarszonnetje zitten vind ik wel ok, maar dan wel met factor 50 zonnebrand insmeren :P En zon is ook goed voor Vitamine D dus de zon is echt niet alleen maar slecht.

En tsja , ik drink slimpie limonade. daar zit geen suiker in maar wel aspartaam. Daar is ook een hele discussie over gaande. Ik denk echter dat alles met 'te' ervoor wel slecht is. Te veel zon, te veel aspartaam, te veel noemaarop.
Beetje gezond verstand helpt ook , als jij 7 dagen in de week naar de mac gaat ben je ook ongezond bezig.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:15

Je moet toch ergens aan dood gaan...

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:16

We gaan allemaal een keer dood. Papa is aan kanker overleden en dat heeft me wakker gemaakt. Ik rook, drink, vreet fastfood, ontbijt met chips als ik zin heb, drink dagelijks blikjes en ga zo maar door. Als je niet geniet, kun je miss wel een lang leven hebben, maar wie zegt dat je dan gelukkig bent!?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:17

jilleroo schreef:
Ik echter dat alles met 'te' ervoor wel slecht is. Te veel zon, te veel aspartaam, te veel noemaarop.

Behalve tevreden dan :D

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:21

Haha idd Anoli :P

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:43

Te paard... :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:56

Zolang er nog geen keiharde bewijzen zijn of dingen nou wel of niet goed zijn, ga ik me niet ontzettend druk maken over de deo die ik gebruik of welk e-nummer in mijn glaasje cola zit.

Ik leef wél gezond, ik rook niet en drink weinig alcohol. Ik kook weinig uit pakjes en hou van eten waarbij ik nog kan onderscheiden of iets varkensvlees is of rundvlees. Maar af en toe is zo'n frikadelbroodje wel verrekte lekker ondanks dat het waarschijnlijk meer e-nummers dan vlees bevat. Zolang ik maar veel meer gezonde dingen eet dan ongezonde dingen, vind ik het wel best.

Zon ben ik wel een beetje voorzichtig mee, omdat ik ook medicijnen gebruik die de kans op huidkanker significant verhogen (dus niet dat 1:100.000 mensen 't krijgt) maar ik ga niet in maart al met zonnebrand rondsjouwen!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:13

Kaula schreef:
Nee ik let er totaal niet op, volgens mij is het niet prettig leven als je altijd rekening moet houden met wat je waarvan kan krijgen.

Somme mensen krijgen pats boem kanker, hebben altijd gezond geleefd. De volgende rookt zich een slag in de rondte, eet elke dag mc Donalds en gaat iedere week onder de zonnebank en word 94.

Idd. Mijn tante leefde zoveel mogelijk vegatarisch, at biologisch, rookte en dronk niet en leefde supergezond met veel beweging.
En is pas op haar 56e overleden aan een hersentumor.
Terwijl ik soms op de afdeling mensen van in de 90 tegen kom die roken, graag wijn drinken en heeel veel eten.
Tja het zegt niet alles dus.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:08

Werd idd tegen mij ook echt bij alles wat ik at/dronk gezegd!
Ik geloofde er ook redelijk in ja...
tot dat mijn 2 jaar oude broertje het kreeg zonder rede,
sinds dien is het nooit meer tegen mij gezegd en geloof ik er ook totaal niet meer in!
Nee... kanker kun je van alles krijgen,
natuurlijk zijn er dingen waar de kans groter door worden.

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:20

annebe schreef:
Ja, ik probeer hier zeker op te letten. Er zijn een aantal E-nummers die ik absoluut met mate of liever niet eet of drink.

Maar E-nummers zijn door de EU officieel toegestane toevoegingen. Dat betekent natuurlijk niet dat ze allemaal niet carcinogeen zijn, maar degene die dat wel zijn zijn in zo'n mate toegevoegd dat stel dat je dagelijks 20 flessen van 2 liter cola light naar binnen zou werken gedurende 30 jaar, je MOGELIJK kanker zou kunnen krijgen. Maar de kans dat je kanker krijgt door een andere factor is vele malen groter.

Mijn studie is gebaseerd op voeding, waardoor ik inderdaad wel nadenk bij wat ik eet. Zo eet ik bijvoorbeeld niet de groene delen van tomaat en een aardappel met een zwarte plek eet ik ook niet op (om andere redenen dan dat je er mogelijk kanker van zou kunnen krijgen), maar ik ben dan ook geen doorsnee consument. Verder doe ik gewoon alles, en van een E-nummertje kijk ik ook niet op, en ik drink HEEEEL graag cola light omdat nooit iemand heeft aan kunnen tonen dat aspartaam kankerverwekkend is.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:23

Ik rook niet dus heb nog wat speling....

