herkend iemand dit? (Foto)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

conejo

Re: herkend iemand dit? (Foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 02:28

Ik heb net zelf ook ringworm. Is bijna over. Was naar de huisarts gegaan denkende dat het schurft was en die zij nee is een bacterie en zalf mee gekregen moest binnen een week weg zijn. Nou binnen een paar dagen werd het alleen maar erger. Ik nog denken zal er wel bij horen.

Week er na weer gebeld, was er zelf al zeker van dat het ring worm was, dankzij mijn schoon vader die het bij de koeien heeft gehad. Op internet gekeken en was er toen bijna wel zeker van. Maar ik kon niet terecht pas halve week later, was niet dringend.

Naar de apotheek gegaan voor zalf, maar moet op recept. Deze bevestigde wel dat het ringworm was. Toen naar de DA gegaan Wouden wel zalf uitschrijven (op naam van mijn cavia) maar helaas niet op voorraad.
Schoonvader gebeld en die had nog wat staan. Bleek ik het ook in de zadelkast te hebben staan. Namelijk Imaverol. Dit er op gedaan en zag gelijk verbetering. Nu 3 keer gedaan gedaan en bijna weg.

Stuur anders even via pb een foto misschien kan ik het vergelijken met mijn plekken. Zag er bij mij ook niet erg lekker uit en op een gegeven moment ging het ook pijn doen en jeukte ook af en toe.

Zal zo ie zo maandag nog wel langs je HA gaan. Maar mijn ervaring met als het ringworm is of een andere zoonose(of hoe je het ook schrijft) HA dit vaak niet goed kunnen zien.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 02:49

Ik heb m'n temperatuur nog niet gemeten, dus ik zou het niet weten eigenlijk... zou zo ook niet weten waar ik een thermometer kan vinden in huis :=

Ik ben wel moe, maar het is een beetje lastig te zeggen of het hierdoor komt. Ben chronisch ziek en voel me 9 van de 10 dagen vreselijk moe met nog 101 andere dingetjes.. :+

Heb wel gisteren en vandaag steken in m'n hoofd gehad en was wat duizelig, het ene moment steenkoud, dan weer bloedheet... maar weet niet zo goed waar het door komt, zou ook van de warmte kunnen komen, dan voel ik me vaak nog slechter dan als het kouder is.

Erg moeilijk te zeggen bij mij, weet het zelf ook niet altijd wat nou normaal bij mij is en wat niet :=

tomnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 03:57

Als ik jou was zou ik de weekenddienst bellen.
Waarschijnlijk een andere arts waardoor er een andere kijk op komt.
Mochten ze zeggen dat je niet kan komen gewoon erheen gaan en de foto's onder hun neus schuiven.
Als ze een sterke maag hebben :=
Misschien dat ze je dan wel verder helpen.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 04:35

Oei, ik heb pas geleden exact hetzelfde gehad! Spontane reuzenblaren, bij mij zaten ze op m'n bovenarm. Ze deden veel zeer, en blarenpleisters hielpen een dag, daarna ontstonden er nieuwe blaren onder. Ze waren direct open, inclusief pus. Na een week of 2 verdwenen ze, heb nu alleen een groot, rond litteken van de grootste blaar. Succes, want ze deden bij mijn echt veel pijn. Ik ben niet naar de dokter geweest, ben benieuwd wat hij zegt.

Ik ben overigens een groot fan van honingzalf, maar bij deze krengen leek de honingzalf de boel alleen maar te verergeren. Wat uiteindelijk heeft geholpen was sudocreme, dik en veel. Deze droogde de blaren goed uit, en verminderde de pijn door het extra laagje.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 04:46

MRSA?? Kom op mensen weten jullie ubehaupt wel wat het inhoud?. Nou niet dat.
Het is een bacterie die er voor zorgt dat je antibiotica niet meer werkt voor het geen waar je het voor wilt gebruiken..
Zucht.. google is niet altijd mens best friend!

