Energiedrank

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 19:56

Ik heb het 1x vlak voor mijn slapen gedronken (heel slecht) en toen heb ik de hele nacht lopen trillen in bed en was onrustig. Dus voortaan maar gewoon s'middags xd Ik had ook de hele tijd van die ongecontroleerde 'bevingen' die bij mijn rug begonnen en doortrilden, het gevoel van kippenvel maar dan zonder het kippenvel zelf xd Heb me niet echt fijn gevoeld die nacht.

Terwijl ik normaal nooit effect merk van energy.

pinuts

Re: Energiedrank

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 19:59

volgens mij is energydrink slechter dan koffie..

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:03

Tja.. bijna iedereen drinkt het uit mijn klas. Ik vind het vooral stinken. Gewoon goor als je met iemand moet praten die het net op heeft. Ik ben er zelf mee gestopt na 2 blikjes. Wegens de rommel die er in zit. Koffie drink ik wel.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:05

heeel slecht voor je tanden ook.. ik heb t ook een tijdje elke dag gedronken.. gelukkig niet langer dan een paar week..

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:06

pinuts schreef:
heeel slecht voor je tanden ook.. ik heb t ook een tijdje elke dag gedronken.. gelukkig niet langer dan een paar week..

En ik heb al van die waardeloze tanden, gelukkig drink ik het niet.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:06

Als ik voor het slapen Engerie Drank op heb kom ik ook niet meer in slaap. Maar ik drink het ook
niet echt vaak. Omdat er allemaal rommel in zit.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:07

Ludique96 schreef:
Als ik voor het slapen Engerie Drank op heb kom ik ook niet meer in slaap. Maar ik drink het ook
niet echt vaak. Omdat er allemaal rommel in zit.

Als je niet kan slapen TS, ga een beter warme melk drinken en maak een nestje van je bed. Succes 98% gegarandeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:08

Merk er niks van..

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:08

Ik drink het bijna nooit af en toe weleens, maar echt zelden. Vanwege al die rommel en dat ik
er ook niet van kan slapen.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:26

Vroeger dronk ik el eens 3-4 blikjes per dag red-bull, heel slecht voor je ik weet het, maar ik raakte er een soort verslaafd aan ik vond het zo lekker.
Gelukkig had ik geen last met slapen hiermee.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 07:00

Ik heb het idee dat die energydrankjes helemaal niet werken. En dat het effect ervan ook vaak tussen de oren zit.

Ik merk helemaal niks van die drankjes. Heb ze ooit weleens gebruikt als ik laat in de avond nog een flink stuk naar huis moest rijden in de hoop dan niet te moe te worden in de auto. Maar geen effect. Ik kan ook rustig zo'n blikje drinken en daarna gewoon naar bed gaan.

Het enige wat er gebeurt is dat je een heleboel suiker binnen krijgt.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 08:01

Elin_ schreef:
Ik snap de ophef noooit zo.
Belachelijk ook dat sommige ervoor zijn(niet hier tenminste niet dat ik gezien heb) dat energie voor 16+ moet zijn..
Koffie is net zo slecht.

Nou ik zie regelmatig ouders hun jonge kinderen blikjes energy geven en dan vraag ik me wel af waar je als ouder mee bezig bent.... Kinderen van 7 of 10 jaar stuiteren meer dan genoeg van zichzelf lijkt me :P En dan vooral roepen dat je kinderen zo onhandelbaar zijn haha. Nee ik snap dat tieners het drinken ik doe het zelf ook maar nooit van mijn leven dat mijn kind onder de 14 zoiets zou mogen drinken..... Daarbij is koffie inderdaad even slecht maar NL is wel een typisch koffie land wat dat betreft. Het is maatschappelijk geaccepteerd, maar ik vind het net zo raar om jonge kinderen koffie te geven.....

