Erge knopen in het haar na het douchen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Re: Erge knopen in het haar na het douchen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:16

mijn nichtje heeft ook óntzettend dik haar, toen ze (tweeling) hier op bezoek waren (ze zijn 9) heb ik in 't bad gewoon met cremespoeling haar haar gekamt en dat scheelt enorm :j Dus gewoon met crémespoeling en al je haar borstelen :j

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:16

_Tara_ schreef:
Voor na 't douchen, werkt ook meteen als hitteprotectie, zou ik het serum van de Action eens proberen.

dit werkt hier ook prima bij mijn dochters en bij mezelf

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:19

Hier nog 1 ! Vreselijk ! Heb zoo snel klitten. Heb dan echt een grote klit, 1 was letterlijk zo groot als m'n handpalm :\
Marja wat bij mij super goed helpt; douchen met cremespoeling en daarna slapen met vlecht in.

Edit; als je er niet eens door heen kan komen echt als je net uit de douche stapt zeg maar. Probeer dan natuurlijk eerst haar wassen met shampoo, dan cremespoeling. Nog niet meteen uitspoelen, maar eerst doorkammen en dan pas uitspoelen. Daarna dus in een vlecht doen (weet niet of je altijd S avonds doucht ?) en slapen :)
Laatst bijgewerkt door Eileen_ op 24-03-12 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:20

Ik gebruik al een tijd alleen shampoo's, cremespoeling en maskers van John Frieda. Je betaalt er iets meer voor, maar merk dat ook goed aan mijn haar. Borstel mijn haar voor dat ik ga douchen en ook als de cremespoeling of het masker erin zit, werkt goed.

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:22

Ik gebruik cremespoeling van de aldi en als mn haar handdoek droog is antiklit spray van schwarzkopf.

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:25

@naamloos1 nee die van de kruidvat spoel je niet uit..... wat ik doe. Ik was me haar met andrelon glad en stijl en daar ook de conditioner van. Dan heb ik meestal de creme om na het douchen erin te smeren zo'n pompje ook van andrelon zeg maar.... dat helpt bij mij wel erg goed met de klitten. En als dat niet werkt of het zit echt te erg in de klit dan doe ik dat kruidvat spul ideaal....

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:27

Voor het douchen: je haar goed uitkammen.
Douchen; shampoo, daarna goede conditioner, eventueel een maskertje (doe dit vaak eens per 3 dagen) en daarna vlecht in (nog in de douche) en dan handdoek om je hoofd.
Lekker tijdje laten drogen en handdoek af, vlecht uit en antiklit erin spuiten. Kan je het zo uitkammen.

Mijn ritueel zo'n beetje, heb ook erg lastig haar dat onwijs klit.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:28

Ik gebruik nu Tigi (bed head), te koop bij kappers. En dat werkt echt super. Ik heb ook al Matrix en Goldwell van de kapper gehad en alles uit het kruidvat en ook nog verschillende van natuurlijke merken maar deze is echt super. Kan me haar na 2/3 dagen in een knot hebben gezeten zo weer door borstelen zonder problemen en heb heel lang haar en ook altijd klitten maar nu niet meer.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:31

Ik gebruik die van Elsève, prima spul!!!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 21:41

Sommige hoor ik zeggen van: Voorzichtig haar drogen, of vlecht indoen gelijk na het wassen.. Hierna pas doorkammen.. Maar mijn haar is zo dik, dat ik het echt wel eerst goed moet afdrogen..
Als ik voor ik ga slapen ga douchen.. En ik stap de volgende morgen mn bed uit, dan is mn haar nog steeds klam zeg maar.. Dus als ik het niet goed afdroog na douchen.. Duurt het helemaal zo lang voor het droog is...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:43

Vlecht in onder de douche, handdoek om je hoofd en gewoon ff halfuurtje laten zitten, dan eraf, haar uitkammen, en laten drogen, eventueel met fohn.
Daarna zou je het voor het slapn gaan weer in een vlecht kunnen doen.
Helpt zeker wel, moet je alleen iets meer moeite voor doen, maar beter dan de klitten denk ik dan altijd maar..

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:43

Dat heb ik ook, ik doe er voordat ik mijn bed in stap beetje antiklitspray van Gliss Kur in en fohn het in de ochtend voor ik het borstel.