Mooi dat je al bij de HA bent geweest. En ringworm past inderdaad bij je beeld!. Succes er mee.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 04:53

Ringworm spreid zich toch veel meer uit, en zijn toch kringen die jeuken? Zoals ik ts haar verhalen hoor, en de foto's zie, is dit exact hetzelfde als wat ik had. En dat jeukte totaal niet.
Overigens vind ik het mrsa verhaal ook wel een beetje overtrokken.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 08:38

Ik heb geen idee hoe het in het nederlands heet, maar het lijkt op iets wat we hier "cellulitis" noemen (nee, niet sinasappelhuid ;) ). Volgens mij word het in NL wondroos genoemd? Kan inderdaad door verschillende bacteria ontstaan, waaronder MRSA ( methicilline resistant staphylococcus aureus).
Als het dat is, zou ik wel zo spoedig mogelijk even naar de huisarts voor een antibiotica kuur, want het kan sepsis veroorzaken! En je schrijft hoofdpijn en warm/koud (chills), ben je ook misselijk? Dat zijn namelijk allen symptomen van een cellulitis (wondroos?) infectie....

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 08:42

Bij wondroos hou je zoveel vocht vast door een ontsteking dat de huid gaat scheuren, vaak is het goed warm. Het is een erg besmettelijke bacterie infectie, maar gaat vaak gepaard op grote oppervlakken, een heel onderbeen bijvoorbeeld. Ook is de huis dan knalrood.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 08:58

pff ik vraag me nu toch ook heel erg af wat het is!
mijn zoontje heeft wel eens ringworm gehad ,en daar vind ik het echt niet op lijken als ik eerlijk ben.
ik zou in elk geval niet meer afwachten , en naar de HAP gaan.
als het zo snel groter wordt is het in elk geval niet goed , ik wens je heel veel succes!

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 09:08

Ik zou idd toch weer even naar de HAP gaan, en gewoon ál je klachten tentoonspreiden ook al weet je niet zeker of het erbij hoort! Misschien gaan dan de bellen van bijv. wondroos rinkelen, kunnen ze je daar iig op testen en uitsluiten of misschien vaststellen. Mijn ervaring is ook dat je soms te snel wordt afgepoeierd. Sterkte!

kirishu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 09:11

als je huis arts je met alleen betadine schrub, of andere zalfjes mee naar huis stuurt, zonder je een precize oorzaak/ziekte/bakterie te kunnen vertellen, ga dan meteen naar een dermatoloog!
het kan iets kleins zijn, gewoon vitanmine te veel of te weinig, maar mijn ervaring leert dat je met je huid heeeeeeel goed moet opletten!
toen ik 6 jaar was, kreeg ik een aantal kleine bultjes in mijn liezen, niets echt ernstigs. mn mams dagt, zal wel door de hygiene komen... door alle omstandigheden(ouders uit elkaar, bedrijf failiet, vader hernia) is hier de volgende 3 jaar helemaal niet meer op gelet, en geloof me, daar van is spijt aan alle patijen. want nu loop ik rond met een soort van acnee, maar dan tergrote van knikkers, en niet een paar bultjes, maar mijn komplete liezen zitten onder! ik heb laatst gekeken hoe veel kremjes, drankjes en pillen ik al heb gehad, in poging er van af te komen; 4 zalfjes, 6 drankjes, 19 soorten pillen(6 soorten antibiotika, de een nog misselijkmakender dan de ander).

ik wil je niet laten schrikken of zo, maar zo als daar op de foto, begon het bij mij ook....

kirishu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 09:18

oja, en voor de pijn: als ze warm zijn, gewoon koelen. maakt niet uit op welke manier:menthol gel, koud water, een zakje ijs of gewoon koud dochen.
veel suc6 er mee!!!!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 15:36

Heb een zalf voor schimmelinfectie's, een voor bacteriele huidinfectie en dan zinkzalf. moet beide twee keer per dag smeren en s avonds zinkzalf :-) dat moet helpen :-D

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:36

Hm, zoveel zalfjes op en door elkaar?