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:43

@Scum, die energydrinks werken zeker weten wel. Ik heb meegedaan aan een onderzoek waarbij je een aantal drankjes (verspreid over een aantal dagen) te drinken kreeg, je wist niet wat het was en kon het ook niet proeven doordat je een knijper op je neus kreeg en ze de smaak hadden aangepast. Ik kon van drankje drie heel duidelijk zeggen dat dat de energydrink was, man wat werd ik druk. Ik heb de hele dag lopen stuiteren en voelde me zo rot. Achteraf nagevraagd of drankje 3 (van de 12 ofzo) inderdaad energydrink was en dat klopte. Het was nog suikervrije energydrink ook, dus het stuiteren en rot voelen kwam echt van de caffeine en andere zooi erin. Minder leuk was dat ik er ook een flinke migraine aanval van kreeg, dus voor mij nooit meer energydrinks.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:44

Ik dronk toen ik nog op de middelbare school zat echt vaak energiedrank, nooit last van gehad.
Nu drink ik het alleen nog als ik eens een nacht moet doorhalen voor mijn studie (planning he, tsja :+ ) maar dat is gelukkig niet zo vaak. :)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:46

Dan is het blijkbaar per persoon heel anders. Als ik er 3 achter mekaar drink dan voel ik nog steeds helemaal geen effect.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:47

Ik kan 9 blikjes op een dag drinken en nog niets merken. Drink die prut alleen nog maar zelden. Vriend had ooit een bijbaantje bij een blikjesfabrikant. Enkel de energy-blikjes werden dubbelwandig gemaakt (cola e.d. nieteens) omdat dat spul anders door een laag heen zou bijten :=

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:07

Ik drink er zat van.. en nergens last van..

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:16

Drink er gemiddeld 2 per dag... Soms een aantal dagen niet, dan weer wel. Eigenlijk nooit ergens last van.. Drink altijd de 30ct-varianten van div supermarkten, veel lekkerder dan RB :D Moet wel zeggen dat ik er echt behoefte aan kan hebben maar dan vooral aan de smaak, vind het gewoon heel lekker :+

Naar de kroeg ging ik nog wel eens met de auto en dan de hele avond aan de RB, maar dat wordt toch wel een ander verhaal := Ook wel eens een pul gehad idd.. man, dan lig ik te trillen in mn bed en slapen ho maar. Volgende dag heb ik een ''RB-kater''; loop uuuuren te shaken, ben wazig in mn hoofd... Eigenlijk alsof ik aangeschoten ben maar dan 's ochtends koud uit bed én zonder drank :')

Tsja, gezond is t zeker niet. Maar t is zo lekker......

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:57

HRE schreef:
Ik drink een stuk of 6/8 blikjes op een dag en ik heb echt nergens last van :')

Nee nu misschien niet,maar als je zo doorgaat ben je over een paar jaar een diabetes zonder tanden! -O-

Jipperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:11

Van veel suiker en cafeine wordt je druk, en sommige kunnen daar beter tegen dan de ander, jaa. :j
Op mij heeft he tgeen enkele uitwerking, ik lust het ook niet graag.., maar het ruikt wel lekker :') .

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:17

Ik slaap ook niet meer na smiddags koffie/cola/energie drank gehad te hebben door de cafeïne :+
soms wel handig

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:19

Ik heb er opzich geen last van en als ik hoofdpijn heb (heb ik 80% week) wil het soms zelfs helpen.
Soms voel ik me wel opeens erg opgejaagd door dat spul...

Het is niet gezond, das een feit!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:23

Ik neem 2x overdag een blikje suikervrije energiedrank.. ik zit met een belachelijk lage bloeddruk e.d. en lus echt geen koffie..
zo kan ik nog IETS doen tenminste..
Die met suiker laatst een keer gehad, maar dan krijg ik (weer) het suiker-probleem.. uitgewerkt suiker=of opnieuw suiker, of naar voelen..

Dus maar weer de suikervrije.. dan heb ik alleen het cafeeine effect

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:27

Ik drink geen energy drank zeg maar, alleen na het gymen een AA. Dat is ook voor de energy, alleen niet echt een energy drankje :P Of soms dat blauwe water ofzo, maar dat echte energy spul hoef ik niet hoor :n

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 22:03

JUK! ik vind dat zooooo vies :=
Als ik helemaal kapot ben en ik moet nog even, sla ik snel een energy shot van redbull achterover en dan kan ik wel weer haha, moet dan wel iets erna drinken want ik vind dat vies :=