uitstrijkje onder narcose oid, kan dat??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: uitstrijkje onder narcose oid, kan dat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 14:50

Ik bedoel niet dat het voor mij iets simpels is, maar voor de medische wereld. Ik denk dat je uit je hoofd moet zetten dat het onder narcose kan, dat doen ze niet voor dit soort dingen, of je moet het zelf betalen (dus alle ziekenhuiskosten, de narcose etc) dan kun je het vast wel bij een privé kliniek laten doen. Bedenk wel dat je daar dus echt heel lang heel veel last van kan hebben.

Overigens zou het je sieren als je wat vriendelijker deed, iedereen probeerd alleen maar met je mee te denken

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 14:57

Ik wordt zelfs voor een gaatje in een kies behandeld onder narcose..
Persoonlijk sluit ik niet uit dat het kan onder narcose..
Bij mij wordt het ook gewoon vergoed.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 15:12

xRomana schreef:
Liselot; daar zit ik helemaal niet op te wachten en dat is ook niet mijn vraag :n alleen maar voor een uitstrijkje wat niet eens verplicht is.

Je overweegt wel narcose voor een uitstrijkje wat niet eens verplicht is. Dat moet je ook niet onderschatten.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 16:40

moonfish13 schreef:

Dat heb ik inmiddels ook te horen gekregen, het is iets persoonlijks en als jij daar voldoende redenen voor heb is dat een eigen keus.
en of ik dat zelf moet betalen is geen enkel probleem, maar niet ter zake.
Dus ik ga van de week bellen wanneer ik terecht kan, of voor het thuissetje (Als dat wel afdoende is voor het onderzoek)

Bedankt voor jullie reacties!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 16:43

Hangt er vanaf waarvoor het uitstrijkje is, of je alleen maar wat slijm van de binnenkant van je vagina moet hebben, dan kan het wel (vaak gebruikt voor SOA's enzo). Baarmoederhals kan vaak niet, omdat je dan precies goed moet zitten en er niet teveel slijm vanuit de rest van je vagina mee mag komen.

Was trouwens wel laatst op het nieuws dat de thuistests slecht werken en vaak onterecht negatief resultaat geven :). Gewoon een waarschuwing :).

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 17:29

xRomana schreef:
Liselot; daar zit ik helemaal niet op te wachten en dat is ook niet mijn vraag :n alleen maar voor een uitstrijkje wat niet eens verplicht is.

ja....je kan het natuurlijk ook gewoon niet doen met alle risico's van dien....

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 12:43

Los van of je het deze keer onder narcose doet of niet raad ik je wel aan er mee aan de slag te gaan het probleem op te lossen. Grote kans dat je nog veel vaker zo'n uitstrijkje oid zal moeten laten maken en een narcose is toch een flinke aanslag op je lichaam.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 11:29

moonfish13 schreef:

Bedoel je nu gewoon een verdoving, of echt een narcose?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 11:32

mieske schreef:
Hoe kan het dat een uitstrijkje maken zoveel pijn doet ?
Ligt het dan aan mij dat ik er geen pijn bij heb ? :=

Zelf doen is echt niet betrouwbaar en zeer amateuristisch, ik zou het echt niet doen zeker niet als je pap 2 had, je kan het echt beter laten doen door de mensen die ervoor opgeleid zijn.

Pijn??? kan ik me niet voorstellen. of ze doen het verkeerd?

pieps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 11:34

Probeer eens een andere arts. Kan gewoon bij een huisarts, vraag een ander om het te doen!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:31

Ik vind wel dat mensen heel licht denken over narcose.. Dat is niet niets hoor en heeft ook genoeg risico's waar men de laatste tijd niet meer bij stil lijkt te staan.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:39

Als je voorheen bij je huisarts geen problemen heb gehad en bij de gyn wel, zou ik je huisarts weer vragen.
Narcose lijkt me geen optie en een ruggeprik zullen ze niet zomaar geven voor zoiets.

Vaak is het een kwestie van de goede eendebek, wat warm water en eventueel wat glijmiddel.

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:42

Ik kan het me best voorstellen dat TS pijn heeft gehad en nu onder narcose wil.

Probeer eens wat prive kliniken te mailen, de narcose lijkt me dan niet zo een probleem als je die zelf betaald, maar ze moeten dat uitstrijkje natuurlijk ook kunnen uitvoeren.

Roesje, dormicum enz heb ik ook geen vertrouwen meer in nadat ik gezien heb hoe mijn moeder pijn heeft moeten lijden en alles mee heeft gekregen voor een darm onderzoek......uitslapen? Ze stond stijf van de stress en is naar huis gegaan.
Volgende x laat ze het alleen nog onder narcose doen, tja hier in NL doen ze dat dus niet, dan maar naar Belgie, en anders het onderzoek niet meer.......ik begrijp Ts dus volkomen!