Suzanne556

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:49

Ik heb dat ook, ik borstel m'n haar altijd voordat ik ga douchen, en dan na het wassen nog met anti-klit. Dat werkt wel bij mij :)

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:49

Ik doe de vlecht er onder de douche in, dan de vlecht föhnen zodat ie redelijk droog is en dan m'n bed in, dan heb ik de volgende ochtend geen klitten :) Ik slaap sowieso altijd 's nachts met een vlecht.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:51

ik heb voor mijn dikke haar guhl tarwekiemolie wel ff duur maar doe je lang mee en werkt goed sprayen op handdoek droog haar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:54

Bedoel je misschien cremevoeding? Dit gebruikte ik vroeger altijd, merk weet ik alleen niet meer..

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:56

nee dit is spray van guhl en kan je sprayen heeft een doorzichtige helft en een licht oranje helft in flesje, kan je zo vinden wel zon 6 euro maar echt heel goed. bij kruidvat bv

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:25

Ik vind die antiklit spray biet zo fijn. gebruikte het vroeger altijd, nog syeeds 2 flesjes staan can 5 jaar geleden :+
Je haar wordt er ook heel snel vet van. (was mb haar niet elke dag, mar om de dag) en als je op de grond (hout) spuit, wordt het daar SUPER spekglad, day terwihl je iets vast hebt en het weet nog steeds uitglijdt :+

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:51

Vind conditioner vervelend spul, voelt mijn haar direct vet aan. :n
En de douche raakt er van verstopt. :')

Zelf kam ik mijn haar heel goed voor het douchen.
Verder probeer ik het niet al te veel door de war te maken met shampoo in doen..
En wat bij mij fijn werkt is de anti klit spray van gliss kür.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:53

_horselovee_ schreef:
Ik vind die antiklit spray biet zo fijn. gebruikte het vroeger altijd, nog syeeds 2 flesjes staan can 5 jaar geleden :+
Je haar wordt er ook heel snel vet van. (was mb haar niet elke dag, mar om de dag) en als je op de grond (hout) spuit, wordt het daar SUPER spekglad, day terwihl je iets vast hebt en het weet nog steeds uitglijdt :+

Heb je die spray soms ook op je toetsenbord gespoten, of typ je altijd zo beroerd........??

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:02

Oh hier het zelfde vreselijk irritante probleem. Ik heb shampoo en cremespoeling van Herbal > Super model straight (roze flessen, en nee ik heb geen stijl haar maar het werkt) en dan heb ik van schwarzkopf geloof ik antiklit voor lang haar, dat is geel spul in een doorzichtige fles. Die roze antiklit van schwarzkopf is veel bekender maar die is echt veel minder goed als de gele.

Verder heeft het bij mij geen nut om met een natte vlecht te gaan slapen want dan is het gewoon nog nat de volgende ochtend. Ik doe gewoon met los haar slapen, dan maar vaker uitkammen (kan wel wat haartjes missen, door het vele borstelen maar heb toch te dik haar haha).

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:13

daNiielle_ schreef:
_horselovee_ schreef:

Heb je die spray soms ook op je toetsenbord gespoten, of typ je altijd zo beroerd........??

_O-

sorayamagic2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:21

ik heb ook heel erg dik haar, en halflang en dus ook snel klitten.
ik kam het altijd voor het douche goed uit en was het altijd met shampoo en cremespoeling.
zonder cremespoeling krijg ik de klitten er echt niet uit.
kam het daarom ook altijd onder de douche met de cremespoeling erin uit.

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:26

Ik heb ook erg last van klitten. Het helpt om het eerst goed te kammen. Ik heb van Braun een haarborstel met batterijen die met bepaalde ionen het glad maakt!! Helpt super. Dan wassen (niet teveel door elkaar schudden je haar) en crèmespoeling. Dan doe ik masker van elvive erin. Oranje pot en alleen onderste helft van mijn haar. Uitspoelen en handdoek om me haar. Daarna met mijn Braun borstel kammen en droog föhnen. Geen klit meer te vinden dan :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 12:36

daNiielle_ schreef:
_horselovee_ schreef:

_O-