Hulp gevraagd, afvallen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:52

Niet banketstaaf bedoelt maar je klinkt ook niet alsof je écht wilt afvallen. Ik was ook altijd aan het 'afvallen' maar altijd met heel veel 'maar...' en dit doe jij ook. Maar dit lust ik niet, maar dat wil ik nog wel blijven eten etc. Als je écht wilt afvallen zul je je voedingsschema om moeten gooien en sommige dingen gewoon moeten gaan eten, punt.

Zo ga ik vanavond een bordje spinazie naar binnen werken terwijl ik 2 maanden geleden zei dat ik spinazie echt super smerig vind. Ik vind het nog steeds niet lekker maar ik wil echt afvallen en dat is nou eenmaal niet makkelijk. Dit houd ook in dat ik soms gezonde dingen moet eten terwijl ik veel meer trek heb in patat. Zo is het nu eenmaal.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:55

Bizzybijtje schreef:
listiglistje schreef:
is een low carb dieet (koolhydraatarm) niets voor je? mag je zelfs geen fruit :D

Zelf doe ik Atkins: ik was in korte tijd al 14 kilo kwijt en blijf nu heel makkelijk op gewicht!
Je mag onbeperkt vlees, vis, gevogelte, kaas, eieren, roomboter, mayonaise, olijfolie en maar een bepaald aantal groente etc.

Ik ontbijt zelf altijd met eieren (gebakken omelet met kaas en spek of chorizo) of griekse yoghurt van de Aldi met een scheut slimpie :9
Tussendoor kun je bv bifi's eten,blokjes kaas bv, gevulde eieren (bv met mayonaise en tonijn) minigehaktballetjes of rolletjes beleg. als avondeten heb ik echt heerlijke recepten, wel met veel vlees :9

Er is een topic hier op Bokt: de koolhydraatvrije bokkers :)

Diegene die Snack a jacks pakt, dat is echt rommel, zitten zoveel suikers in :Y)

9 van de 10 diëten die zo zijn samengesteld zijn slecht. Atkins,Sonja Bakker, wat er nogwel niet allemaal is.....
Koolhydraten heb je nodig. Net als vet. Net als eiwitten. Net als water. Etc. etc. etc.
Het feit dat je onbeperkt vlees/kaas/eieren/roomboter/mayonaise mag eten zegt al genoeg. Dat is namelijk een bom met vet.
In feite is het enige wat je doet met dat dieet één voedingsstof weghalen, waardoor je lichaam dat vanuit je reserve gaat halen. Moet wel, anders kap je zo omver. Zogauw je weer normaal gaat eten slaat je lichaam het maar alvast op, voor het geval er weer zo'n 'hongerperiode' komt (jojo-effect). Wat WEL gezond is? Matigen met vet, zorgen dat je niet al te veel koolhydraten binnen krijgt, maar wel genoeg. Als je gewoon gezond eet (geen ongezonde tussendoortjes, frisdrank, zo min mogelijk waar de frituurpan aan te pas komt ;) , en ook vooral geen light-frisdrank) kun je niet dik worden, ben je dat wel, dan val je af omdat je lichaam het toch niet op hoeft te slaan, krijgt immers genoeg binnen. Light-frisdrank is ook een boosdoener trouwens, doordat je dat gaat drinken denkt je lichaam 'Hé. Smaakt zoet, er komt suiker aan!'. Gevolg; lichaam maakt insuline aan. Vervolgens komt er niks, maar de insuline zit er wel. Wat je dan krijgt? Trek, heel veel trek om toch die suikers binnen te krijgen.

Dat die diëten gezond zijn is gigantische bullshit. Je maakt je lichaam er helemaal kapot mee. Ik weet ook niet welke wetenschappelijke studie dit onderzocht heeft, maar uiteindelijk is het gewoon echt niet gezond en is het één commerciële bende. Je lijf krijgt niet binnen wat hij nodig heeft, daarom val je af. Dat is iets heel anders dan op een gezonde manier vet verbranden.

Dus, TS... :') Gewoon gezond eten, 2 á 3 stuks fruit per dag (En ja, er zijn vast wel fruitsoorten die je lekker vindt. Er zijn er zoveel!) 3 maaltijden per dag. Er bestaat ook bruinbrood wat vrij licht is qua kleur, maar die wel gewoon de vezels bevat die 'normaal' bruin brood ook heeft. Witbrood is behoorlijk ongezond.... Maar eet zeker meerdere keren per dag, vooral je ontbijt is heel belangrijk! Lust je krackers?

Ik ben momenteel aan het Bakkeren en ik moet alles eten hoor. Brood, beschuit, melkproducten, fruit, groenten. Alleen wel alles vetarm en minder dan normaal. Over de calorie-inname kun je bij sonja discussieren, maar dat het een eenzijdig dieet is? Absoluut niet!

JoukjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 16:04

Ontbijten als een Keizer, lunchen als een koning en dineren als een zwerver. Met tussendoor veel water (1 tot 2 liter per dag) en toch fruit of van die meergranen koekjes (deze met mate natuurlijk).

Anoniem

Re: Hulp gevraagd, afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:59

Het ging ook voornamelijk over Atkins. Bakker is inderdaad een discussie over het veel te weinig energie binnenkrijgen en daarna gaan jojo'en mogelijk :D maar daar is 't topic verder niet voor.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 18:01

listiglistje schreef:
ja niks mis mee ;) wetenschappelijk ook bewezen dat een low carb dieet geen kwaad kan. Je vet wordt immers niet voor niets opgevreten (ketose)

het kan geen kwaad voor een korte periode, dat vergeet je er bij te vermelden
ik heb het allemaal nagevraagd en bij langer " gebruik" van dit dieet kan je je nieren flink beschadigen
ook is het voor je cholesterol echt geen aanrader :n

TS: ik lees ik kan geen bruin brood eten
waarom niet dan? omdat je het niet lekker vind?
of ben je er allergisch voor?

anders zie ik eigenlijk gewoon onwil.......

veel water drinken en je eet schema omgooien , ga eens naar een goede diëtiste

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 18:02

Ieder dag uurtje sportschool en niet snoepen, is zo gepiept. :)

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 18:06

Torius16 schreef:
Iets niet lusten zit tussen je oren, sorry maar waar.
Als je nl. echt honger hebt (en dat kennen we hier gelukkig niet) dan eet je echt alles.....(geloof mij maar ik praat uit ervaring helaas!)
Dus denk dat daar al een groot gedeelte van je probleem ligt.
Een mens kan weken zonder eten, zonder dood te gaan, als je maar drinkt dan kun je het hééél lang volhouden (is overigens wel funest voor je verbrandingssysteem)
Mijn tip: probeer veel water te drinken, een glas voordat je gaat eten bijv. dat geeft een vol gevoel. Probeer eens crackers, beschuit e.d. als tussendoor. En sporten.
Succes!

Sorry ik kon dit niet voor bij laten gaan:

Ik vind dat dat niet tussen je oren zit.
Ik lust geen kaas probeer je het bij mij naar binnen te werken hang ik binnen een minuut boven de wc
Ik vind dat kort door de bocht

Hey Ts,
ik lust ook niet veel groente :s
maar je kan wel varieren met bijvoor beeld bonen daar kun je bonen pot van maken bonen met aardappelen en gehakt en spekjes
Ook als je geen appel lust appel met suiker en kaneel dan proef je bijna geen appel meer en dan steeds minder dat je aan de smaal gewend raakt

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 18:12

Zijn dieet-topics van bokkers onder de 18 niet verboden?

Maar in ieder geval, TS, ik zou gewoon gezond gaan eten (iets niet lusten zit in veel gevallen inderdaad tussen je oren), en lekker gaan sporten.
Ik weet natuurlijk niet hoe zwaar je bent, maar als je niet echt overgewicht hebt is het helemaal niet verstandig/gezond om je op jouw leeftijd vol op een dieet te storten.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 19:07

Over met de meute meepraten gesproken...

Met Atkins ga je je nieren niet beschadigen, of je moet diabeet type 1 zijn. Voordat je dat soort uitspraken doet is het misschien handig om het abstract van meerdere onderzoeken te bekijken.

Kwa gezondheid, cholesterol, vetverlies met spierbehoud, etc, etc, komt koolhydraatarm telkens weer als beste uit de bus.
Het is juist populistisch geneuzel dat iedereen maar zoveel koolhydraten nodig heeft, is helemaal niets van waar.
Kijk, als je keihard sport, dan gaat Atkins je opbreken. Maar de meeste mensen zitten achter een bureau en gaan daar in de auto naartoe. Dan heb je echt geen broodje nodig hoor :')

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 19:26

horzlover schreef:
Torius16 schreef:
Iets niet lusten zit tussen je oren, sorry maar waar.
Als je nl. echt honger hebt (en dat kennen we hier gelukkig niet) dan eet je echt alles.....(geloof mij maar ik praat uit ervaring helaas!)
Dus denk dat daar al een groot gedeelte van je probleem ligt.
Een mens kan weken zonder eten, zonder dood te gaan, als je maar drinkt dan kun je het hééél lang volhouden (is overigens wel funest voor je verbrandingssysteem)
Mijn tip: probeer veel water te drinken, een glas voordat je gaat eten bijv. dat geeft een vol gevoel. Probeer eens crackers, beschuit e.d. als tussendoor. En sporten.
Succes!

