Röntgenfoto's laten maken.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 10:11

Als je je BH maar uit doet :j Shirtje mag je dan aan houden.
Ik ga nóóit in de blote boobies (en ik moet vaak) heb daar een hekel aan, maar als je het vraagt is het geen enkel probleem.

StonedRomy

Re: Röntgenfoto's laten maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 10:28

je zult bij de foto waarschijnlijk een vrouw krijgen maar je bh moet wel uit.
gewoon even doorbijten.

moet zelf heel vaak mijn bovenlichaam ontbloten voor een hartecho en in duitsland is het normaal dat mannen je helpen, hooguit een handdoekje over je borsten en dat is het.

gewoon even tanden op elkaar en aan iets anders denken, doe wel gemakkelijke kleding aan want het aankleden is het vervelendste en als je daar ook nog eens heel lang over doet kan het erg gênant voor je worden.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 10:38

Inderdaad bh uit en misschien dat je dan je shirtje aan mag houden, gewoon even vragen. Maar een goede foto lijkt mij belangrijker! Ik heb een tijdje geleden inwendig onderzoek gehad down under, eerst mannelijke huisarts, toen mannelijke uroloog en toen vrouwelijke gynaecoloog. Doe mij maar 'n man hoor, die doen dat veel voorzichtiger! En voor zulke dingen geldt, als je het maar 1 keer gehad hebt is het daarna lang zo erg niet meer!

Niet te druk om maken, het zijn maar borsten! Het is ook maar gewoon huid... niet meer en niet minder ;)
En wat iemand anders hier ookal zei, liever een vreemde dan een bekend! Ik zou ook niet zo snel naar de sauna gaan maar als ik weer gynaecologisch inwendig onderzoek moest of wat, geen probleem... toemaar... je bent er ook met een reden! Het is niet gewoon naakt maar functioneel naakt, dat moet je jezelf ook een beetje voorhouden. Liever 1 keer blote borsten en ze weten dan straks ook wat er met je schouder aan de hand is, dan niet bloot en je blijft last houden...

Succes ermee en komt vast goed!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:02

Meid; troostje.

Ik moest een keer inwendig blaasonderzoek ondergaan. Benen gespreid op tafel en jan en alleman kon meekijken. Ik had een mannelijke dokter en er stonden 3 vrouwen omheen. Open dag!

Dus zo erg is het niet om zonder bh op de foto te moeten ;)

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:04

BH moet sowieso uit vanwege de beugels. Ik heb het ook vaker moeten doen (borsten en ribben), die mensen daar letten er echt niet op. Er liepen toen 5/6 mensen rond, voor hen normaalste zaak van de wereld. Moment dat het moet is het k ut maar daarna denk je van waarom deed ik er zo moeilijk om?!?!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:11

Meid, denk het zo... ze zien liever jou dan een oma van 60 met borsten tot der knieën :D

Ik heb ook wel eens down under met de broek uitgemoeten, de eerste keer vind je het echt verschrikkelijk... maar de keren daarna denk je er niet eens meer bij na...
Zeker omdat de mensen daar ook zich heel gewoon gedragen... Voor hun ben je inderdaad patient nummer zoveel, gewoon een routineklus. Die zien zo vaak borsten, billen, piemels en punani's dat ze het niet eens meer zien :D

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:18

Geloof me, er is niks engs aan :D , ze bijten niet en je kan op het begin desnoods even je onderarm voor je boobies houden voordat ze de foto maken.
Je bent de zoveelste die ze zien.

Had een keer dat ik voor longfoto's ook de boel "los in het bos" moest laten hangen :') .
Komen er toch 2 lekkere röntgenknaapies binnen :oo , heb ze met een scheef lachje aangekeken en kreeg een big smile terug :') . Heb er heel hard om moeten lachen.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:30

Soms mag je je hemd aanhouden maar je BH kan niet aanblijven omdat je beugel in je BH dan zichtbaar is op de foto.
Wees niet bang, het personeel is ervoor opgeleid om je op je gemak te laten voelen ook als je zonder bovenkleding naar binnen moet. En verder is het een kwestie van seconden om een foto te maken. Dus even doorbijten en vraag even of je je foto kan zien! Vind ik altijd leuk om jezelf vanbinnen te zien!

