Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Bizzybijtje schreef:listiglistje schreef:is een low carb dieet (koolhydraatarm) niets voor je? mag je zelfs geen fruit![]()
Zelf doe ik Atkins: ik was in korte tijd al 14 kilo kwijt en blijf nu heel makkelijk op gewicht!
Je mag onbeperkt vlees, vis, gevogelte, kaas, eieren, roomboter, mayonaise, olijfolie en maar een bepaald aantal groente etc.
Ik ontbijt zelf altijd met eieren (gebakken omelet met kaas en spek of chorizo) of griekse yoghurt van de Aldi met een scheut slimpie![]()
Tussendoor kun je bv bifi's eten,blokjes kaas bv, gevulde eieren (bv met mayonaise en tonijn) minigehaktballetjes of rolletjes beleg. als avondeten heb ik echt heerlijke recepten, wel met veel vlees![]()
Er is een topic hier op Bokt: de koolhydraatvrije bokkers
Diegene die Snack a jacks pakt, dat is echt rommel, zitten zoveel suikers in
9 van de 10 diëten die zo zijn samengesteld zijn slecht. Atkins,Sonja Bakker, wat er nogwel niet allemaal is.....
Koolhydraten heb je nodig. Net als vet. Net als eiwitten. Net als water. Etc. etc. etc.
Het feit dat je onbeperkt vlees/kaas/eieren/roomboter/mayonaise mag eten zegt al genoeg. Dat is namelijk een bom met vet.
In feite is het enige wat je doet met dat dieet één voedingsstof weghalen, waardoor je lichaam dat vanuit je reserve gaat halen. Moet wel, anders kap je zo omver. Zogauw je weer normaal gaat eten slaat je lichaam het maar alvast op, voor het geval er weer zo'n 'hongerperiode' komt (jojo-effect). Wat WEL gezond is? Matigen met vet, zorgen dat je niet al te veel koolhydraten binnen krijgt, maar wel genoeg. Als je gewoon gezond eet (geen ongezonde tussendoortjes, frisdrank, zo min mogelijk waar de frituurpan aan te pas komt, en ook vooral geen light-frisdrank) kun je niet dik worden, ben je dat wel, dan val je af omdat je lichaam het toch niet op hoeft te slaan, krijgt immers genoeg binnen. Light-frisdrank is ook een boosdoener trouwens, doordat je dat gaat drinken denkt je lichaam 'Hé. Smaakt zoet, er komt suiker aan!'. Gevolg; lichaam maakt insuline aan. Vervolgens komt er niks, maar de insuline zit er wel. Wat je dan krijgt? Trek, heel veel trek om toch die suikers binnen te krijgen.
Dat die diëten gezond zijn is gigantische bullshit. Je maakt je lichaam er helemaal kapot mee. Ik weet ook niet welke wetenschappelijke studie dit onderzocht heeft, maar uiteindelijk is het gewoon echt niet gezond en is het één commerciële bende. Je lijf krijgt niet binnen wat hij nodig heeft, daarom val je af. Dat is iets heel anders dan op een gezonde manier vet verbranden.
Dus, TS...Gewoon gezond eten, 2 á 3 stuks fruit per dag (En ja, er zijn vast wel fruitsoorten die je lekker vindt. Er zijn er zoveel!) 3 maaltijden per dag. Er bestaat ook bruinbrood wat vrij licht is qua kleur, maar die wel gewoon de vezels bevat die 'normaal' bruin brood ook heeft. Witbrood is behoorlijk ongezond.... Maar eet zeker meerdere keren per dag, vooral je ontbijt is heel belangrijk! Lust je krackers?
maar daar is 't topic verder niet voor. listiglistje schreef:ja niks mis meewetenschappelijk ook bewezen dat een low carb dieet geen kwaad kan. Je vet wordt immers niet voor niets opgevreten (ketose)

Torius16 schreef:Iets niet lusten zit tussen je oren, sorry maar waar.
Als je nl. echt honger hebt (en dat kennen we hier gelukkig niet) dan eet je echt alles.....(geloof mij maar ik praat uit ervaring helaas!)
Dus denk dat daar al een groot gedeelte van je probleem ligt.
Een mens kan weken zonder eten, zonder dood te gaan, als je maar drinkt dan kun je het hééél lang volhouden (is overigens wel funest voor je verbrandingssysteem)
Mijn tip: probeer veel water te drinken, een glas voordat je gaat eten bijv. dat geeft een vol gevoel. Probeer eens crackers, beschuit e.d. als tussendoor. En sporten.