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:17

Ik heb ook ringworm gehad, dat waren allemaal rondjes, en verspreide zich als een gek. Maar had geen gaten in m'n lies :n Heb toen ook zalf gehad en daar was het zo mee weg.

Vind wel dat je veel zalfjes door elkaar moet smeren.. Ik dat het snel wegtrekt, maar zou zeker weer naar de HA gaan als het eind van de week nog niet minder is..

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 23:06

Zo, even berichtje via de laptop, vorige was via mobiel, maar wou niet zo goed lukken :Y)

Het is idd veel door elkaar, maar dat maakte niet uit zei m'n huisarts. Als ik maar 5 minuten tussen de ene zalf en de andere houd :)

Heb deze zalven en als ik een beetje op internet lees werkt het bij veel mensen heel goed.
Afbeelding
Afbeelding

Heb gisteren en vandaag m'n temp. opgemeten en gisteren was het 37,6 ofzo en vandaag 38.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:11

is het inmiddels nog vergroot?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 23:16

Ja, er zijn extra plekken bij gekomen en de plekken die er al zaten zijn weer gegroeid :j

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:17

Als ik de foto's zo zie dan neig ik ook naar MRSA eigenlijk..veel huisartsen signaleren dit niet, simpelweg omdat ze het zelden zien in hun praktijk. Ik zou het ziekenhuis bellen (dus niet bezoeken anders zit je meteen in quarantaine ) en het daar uitleggen en zeggen dat de huisarts niet wil testen. Op zich vreemd want als het echt MRSA is dan ben je een tijdbom voor je omgeving.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:29

Mijn dochtertje heeft ooit in nl op school krentenbaard gehad, lijkt aardig op jou foto s.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 01:16

Ik snap eigenlijk niet dat je er nog mee door moddert, zonder te weten wat het is :o
Als het wel MRSA is kun je beter nu ingrijpen, sepsis kun je dood aan gaan.... Mijn man dacht ook dat het wel meeviel (hij heeft het begin dit jaar gehad), tot hij meer dood dan levend werd opgenomen in de ER :o

Hier wat foto's van cellulitis/ MRSA infectie:
Begin stadia:
AfbeeldingAfbeelding
Eindstadia: Heb ze maar even in link gezet ;)
http://www.ronjones.org/Weblinks/Helena.MRSA-1.400.jpg
http://www.staph-infection-pictures.com ... /mrsa2.jpg

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 01:40

De HA heeft gezegd dat het ringworm is dus om nou te zeggen dat ze aanmodderd zonder te weten wat het is...
De bult met gaatje op de foto's die je laat zien kunnen door tig dingen veroorzaakt worden, niet alleen door mrsa. Desalniettemin zijn het bijzonder onsmakelijke foto's :P

Maar als de symptomen die je hebt ineens sterk verergeren is dat wel een reden om opnieuw naar je HA te gaan, ookal heeft hij al een diagnose gesteld.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 06:36

anneliesdj schreef:
De HA heeft gezegd dat het ringworm is dus om nou te zeggen dat ze aanmodderd zonder te weten wat het is...
De bult met gaatje op de foto's die je laat zien kunnen door tig dingen veroorzaakt worden, niet alleen door mrsa. Desalniettemin zijn het bijzonder onsmakelijke foto's :P

Maar als de symptomen die je hebt ineens sterk verergeren is dat wel een reden om opnieuw naar je HA te gaan, ookal heeft hij al een diagnose gesteld.

Huisartsen zijn vaak maar kevermonteurs hoor, die zitten er zo vaak naast.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 07:44

En hoe weet een huisarts 100% zeker dat het ringworm is, met alleen een snelle blik? Volgens mij is er geeneens bloed onderzocht? Dus hoe kan hij een ontsteking of infectie dan al uitsluiten?

Zelfs mijn veearts doet grondiger onderzoek alvorens een diagnose te stellen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 07:55

De nizoral wordt oa bij ecxeem gebruikt wat veroorzaakt wordt door een schimmel. Laat je eens nakijken voor pityriasis rosea dit komt ook akelig snel op ziet er naar uit maar is met 6 weken (zonder medicatie over) succes.