Dat je zo kapot van dat ding af komt kan wel kloppen. Ik heb (oke had
) een enorme fietsconditie. Iedere dag in weer en wind naar school (13 km) en soms ook nog eens door naar het paard (15 km). Deed het fluitend.... Maar vroeg mij niet om een stuk te gaan hardlopen of om een cardio apparaat te stappen want dan kon ik na 2 minuten al niet meer vooruit komen.
Op de een of andere manier is fietsconditie toch anders dan andere cardio oefeningen.
Wat x_Quinta_x zegt klopt overigens wel.
In de spieren ligt een grote voorraad glycogeen (zo'n 1200 tot 1500 kcal aan suiker). In de eerste 30 tot 60 seconden van je training verbrand je puur deze suikers. Daarna gaat het lichaam overschakelen op gedeeltelijk glycogeen en gedeeltelijk vet verbranding.
Afhankelijk van je hartslag verbrand je of meer glycogeen of meer vet.
Pas na 20 tot 30 minuten trainen (met lage hartslag) zit je op je optimale vetverbranding.
Met steeds korte tijden trainen zul je voornamelijk glycogeen verbranden en geen vet.
Als je dat lukt, kom ik bij je in training, want dan is afvallen een makkie
Nu ga ik weer zwaarder ademen en gaat mijn harstlag verder omhoog.. Zweet loopt dan ook langs mijn gezicht
Begin bijv met 5 of 10 min rustig fietsen, dan 15 tot 20 min voluit op de crosstrainer en dan nog 10 voluit op de hometrainer... soms dan nog op de crosstrainer en daarna rustig uitfietsen.. Ligt eraan hoe lang ik het doe, varieërt van een half uur tot een uur