Een bril.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Re: Een bril.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:12

Ik wilde graag een RayBan, maar die hadden ze niet bij m'n opticien dus nu heb ik een spijkers & spijkers.

In mijn lenzen zit ook iets van een soort van gewichtje om het zo maar te zeggen..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:17

Er zit geen gewichtje in maar het siliconenmateriaal is aan een kant een fractie dikker waardoor hij automatisch naar onder schuift.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:20

Ik zou voor aanbiedingen gaan kijken; Pearle heeft soms gratis zonnebril op sterkte (bij aanschaf gewone bril) of alle monturen 1 euro. Zelf heb ik altijd wel merkbrillen gehad maar ik doe ook zo'n 5 jaar met een bril....
En ja, das wat duurder, maar ik draag hem de hele dag en dan wil ik wel een leuk montuur.

Het schijnt (volgens Pearle) dat je ogensterkte tot je 21ste nog behoorlijk kan wisselen en dat het daarna stabiel blijft. (klopte bij mij niet helemaal trouwens... -O- )

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:22

Sterker nog (woordgrapje :D) je sferische sterkte verandert tot half/eind twenties.
24 a 25 wordt meestal aangehouden.

Vanaf je 30ste gaat je sterkte weer veranderen, dan wordt de kans op een additie (lees sterkte) weer steeds groter.
In feite stopt het dus nooit met veranderen helaas :+

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:27

blingpiggy schreef:
Ik zou voor aanbiedingen gaan kijken; Pearle heeft soms gratis zonnebril op sterkte (bij aanschaf gewone bril) of alle monturen 1 euro. Zelf heb ik altijd wel merkbrillen gehad maar ik doe ook zo'n 5 jaar met een bril....
En ja, das wat duurder, maar ik draag hem de hele dag en dan wil ik wel een leuk montuur.

Het schijnt (volgens Pearle) dat je ogensterkte tot je 21ste nog behoorlijk kan wisselen en dat het daarna stabiel blijft. (klopte bij mij niet helemaal trouwens... -O- )

maar je moet er rekening meehouden dat niet-merkbrillen van mindere kwaliteit zijn, dat is de reden dat ik sinds 4 jaar weer merkbrillen draag..

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:30

Ik hou m'n hart vast, m'n opa had -14 :wow: hoop niet dat het ooit zo ver gaat komen :') Maar m'n ogen gaan nog achteruit..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:32

Dus m'n cylinder kan ook nog vanzelf weggaan?! Kijk, dat zijn berichten waar ik blij van word :P

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:37

Nee, door het dragen van lenzen kan hij "verdwijnen ". Het oogvocht onder de lens vult als het ware de afwijking op. Overigens kan het dan wel zijn dat op de tegenovergestelde as een nieuwe afwijking ontstaat
Van spontane "genezing" heb ik nog nooit gehoord, lijkt me niet echt plausibelste maar wie weet. .

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:38

Ah, op die fiets :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:44

Ik heb -8 (links) en rechts -5 en dan nog een cilinderafwijking (1,5 en 0,75) en ik had tegenwoordig een leesbrilletje nodig. Maar ik heb gewoon zachte multifocale maandlenzen met cilinder. Ongeveer € 220 per half jaar. Het bevalt prima. Soms zie ik met links de laatste tijd wat minder, maar ik begrijp uit dit topic, dat mijn lens dan waarschijnlijk niet helemaal goed zit? :D

ik zou naar een goede opticien gaan en als je voor een bril gaat, een vriendin meenemen voor advies.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:52

intral schreef:
zerena schreef:
Geeft helemaal niks, ik leer er ook van :D

Voor degene die wel een bril hebben, wat voor bril hebben jullie?
Ik heb brillen mee gekregen om te kijken wat ik leuk vind, en degene die ik leuk vind is natuurlijk ook de duurste.... incl glazen ong 300,- euro....
Nou zal dat misschien niet eens heel duur zijn, maar ik vind het toch een boel geld..
Ga vanmiddag uit het werk weer heen en dan denk ik de bril bestellen.

