Pillen slikken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:04

je kunt het wel, je wilt het alleen (onbewust) niet.... Tussen 2 lepeltjes vermalen en dan in een slok sterke siroop naar achteren klokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:04

Ympi schreef:
Neenee, hoofd naar voor kantelen...

Dan schiet het pilletje toch weer terug? :+ Vooral bij mensen die geen pilletjes kunnen doorslikken.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:05

niet bij na denken. of met vla....ik heb er zelf geen last van. slik 25 pillen op een dag...dus voor mij is het een gewoonte. slik er ook tien te gelijk :j

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:07

Lisann__ schreef:
Ik heb dat ook altijd gehad!

Maar nu neem ik altijd een slok water in mijn mond (niet doorslikken!)
Dan prop ik het pilltje tussen mijn lippen bij het water, en dan slik ik het water (met het pilletje erbij) ineens door.

Dat is echt de enige manier waarop ik een pil kan innemen. :=

Ik dacht dat dit de enige internationale manier is van pillen slikken die iedereen toepast :') Heb dit trouwens wel geleerd als heel klein kind dat ik flink aan medicatie zat dus misschien dat ik het daarom als standaard/normaal zie.
Met grote pillen sla ik ook automatisch hoofd achterover dat alles in voorkant mond tegelijk naar keel> slik > weg :D
Ik weet wel dat als k nadenk dat slikken dan idd niet werkt, kun je dan ineens niet afdwingen denk dat ts dat ervaart.
Dus slok in mond snel pil erbij proppen en in 1 beweging wegwerken

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:10

Manegepaard schreef:
Ympi schreef:

Dan schiet het pilletje toch weer terug? :+ Vooral bij mensen die geen pilletjes kunnen doorslikken.

Als je je hoofd naar voreb doet is de opening groter, dus kan je makkelijker slikken ;)

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:11

Manegepaard schreef:
Ympi schreef:

Je moet je hoofd echt naar voor kantelen :j Met je hoofd naar achteren nijp je de doorgang naar je keel net dicht, door je hoofd naar voor te kantelen, maak je de doorgang groter, probeer maar eens zonder drank of pil, hoofd achteruit en slikken versus hoofd naar voor knikken (dus niet overdrijven, gewoon zachtjes zoals je ja zou knikken) en slikken.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:12

SimoneeM schreef:
Als je je hoofd naar voreb doet is de opening groter, dus kan je makkelijker slikken ;)

Inderdaad :) Je was me voor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:12

SimoneeM schreef:
Manegepaard schreef:

Ja, maar het pilletje schiet bij mij echt terug. :') Zwaartekracht.

Ympi

Re: Pillen slikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:13

Dan knik je te hard... Minder knikken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:15

Hij rolt nog steeds naar voren. :') Ik moet hem echt een beetje naar achteren doen, anders is mijn 'slik' niet sterk genoeg en blijft hij voorin mijn keel hangen waar ik hem vervolgens met kokhalzen uit moet krijgen. :') Is al een paar keer voorgekomen.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:17

*Zucht*

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:19

RianneH schreef:
Volgens mij zit zoiets vooral tussen je oren. Immers, een gemiddelde hap eten is groter dan een paracetamol. Ik zou zeggen, oefenen? Of juist wanneer je een pil door gaat slikken iets heel moeilijks doen, waardoor jouw gedachten daar bij moeten zijn. Op een been op een krukje balanceren, of het alfabet achteruit in je hoofd opzeggen, of iets anders waardoor je wordt afgeleid.

