Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Lisann__ schreef:Ik heb dat ook altijd gehad!
Maar nu neem ik altijd een slok water in mijn mond (niet doorslikken!)
Dan prop ik het pilltje tussen mijn lippen bij het water, en dan slik ik het water (met het pilletje erbij) ineens door.
Dat is echt de enige manier waarop ik een pil kan innemen.
Heb dit trouwens wel geleerd als heel klein kind dat ik flink aan medicatie zat dus misschien dat ik het daarom als standaard/normaal zie.
Manegepaard schreef:Ympi schreef:Neenee, hoofd naar voor kantelen...
Dan schiet het pilletje toch weer terug?Vooral bij mensen die geen pilletjes kunnen doorslikken.
Met je hoofd naar achteren nijp je de doorgang naar je keel net dicht, door je hoofd naar voor te kantelen, maak je de doorgang groter, probeer maar eens zonder drank of pil, hoofd achteruit en slikken versus hoofd naar voor knikken (dus niet overdrijven, gewoon zachtjes zoals je ja zou knikken) en slikken.
Ik moet hem echt een beetje naar achteren doen, anders is mijn 'slik' niet sterk genoeg en blijft hij voorin mijn keel hangen waar ik hem vervolgens met kokhalzen uit moet krijgen.
Is al een paar keer voorgekomen. 
RianneH schreef:Volgens mij zit zoiets vooral tussen je oren. Immers, een gemiddelde hap eten is groter dan een paracetamol. Ik zou zeggen, oefenen? Of juist wanneer je een pil door gaat slikken iets heel moeilijks doen, waardoor jouw gedachten daar bij moeten zijn. Op een been op een krukje balanceren, of het alfabet achteruit in je hoofd opzeggen, of iets anders waardoor je wordt afgeleid.
Heel veel oefenen, met hagelslagjes
Is altijd een hele kliederboel en stressboel, maar hee. Die pil is weg. Ympi schreef:*Zucht*
BaileyMix schreef:JAAAAAA zo herkenbaar! Reis-pilletjes kauwen... niet echt een succesHeel veel oefenen, met hagelslagjes
![]()
Pilletje door de helft en nu komt DE tip:
Pilletje achterop je tong, niet nadenken. Dan je tong echt STIJF tegen je ondertanden drukken, echt zo plat en naar voren geplaatst mogelijk. Zo houden en BAKKEN met water achterover keilen, slikken totdat die pil weg is. Ook als alleen het water gaat, continu blijven drinken en slikken, ook al loop het drinken er aan de zijkant weer uitIs altijd een hele kliederboel en stressboel, maar hee. Die pil is weg.
Manegepaard schreef:Ympi schreef:*Zucht*
Mijn god, iedereen mag het toch op zijn eigen manier doen? xdBaileyMix schreef:JAAAAAA zo herkenbaar! Reis-pilletjes kauwen... niet echt een succesHeel veel oefenen, met hagelslagjes
![]()
Pilletje door de helft en nu komt DE tip:
Pilletje achterop je tong, niet nadenken. Dan je tong echt STIJF tegen je ondertanden drukken, echt zo plat en naar voren geplaatst mogelijk. Zo houden en BAKKEN met water achterover keilen, slikken totdat die pil weg is. Ook als alleen het water gaat, continu blijven drinken en slikken, ook al loop het drinken er aan de zijkant weer uitIs altijd een hele kliederboel en stressboel, maar hee. Die pil is weg.
Dat van die tong ga ik onthouden
Toen ik de pil ging slikken ging het steeds beter. Meliaforever schreef:Kan alleen met een omhulsel wel slikken (eerst ook niet) Maar paracetamol gaat er echt niet in en als die smaak los komt ga ik zo ongeveer over me nek.Toen ik de pil ging slikken ging het steeds beter.