Mijn Ralph lauren was 444,00 euro :o hoop geld en ik draag m zelden, maar het is en blijft een leuke bril , die overal bij kan in principe, staat als een van de weinige brillen leuk bij mn gezicht, en als ik hem op heb zie ik echt een stuk beter ( -2,25 ) .

mijn ralph lauren was ook zoiets, was de enige bril die ik leuk vond

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:53

TS, normaal gesproken, krijg je een (beperkte) vergoeding van je ziektekostenverzekeraar. Dat moet je even navragen, dat scheelt alweer in de kosten.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 12:07

Ik heb al met ZV gebeld en krijg helaas niks vergoed..

Met Pearl en Hans Anders en dergelijke heb ik niet zoveel, zelf geen ervaring mee hoor..
Maar door ervaringen om mij heen is mijn gevoel daar niet echt goed bij..
En ook ik wil toch wel een goede en leuke/mooie bril, aangezien ik er toch mee rond moet lopen...

En ik ben nu net 28 en weet zeker dat ik een paar jaar geleden geen bril hoefde..
Dus dat het maar tot je 21e ongeveer veranderd klopt niet ;)

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:24

Ik heb links -2,5 en rechts -5,75, inclusief cilinder. Ik heb ook gewoon lenzen, ideaal :)

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 07:15

Nou ik heb gisteravond een bril uitgekozen..
Het is toch weer een andere geworden dan dat ik in gedachten had :D
En dat scheelde ook nog een beetje in de prijs ook, en daarnaast heb ik ook nog best wat korting gekregen en kwam nu uiteindelijk op 185 euro uit...
En met een klein beetje geluk kan ik hem nog voor het weekend ophalen.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 18:29

Ik heb een behoorlijke sterkte aan allebei m'n ogen (-6 en -14, met een zicht van 40% bij die van -14 en een cilinder van 1.75 bij de ander) en mij is verteld dat het ook afhankelijk is van je sterkte of je wel of geen zachte contactlenzen met cilinder kan hebben. Bij een lage sterkte kan dit niet, bij een hogere wel. En dat is dan ook weer afhankelijk van je cilinder ;)

Wat voor bril heb je nu dan? :)

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 18:57

Dat heb je netjes gedaan voor 185 euro! Ik heb mijn nieuwe bril pas geleden in de uitverkoop gekocht, een Gijs Dutch Design waar ik al het het hele seizoen op zat te azen, maar hij kostte 475 euro... En mijn glazen kosten ook 150 euro per stuk dus dat was niet grappig meer. Maar nu was het montuur nog maar 100 euries *\o/*

Ik heb overigens een cilinder van 2,75 en ook zachte lenzen, wel het enige merk wat 'mijn' brillenwinkel kon leveren in die sterkte.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 12:04

Als ik me niet vergis heb ik nu een vogue bril uitgezocht..
En ik moet eerlijk bekennen dat ik ook wel behoorlijk wat korting heb gekregen hoor :o

Ik hoop alleen echt heel erg dat ik hem morgen op kan halen..

Weer ging hij me vertellen dat ik de bril toch uiteindelijk wel heel vaak zal gaan dragen..

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:06

Is er een bepaald manier dat je thuis ook achter kan komen welke oog in de - - staat en hoeveel?

Ik zelf kan van ver af en dichtbij nog vrij scherp zien.
Ook bij nacht zicht zie ik alles nog relatief scherp.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:20

kensha schreef:
Is er een bepaald manier dat je thuis ook achter kan komen welke oog in de - - staat en hoeveel?

Ik zelf kan van ver af en dichtbij nog vrij scherp zien.
Ook bij nacht zicht zie ik alles nog relatief scherp.

Er zijn testjes waarbij je letters moet lezen van een bepaalde afstand , steeds met 1 oog dicht. Dit geeft alleen een indicatie, wil je het zeker weten dan moet je naar een opticien. Bij de meeste zijn de metingen gewoon gratis en zonder afspraak.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 12:20

Je ogen laten testen is gratis, dus je kan gewoon bij de opticien langs.
Maar als jij het id hebt dat je alles nog scherp ziet, zal het wel mee vallen.
Bij mij begon het op te vallen omdat mijn vriend dingen kon lezen waar ik niet eens letters van kon maken..