Pletje123 schreef:2 dagen? Wow.. dan was je jezelf ook 2 dagen niet? Heftig!
Dit vind ik ook wel een overdreven reactie.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Femke schreef:Let er hoe dan ook in ieder geval op dat er nooit ALUMINIUM CHLORHYDRAAT in je deo zit.
Recent onderzoek verdenkt die stof als ersntig kankerverwerkkend.
En het is nou juist dé stof die als "anti transpirant" wordt gebruikt...

)
als je zoiets beweerd, moet je op z'n minst een wetenschappelijke bron erbij vermelden 

).

Focussed schreef:Femke: graag zou ik die bronnen zien waarin duidelijk wordt dat aluminium chloorhydraat net zo gevaarlijk is als asbest zoals jij beweert.
Ik kan ze niet vinden en ook KWF Kankerbestrijding maakt melding dat het niet gevaarlijk is. Lijkt meer een hype van een tijd geleden.
Overigens is het erg lastig om een deodorant te vinden zonder aluminium chloorhydraat aangezien dat een anti transpirant is en deze in 90% van de deo's zit. De deo's zonder zijn enkel anti geur en voor meeste mensen niet afdoende.
Daarnaast kun je je ook afvragen wat (in mijn geval bijv) schadelijker is. Of 14 tot 28 keer deo met aluminium chloorhydraat opspuiten (1 à 2 keer per dag) of 1x per 14 dagen odorex.
En als we het dan toch over discutabele producten hebben...
Parabenen: mogelijk kankerverwekkend (lymfeklier kanker, borstkanker worden ermee geassocieerd). Zit in vrijwel alle shampoos, crèmes, schoonmaakmiddelen, cosmetica, creme spoeling, douche gel.
Sodium Lauret sulfate: zit in 99% van de shampoos en zepen. Veroorzaakt huidkanker bij ratten, op mensen weten ze het nog niet (onvoldoende onderzoek)
Anti oxidanten: bij grote onderzoeken naar anti oxidanten kwamen ze erachter dat deze stoffen juist kankerverwekkend zijn bij hoge dosis. Sommige onderzoeken zijn zelfs vroegtijdig afgebroken omdat de groep die de anti oxidanten slikte verschillende kwaadaardige tumoren kregen ipv dat ze juist minder kans op allerlei ziektes kregen. En wij maar dingen eten en drinken waar groot op staat : met extra anti oxidanten!!!
En zo zijn er nog wel 100en van deze louche stoffen waar je.” dagelijks mee in aanraking komt.
Ga jij die dan ook allemaal uit de weg?
Overigens twijfel ik ook over het "afval stoffen uitscheiden via zweten". Zweten is ter afkoeling niet ter afscheiding van afvalstoffen. Dat doen lever en nieren namelijk. Dat zou ook betekenen dat iemand die niet of nauwelijks zweet volledig geintoxiceert zou moeten zijn. En wat zijn die "afvalstoffen" dan die je uitzweet? Voor zover ik weet bestaat zweet uit water en wat mineralen (natrium kalium etc). Ben benieuwd naar je antwoord, wellicht kan dit wat verhelderen.