Sorry ik kon dit niet voor bij laten gaan:

Ik vind dat dat niet tussen je oren zit.
Ik lust geen kaas probeer je het bij mij naar binnen te werken hang ik binnen een minuut boven de wc
Ik vind dat kort door de bocht

Hey Ts,
ik lust ook niet veel groente :s
maar je kan wel varieren met bijvoor beeld bonen daar kun je bonen pot van maken bonen met aardappelen en gehakt en spekjes
Ook als je geen appel lust appel met suiker en kaneel dan proef je bijna geen appel meer en dan steeds minder dat je aan de smaal gewend raakt

Nee??? Wil wel eens kijken als je een week amper tot geen eten hebt gehad en iemand houdt je een blok kaas voor, kijk dan hoe je in die kaas om eet...... ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 20:17

phormicola schreef:

Met Atkins ga je je nieren niet beschadigen, of je moet diabeet type 1 zijn. Voordat je dat soort uitspraken doet is het misschien handig om het abstract van meerdere onderzoeken te bekijken.

Kwa gezondheid, cholesterol, vetverlies met spierbehoud, etc, etc, komt koolhydraatarm telkens weer als beste uit de bus.
Het is juist populistisch geneuzel dat iedereen maar zoveel koolhydraten nodig heeft, is helemaal niets van waar.
Kijk, als je keihard sport, dan gaat Atkins je opbreken. Maar de meeste mensen zitten achter een bureau en gaan daar in de auto naartoe. Dan heb je echt geen broodje nodig hoor :')

he ik verzin het echt niet zelf hoor, en iemand die er voor gestudeerd heeft zuigt het uit de duim zeker?

wt betreft TS, ts is 15 zag ik, niet echt wijs voor een 15 jarige om atkins te doen, advies vind ik hier persoonlijk dus erg fout
een gezonde 15 jarige beweegt meer dan iemand die met de auto naar zn kantoorbaan gaat en verder niks doet

.......TS wat weeg je en hoe lang ben je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:08

phormicola schreef:

Aan zo'n commercieel dieet doen, dát is met de meute meegaan en populistisch ;)
En helemaal niet veel koolhydraten nee, maar je hebt ze wel écht nodig. Zijn heel wat gezondere manieren om zonder te jojo'en af te vallen.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:12

Begin bij de basis en leer volwaardig te eten, desnoods met deskundige hulp. Dus fruit, groente en volkoren producten. Kom je al een heel eind mee.

Succes.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:24

Kattenbak schreef:
Begin bij de basis en leer volwaardig te eten, desnoods met deskundige hulp. Dus fruit, groente en volkoren producten. Kom je al een heel eind mee.

Succes.

_/-\o_

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:33

Ik geloof in gewoon gezond eten en veel bewegen. Atkins en al die andere commerciële rommel geloof ik niet in. Er moet gewoon een knop omgaan in je hoofd en je levensstijl moet veranderen, dan boek je resultaten. Één bepaalde voedingsstof schrappen voor de rest van je leven is natuurlijk heel ongezond. Snap ook niet dat er mensen zijn die daar in trappen. Waarschijnlijk om dezelfde reden waarom TellSell reclames nog bestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:39

Jildau schreef:
Ik geloof in gewoon gezond eten en veel bewegen. Atkins en al die andere commerciële rommel geloof ik niet in. Er moet gewoon een knop omgaan in je hoofd en je levensstijl moet veranderen, dan boek je resultaten. Één bepaalde voedingsstof schrappen voor de rest van je leven is natuurlijk heel ongezond. Snap ook niet dat er mensen zijn die daar in trappen. Waarschijnlijk om dezelfde reden waarom TellSell reclames nog bestaan.

Amen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 08:05

door de leeftijd van TS zou ik helemala niet adviseren om met dingen als atkins en andere onzin te beginnen,
feit is ook dat TS in een leeftijd zit waarbij de vorm van een lichaam ontzettend aan het veranderen is, er komt vorm in en je word vaak wat zwaarder , juist doordat je lichaam meer vrouwelijk word kwa vormen
dus iets aankomen tijdens de pubertijd is niet meer dan normaal en gezond.
mocht je nu echt te zwaar worden,dasn is het eerste wat je moet doen snoep en snaaiwerk laten staan, ipv frisdranken oid meer water en thee drinken
en meer bewegen

verder lijkt het me sowieso ene goed idee als je jezelf toch fruit , meer groente en volkorenprodukten leert eten , de meeste dingen die je niet lust of wegkrijgt zitten meestal toch tussen de oren ...eventuele lichamelijk reacties zoals kokhalzen worden 99% van de tijd ook veroorzaakt door je hoofd (jezelf druk maken, iets nog viezer maken in je hoofd etc kan leiden tot dergelijke reacties, dus ja, dan zit het nog steeds tussen je oren)

dingen als snack a jacks , lightmuik etc is helemaal niet zo gezond als je denkt .
het grappige is , sinds ik lightmuik etc laat staan en meer volkoren eet, geen halvarine, margarine maar gewoon roomboter eet en ga zo maar door ben ik opeens weer aan het afvallen :+

