Ik ben (bijna) ten einde raad.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:50

De huisarts vond de spieren rondom mijn ruggengraat te stram en stijf. Blijkbaar vangen deze een deel van de functie van de ruggengraat op. (aldus mijn ha)
Heeft iemand van jullie dat ook gehad?

Ik heb een verwijzing voor een mri en ga zo bellen. De wachttijden zullen wel relatief lang zijn.

Anoniem

Re: Ik ben (bijna) ten einde raad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:56

Dat is heel vaak als je een probleem in de ruggengraat hebt, dan zetten de spieren zich eromheen vast om het te beschermen. Zelf heb ik artrose en zit ik ook vaak vast.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:00

Ik heb niet alles gelezen.

Maar ik zou vragen om een scan ik ken een meisje zij was 15 a 16 toen.
En ik wil je niet aanhet schrikken maken zij had een tumor in der ruggenwervel.
Zij had ook uitstralingen naar der benen etc.

Ik heb zelf ook een zwakke onderrug heb ik 1,5 jaar therapie voor gehad.
Nooit gekraakt ofzo. Maar bij mij zijn het echt mijn spieren.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 13:02

Zelf heb ik discopathie en mijn spieren zetten zich ook snel vast en dat levert voornamelijk de pijn. nu heb ik eindelijk een goede fysotherapeut gevonden die ook manueel therapeut is en ben eerder naar de chiropractor gegaan wat ook goed hielp.

maar eerst even de mri afwachten!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:28

Rowdine schreef:
De huisarts vond de spieren rondom mijn ruggengraat te stram en stijf. Blijkbaar vangen deze een deel van de functie van de ruggengraat op. (aldus mijn ha)
Heeft iemand van jullie dat ook gehad?

Ik heb een verwijzing voor een mri en ga zo bellen. De wachttijden zullen wel relatief lang zijn.

Mijn spieren zitten naar mijn gevoel chronisch vast in mijn hele rug (schouders, midden en onderrug), toch al een jaartje of 6 a 7 na de 3e hernia die ik heb gehad. Alhoewel er nog steeds wat zit want als ik soms te veel doen (zitten, tillen, paard longeren en nog 100 andere dingen) dan voel ik het nog in mijn heup, slaapt een bepaalde plek op mijn boven been en is het soms alsof iemand een breinaald in mijn kuit steekt. Duurd meestal niet zo lag maar is wel een waarschuwing tot hier en niet veel verder.
In de winter is het helemaal een ramp dan zit alles geblokkeerd. Ben nu dan ook heel blij met het warmere weer. :D
Jaren fysio gehad, ostheopatie, rugtrainingen etc etc. Nog steeds 2x per week sporten en niet meer paardrijden |(