( Wat voor het ene mens uit te houden is of zelfs pijnloos kan voor een ander traumatisch zijn!)

Sterkte ermee!!!

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:43

An_J schreef:
Als je voorheen bij je huisarts geen problemen heb gehad en bij de gyn wel, zou ik je huisarts weer vragen.
Narcose lijkt me geen optie en een ruggeprik zullen ze niet zomaar geven voor zoiets.

Vaak is het een kwestie van de goede eendebek, wat warm water en eventueel wat glijmiddel.

Tja als het zo eenvoudig was als je schrijft zou Ts deze vraag niet stellen he?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:49

Ik denk dat het heeeeel erg veel van de arts afhangt... ik hoor echt horror verhalen van sommige artsen (voornamelijk huisartsen) die je echt half uit elkaar rukken voor een uitstrijkje %)

Ik heb bij de gynaecoloog ook een uitstrijkje gekregen met een eendenbek.. En ik ben echt niet de makkelijkste en behoorlijk nerveus/gespannen (en verkramp erg makkelijk van onder) maar heb er 0,0 van gemerkt. Ik voelde iets zachtjes duwen, toen wat kriebelen van binnen (wattenstokje) en het was weer voorbij...

Ik weet niet waar je woont maar anders kan ik mijn gynaecoloog echt aanraden, super aardige man die goed is in wat hij doet :)

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:50

Romana,

Heb je kinderen? Misschien een domme vraag, je mag me ook een pm sturen.
Misschien een idee om naar Belgie te gaan, daar gaan ze makkelijker om met narcose dan hier in NL.
Ook gebruiken ze daar lachgas.( maar dat moet je wel durven/willen)
Ach dat een narcose bijwerkingen heeft dat weten we allemaal wel, mijn moeder is nu na 4 maanden nog niet lekker, maar dan hebben we het over een narcose van 5 uur! Ik denk dat de ingreep voor een uitstrijkje nog geen 10 minuten duurt, kunnen ze meteen goed kijken naar evt andere afwijkingen schat ik zo in.
Angst en pijn is gewoon vreselijk, ik snap niet dat ze hier zo moeilijk doen, als je kijkt naar Amerika, daat gaat alles zowat onder narcose......hier is het ook een centen kwestie geloof ik....

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:05

GroteVogel schreef:
An_J schreef:

Tja als het zo eenvoudig was als je schrijft zou Ts deze vraag niet stellen he?

Toch is het zo. Juist de verkeerde maat of stroefheid bij het inbrengen (oa. door spanning) zorgt voor de pijn. Punt is dat nonchalante artsen geneigd zijn om een maatje groter eendebek te pakken omdat je dan de baarmoedermond beter in beeld kan brengen (en ik spreek uit ervaring). Als ie dan ook nog steenkoud is en langs een te strak gehouden droge huid gaat doet het enorm pijn.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 15:20

Bedankt Grote Vogel voor je begrip, en je tips. Ik heb daar ontzettend veel aan. Wat ontzettend vervelend dat jou moeder dat darm onderzoek zo heeft doorstaan, ik heb dr verschillenden gehad, (Verdenken op de ziekte van Kroon wat gelukkig niet zo was) en dat doet echt verschrikkelijk veel pijn. Maar als ik mag kiezen ga ik toch 1000 keer liever voor een endoscopie.
Ik heb vanmiddag met mn huisarts overlegd, en ik mag naar het ziekenhuis, en krijg een lichte narcose toegediend. De kosten hoef ik niet zelf te betalen, mijn verhaal was onderbouwend genoeg.
Ik bood het wel aan, omdat het toch afwijkt van het onderzoek, maar ze vonden het redenen genoeg om dr verder geen woorden meer aan vuil te maken.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:59

Dat klinkt goed Ts! Vervelend dat je zo'n nare ervaring ermee had, zeker als je eerdere ervaring met het uitstrijkje wel goed was. Maar gelukkig is je deze oplossing aangeboden, en nu maar hopen dat het ook nog een goede uitslag is (wou schrijven positieve, maar dat is maar te hopen van niet:p)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:15

pinto_1 schreef:
moonfish13 schreef:

Bedoel je nu gewoon een verdoving, of echt een narcose?

Volledige narcose, eerder via infuus en nu gasnarcose.
Dat omdat ik ook niet te prikken ben als ik bij bewustzijn ben.
Moet wel erbij zeggen: Ik heb een vorm van autisme, en ten gevolge daar van een enorm trauma voor (tand)artsen.
Kort samengevat: bepaalde dingen die je jong meemaakt vergeet je normaliter. Bij de aandoening die ik heb vergeet je die dingen dus niét.