Succes!
horzlover schreef:Torius16 schreef:Iets niet lusten zit tussen je oren, sorry maar waar.
Als je nl. echt honger hebt (en dat kennen we hier gelukkig niet) dan eet je echt alles.....(geloof mij maar ik praat uit ervaring helaas!)
Dus denk dat daar al een groot gedeelte van je probleem ligt.
Een mens kan weken zonder eten, zonder dood te gaan, als je maar drinkt dan kun je het hééél lang volhouden (is overigens wel funest voor je verbrandingssysteem)
Mijn tip: probeer veel water te drinken, een glas voordat je gaat eten bijv. dat geeft een vol gevoel. Probeer eens crackers, beschuit e.d. als tussendoor. En sporten.
Succes!
Sorry ik kon dit niet voor bij laten gaan:
Ik vind dat dat niet tussen je oren zit.
Ik lust geen kaas probeer je het bij mij naar binnen te werken hang ik binnen een minuut boven de wc
Ik vind dat kort door de bocht
Hey Ts,
ik lust ook niet veel groente :s
maar je kan wel varieren met bijvoor beeld bonen daar kun je bonen pot van maken bonen met aardappelen en gehakt en spekjes
Ook als je geen appel lust appel met suiker en kaneel dan proef je bijna geen appel meer en dan steeds minder dat je aan de smaal gewend raakt
phormicola schreef:Over met de meute meepraten gesproken...
Met Atkins ga je je nieren niet beschadigen, of je moet diabeet type 1 zijn. Voordat je dat soort uitspraken doet is het misschien handig om het abstract van meerdere onderzoeken te bekijken.
Kwa gezondheid, cholesterol, vetverlies met spierbehoud, etc, etc, komt koolhydraatarm telkens weer als beste uit de bus.
Het is juist populistisch geneuzel dat iedereen maar zoveel koolhydraten nodig heeft, is helemaal niets van waar.
Kijk, als je keihard sport, dan gaat Atkins je opbreken. Maar de meeste mensen zitten achter een bureau en gaan daar in de auto naartoe. Dan heb je echt geen broodje nodig hoor
phormicola schreef:Over met de meute meepraten gesproken...
Met Atkins ga je je nieren niet beschadigen, of je moet diabeet type 1 zijn. Voordat je dat soort uitspraken doet is het misschien handig om het abstract van meerdere onderzoeken te bekijken.
Kwa gezondheid, cholesterol, vetverlies met spierbehoud, etc, etc, komt koolhydraatarm telkens weer als beste uit de bus.
Het is juist populistisch geneuzel dat iedereen maar zoveel koolhydraten nodig heeft, is helemaal niets van waar.
Kijk, als je keihard sport, dan gaat Atkins je opbreken. Maar de meeste mensen zitten achter een bureau en gaan daar in de auto naartoe. Dan heb je echt geen broodje nodig hoor
Jildau schreef:Ik geloof in gewoon gezond eten en veel bewegen. Atkins en al die andere commerciële rommel geloof ik niet in. Er moet gewoon een knop omgaan in je hoofd en je levensstijl moet veranderen, dan boek je resultaten. Één bepaalde voedingsstof schrappen voor de rest van je leven is natuurlijk heel ongezond. Snap ook niet dat er mensen zijn die daar in trappen. Waarschijnlijk om dezelfde reden waarom TellSell reclames nog bestaan.
Jildau schreef:Ik geloof in gewoon gezond eten en veel bewegen. Atkins en al die andere commerciële rommel geloof ik niet in. Er moet gewoon een knop omgaan in je hoofd en je levensstijl moet veranderen, dan boek je resultaten. Één bepaalde voedingsstof schrappen voor de rest van je leven is natuurlijk heel ongezond. Snap ook niet dat er mensen zijn die daar in trappen. Waarschijnlijk om dezelfde reden waarom TellSell reclames nog bestaan.
ik jojo niet en eet gewoon koolhydraten

Amaris schreef:Nou, ik heb het gezien.... hoelang ik niet op de loopband moest zwoegen voor er eens 200 calorieen verbrand waren ppppfffftttt... dat is echt niet normaal.
Heb besloten om dan maar gewoon die ene snickers niet te eten, heb ik die calorieen ook gewonnen