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:24

ik hoor dit dus ook heel vaak en dan zeg ik dus het zelfde als jij eigenlijk doet,
ja dat krijg je tegenwoordig van alles geloof ik!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:29

op 45meter van mijn huis staat een hoogspanningmast :D
ik rook en ik drink.
maar ik eet wel heel gezond geloof ik..al heb ik dan wel weer sinaasappels uit een land waarvan je niet wilt weten wat ze daar allemaal op hun fruit spuiten.

kanker zit in mijn familie,mijn vader is er aan overleden, ooms en tantes en mijn moeder heeft al borstkanker gehad.
dus dat ik het misschien wel ga krijgen?
die kans zit er best wel in.

tja...en toch wil ik genieten van het leven, en woon ik dus naast die hoogspanningsmast,eet eten uit de magnetron.
eet bespoten fruit en weet ik wat nog meer voor spul
heb mijn mobiel vaak in mijn broekszak, ik rook en ik drink en ik vind het wel prima.
kan mijn hele leven wel omgooien en supergezodn gaan eten en leven,maar uiteindelijk zit het denk ik in je genen of je kanker krijgt of niet?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 19:14

feit is ook dat kanker nu gewoon veel "bekender" geworden is.
Vroeger stierven mensen ook, maar dan had het beestje nog geen naam en stierven ze gewoon.
nu heeft alles waar een mens kan aan doodgaan een naam, en is plots alles kankerverwekkend ...

Sterven doen we toch, dan liever goed geleefd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 20:40

Het is bekend dat sommige stoffen kankerverwekkend zijn, en dat horen verschillende mensen dan en dan schreeuwen ze het overal in het rond.

Maar ze vergeten allemaal, dat het pas kankerverwekkend is als je (bijv.) 100 blikjes cola per dag drinkt, en dat voor een maand. Moest bij dit topic gelijk denken aan dit artikel: http://www.dailymail.co.uk/news/article ... abels.html

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 20:43

Nou een jonge vrouw kreeg kanker, die had altijd gezond gegeten en goed opgepast met wat ze binnenwerkt, nou ze is genezen verklaard van kanker na een zware moeilijke tijd en ze gaat niet meer opletten wat ze eet maar lekker gaan eten en ervan genieten, want het houdt echt geen kanker tegen.

Je krijgt het of je krijgt het niet, je moet van het leven genieten.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 20:47

Hoor het erg vaak maar er zijn zoveel fabels
Bv light (aspertaan) is niet kanker verwekkens het is een aminozuur (bouwsteen v eiwit) die het lichaam prima accepteerd en afbreekt
Zon klopt maar is totaal afhankelijk van sterkte pigment duur wel of geen zonnenbrand etc.
Groente etc tja das gewoon opletten en altijd even wassen van tevoren (chemosche producten die er voor het blinken opzitten eraf halen).

Ik kan me er niet druk om maken ken rokers die gezond 90 worden en een hoop die borst long of leverkanker kregen maar relatief gezond leefde.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 20:49

En zo is het Ragdollcat. Iedereen heeft kankercellen in zijn lichaam, en bij de een worden ze wel actief en bij de ander nooit. Het is veel meer erfelijk bepaald dan door invloeden van leefstijl. Ik let overigens wel op wat ik eet, maar dat is om genoeg vitamines etc binnen te krijgen en niet baggervet te worden.

Wat is er dan overigens qua groene delen van een tomaat? Welke groene delen zijn dat?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 21:28

Mindfields schreef:
En zo is het Ragdollcat. Iedereen heeft kankercellen in zijn lichaam, en bij de een worden ze wel actief en bij de ander nooit. Het is veel meer erfelijk bepaald dan door invloeden van leefstijl. Ik let overigens wel op wat ik eet, maar dat is om genoeg vitamines etc binnen te krijgen en niet baggervet te worden.

Wat is er dan overigens qua groene delen van een tomaat? Welke groene delen zijn dat?

inderdaad...iedereen heeft cellen in zijn lichaam...het is alleen je afweer die er voor moet zorgen dat die ene cel die een eigen bedrijf wil beginnen...eruit gegooid wordt.
Ik heb geen idee hoe je kanker kunt voorkomen.Ik heb genoeg voorbeelden van mensen die gezond leefden en voor hun 60 ste aan kanker zijn bezweken.
Vermoedelijk ligt het al genetisch vast,wanneer en waaraan iemand dood gaat.
Alleen als dat zwakke longen zijn en je rookt ook nog eens twee pakjes per dag versnel je het proces waarschijnlijk ;)

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 21:33

Pfff... Ik heb er ook een hekel aan! Kreeg vandaag te horen dat mijn tagliatelle met zalm en spinazie kankerverwekkend is... Iets over nitraat of nitriet die om wordt gezet in je maag wanneer je spinazie en zalm eet.... En ik vond het zo'n heerlijk en gezond maaltje...