Succes!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 09:31

Ik heb meerdere keren foto's moeten laten maken en toen moest ongeveer alles uit. Mocht nog net mijn ondergoed aanhouden toen mijn enkel op de foto moest. Toen mijn longen op de foto moesten, moest ook ongeveer alles uit behalve ondergoed.

Ach, het is in principe ook voor jezelf toch (het maken van die foto's)? En die mensen kijken er echt niks van af...

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:11

Toen ik mijn ribben had gebroken moest ook mijn bovenlichaam ontbloot en broek uit ik werd zelfs geholpen met uitkleden door een man. Nou naar mijn idee heeft hij geen seconde naar mijn boobies gekeken, volgensmij zien ze die iedere dag wel 100 keer voorbij komen!
Ik was op de SEH, ik denk dat als jij op afspraak moet je wel gewoon een vrouw zal krijgen, ja kan altijd nog vragen of je je hemdje aan mag houden als je er echt heel erg tegenop ziet.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 17:07

Wat maakt het zo moeilijk voor je om ff bloot die foto te laten maken?
Wees gewoon tevreden en trots op je lichaam :)

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 17:12

alsof ze nooit naakte mensen zien...
het is voor jezelf niet voor hun...dus wat maakt het uit

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 17:28

Zoals een half naakte patiënte ooit tegen mij zei: 'Kom er gezellig bij! Wij hebben alle twee precies hetzelfde, dus wat maakt het uit dat ik geen BH aan heb!'

Ziekenhuispersoneel weet inderdaad niet beter en zijn gewend om je op je gemak te laten voelen in zo'n geval.
Oke, de eerste keer dat mij werd gezegd dat ik half naakt op de foto moest, vroeg ik ook van wat? Maar zoals iedereen al zei, hoef je er niet druk om te maken. En daarnaast is het toch zo in twee tellen voorbij! :)

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 17:40

Het is zeker waar dat ziekenhuispersoneel niet vreemd opkijkt van 'bloot' hoor. Ik werk op de OK en bij ons komt ook alles voorbij, in alle soorten en maten. Het is zo'n beetje dagelijkse routine, en echt niet meer interessant ;)
Ik moest ook op de foto toen ik van m'n paard gevallen was en last had van mijn nekwervels en bovenste rugwervels. Moest ook alles uit van boven. Maar goed, mij maakt het niet uit. Geef gewoon aan dat je het onprettig vindt en of je misschien iets aan mag houden :)

Roxy_loveU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 23:02

Ik werd dus NIET geholpen door een vrouw, maaar omdat ik m'n kleding goed had uitgekozen (nergens metaal) mocht ik alllles aanhouden!

Zelfs alles wat ik wel aan metaal bij me had, mocht ook gewoon inblijven.. (piercings etc)

Krijg het pas dinsdag van mijn huisarts te horen als ze iets gevonden hebben! Hoop het zo!

Even voor sommige mensen: Iedereen denk er anders over, voor de 1 is het allemaal wat makkelijker dan voor de ander.. en tsjaa,,natuurlijk wil ik weten wat er met mijn schouder aan de hand is,, maar dat houd niet tegen dat ik het minder fijn vind.

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:08

Fijn dat je alles aan mocht houden!
Hopen dat ze iets gevonden hebben en dat het meevalt.

Ik snap t wel hoor, ik reageerde ook echt zo WAT?! :wow: toen ik te horen kreeg dat ik alles uitmoest, mocht toen ook mijn hempje aanhouden.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:55

gelukkig heb je alles gewoon aan mogen houden!