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:22

Jildau schreef:

Uhhmm sinds waneer is Atkins commercieel? ik koop gewoon alleen natuurlijke/verse producten... daar verdient Atkins niks aan!
2. je schrapt helemaal geen voedingsstoffen voor de rest van je leven :roll: ik jojo niet en eet gewoon koolhydraten ;)

Ps doe eerst je huiswerk voordat je wat kakelt, maar niet weet waarover je praat >;)

Wat betreft ts: ik had niet haar leeftijd gezien, dus als ze 15 is gewoon gezond eten en sporten en lust ik niet, ken ik niet en bestaat niet :Y)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:26

beste tip??? Dietiste
Ik had hetzelfde als jou alleen ik ben gek op fruit en groente maar afvallen lukte niet. Aankomen wel :Y)
ik ben in September begonnen en was eind december al 14 kilo kwijt. En nu dus nog steeds!!
Ik heb echt zoveel geprobeerd maar niks hielp behalve de diëtiste. Was echt verbaasd dat het zo snel gaat maar ook dat het zo blijft.

Ook al ben je 15 dan is een diëtiste een prima idee. Zij helpen je bij een gezonde en nieuwe levensstijl/eetpatroon. Ze kunnen je dingen uit leggen en een schop onder je kont van een ander is altijd goed omdat je terug moet op controle dus als je niks afgevallen ben is het je eigen schuld en krijg je op je kop, even heel zwart-wit gezegd. Dat stimuleert meestal wel :)

ow en misschien leuk om te horen?? Ik ben dus helemaal NIET extra gaan sporten naar de diëtiste en toch 14 kilo afgevallen ;)
Ik vind dat persoonlijk ook een beetje onzin om op eens 5 dagen in de week gaan sporten. Dat hou je nooit vol en stop je er mee grote kans dat je weer aankomt.
Als ondersteuning kan het imo wel goed zijn

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:56

sporten kan wel goed zijn om een betere conditie op te bouwen. Betere conditie = beter stofwisseling.

Maar toen ik aktief begon te sporten was het eerste dat mn pa zei: 'voor een beter conditie is sporten prima, maar verwacht niet dat je ervan afvalt'.
(hij is fervent hardloper, dus geen suffe bankhanger die tegen sporten is)

Nou, ik heb het gezien.... hoelang ik niet op de loopband moest zwoegen voor er eens 200 calorieen verbrand waren ppppfffftttt... dat is echt niet normaal. :roll:
Heb besloten om dan maar gewoon die ene snickers niet te eten, heb ik die calorieen ook gewonnen :')

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:57

Ik vind jou onderschrift echt geweldig Amaris _O-

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 10:30

TS: Ik zou als ik jou was gewoon je BMR berekenen, dan weet je hoeveel calorieën je nodig hebt om niet aan te komen of af te vallen. Dat doe je dan - 10 % en dat is het aantal calorieën wat je nodig hebt om verantwoord af te vallen.

Daarnaast gezond eten; er is vast wel een fruitsoort wat je lust/wat weinig smaak heeft.
En sporten natuurlijk; ik zou er nog 1 of 2 dagen krachttraining bij doen; daar wordt je strakker van. Let alleen wel; spieren zijn zwaarder dan vet ;)

Maar gezien je leeftijd zou ik niet drastisch af gaan vallen of rare eetgewoontes/rare dieeten aanleren. Nergens voor nodig en gewoon superslecht voor je lichaam

Succes

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 10:39

Amaris schreef:
Nou, ik heb het gezien.... hoelang ik niet op de loopband moest zwoegen voor er eens 200 calorieen verbrand waren ppppfffftttt... dat is echt niet normaal. :roll:
Heb besloten om dan maar gewoon die ene snickers niet te eten, heb ik die calorieen ook gewonnen :')

Klopt, je moet ontzettend hard werken om er calorieen af te krijgen. Kan je beter minder eten.
Sporten is ondersteunend maar niet de big issue. Dat is het eten.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:55

Topics over afvallen voor een minderjarige zijn niet toegstaan op Bokt. Op MensenWelzijn en VoederTijd zijn verschillende topics te vinden die over afvallen gaan. Hier kun je wellicht verantwoorde tips en adviezen krijgen over afvallen.

Daarom hier slotje.