Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
)
) je sferische sterkte verandert tot half/eind twenties.
blingpiggy schreef:Ik zou voor aanbiedingen gaan kijken; Pearle heeft soms gratis zonnebril op sterkte (bij aanschaf gewone bril) of alle monturen 1 euro. Zelf heb ik altijd wel merkbrillen gehad maar ik doe ook zo'n 5 jaar met een bril....
En ja, das wat duurder, maar ik draag hem de hele dag en dan wil ik wel een leuk montuur.
Het schijnt (volgens Pearle) dat je ogensterkte tot je 21ste nog behoorlijk kan wisselen en dat het daarna stabiel blijft. (klopte bij mij niet helemaal trouwens...)
hoop niet dat het ooit zo ver gaat komen
Maar m'n ogen gaan nog achteruit..
intral schreef:zerena schreef:Geeft helemaal niks, ik leer er ook van
Voor degene die wel een bril hebben, wat voor bril hebben jullie?
Ik heb brillen mee gekregen om te kijken wat ik leuk vind, en degene die ik leuk vind is natuurlijk ook de duurste.... incl glazen ong 300,- euro....
Nou zal dat misschien niet eens heel duur zijn, maar ik vind het toch een boel geld..
Ga vanmiddag uit het werk weer heen en dan denk ik de bril bestellen.
Mijn Ralph lauren was 444,00 eurohoop geld en ik draag m zelden, maar het is en blijft een leuke bril , die overal bij kan in principe, staat als een van de weinige brillen leuk bij mn gezicht, en als ik hem op heb zie ik echt een stuk beter ( -2,25 ) .

kensha schreef:Is er een bepaald manier dat je thuis ook achter kan komen welke oog in de - - staat en hoeveel?
Ik zelf kan van ver af en dichtbij nog vrij scherp zien.
Ook bij nacht zicht zie ik alles nog relatief scherp.