Was ook mijn gedachte.
Ik kon vroeger als kind ook nooit pillen slikken "mamma dat kan ik toch niet in zijn geheel doorslikken?". Maar inmiddels gaat het prima, destijds vaak door de vla oid en nu is een glas water prima(de pil slik ik zelfs door zonder water..). Wat ik wel heb en dan vooral bij paracetamol, dat ik het gevoel heb dat ze in mijn keel blijven "hangen" als ik te weinig water neem. Dus daar giet ik altijd flinke slok water achteraan en dan is dat opgelost.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:20

JAAAAAA zo herkenbaar! Reis-pilletjes kauwen... niet echt een succes :\ Heel veel oefenen, met hagelslagjes :')

Pilletje door de helft en nu komt DE tip:

Pilletje achterop je tong, niet nadenken. Dan je tong echt STIJF tegen je ondertanden drukken, echt zo plat en naar voren geplaatst mogelijk. Zo houden en BAKKEN met water achterover keilen, slikken totdat die pil weg is. Ook als alleen het water gaat, continu blijven drinken en slikken, ook al loop het drinken er aan de zijkant weer uit :') Is altijd een hele kliederboel en stressboel, maar hee. Die pil is weg.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:25

zelfde probleem heb ik ook met alles groter dan de pil.. vroeger een kauwgombal vast gezeten in mijn keel en sindsdien bang dat dit me nog eens overkomt. bah

manna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:26

De meeste tabletten kun je gelukkig ook al uit elkaar laten vallen in een glas water. Helaas is het dan wel vaak minder lekker. Niet vergeten je glas goed na te spoelen en dat ook op te drinken, anders blijft de helft van je tablet achter in je glas.
Echter met ibuprofen kan dat niet, die heeft een beschermend laagje om de tablet heen zitten zodat het geneesmiddel niet in de maag al helemaal kapot gaat door het maagzuur. Ibuprofen mag pas uit elkaar vallen in je darm. Daarvoor kan je proberen dingen te doen zoals hierboven al aangeraden zijn. Bedenk goed dat het iets is wat zogenaamd 'tussen je oren' zit en dan lukt het je vaak (met wat oefenen) uiteindelijk wel ze door te slikken.
Als je wilt oefenen is het natuurlijk altijd makkelijker te beginnen met kleine tabletten: de pil glijdt bijvoorbeeld goed door je keel door een speciaal laagje.
Qua houding wordt standaard geadviseerd: rechtop staan of zitten en je hoofd gewoon normaal (recht vooruit dus) te houden. Zo blijft de tablet niet zo snel hangen in je keel of ergens in je slokdarm. Verder is het wel altijd belangrijk een groot glas water te gebruiken.

Hopelijk gaat het je uiteindelijk lukken! Succes ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:28

Ympi schreef:
*Zucht*

Mijn god, iedereen mag het toch op zijn eigen manier doen? xd

BaileyMix schreef:
JAAAAAA zo herkenbaar! Reis-pilletjes kauwen... niet echt een succes :\ Heel veel oefenen, met hagelslagjes :')

Pilletje achterop je tong, niet nadenken. Dan je tong echt STIJF tegen je ondertanden drukken, echt zo plat en naar voren geplaatst mogelijk. Zo houden en BAKKEN met water achterover keilen, slikken totdat die pil weg is. Ook als alleen het water gaat, continu blijven drinken en slikken, ook al loop het drinken er aan de zijkant weer uit :') Is altijd een hele kliederboel en stressboel, maar hee. Die pil is weg.

Dat van die tong ga ik onthouden :D

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:30

Manegepaard schreef:
Ympi schreef:
*Zucht*

Mijn god, iedereen mag het toch op zijn eigen manier doen? xd

BaileyMix schreef:

Dat van die tong ga ik onthouden :D

Haha ja het is waarschijnlijk beter om alleen dat te onthouden als je er niet als een hondsdolle aap uit wil zien :))

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:32

oefenen met stukjes brood, van dat witte samengedrukt.

Als dat goed gaat kun je daar een klein pilletje in doen en dan zo doorslikken. En uiteindelijk kun je het ook gewoon. Ik ben ook een beetje een muts, niet zo erg als sommige hier maar ik slik ook liever gaan pillen enzo.

En ALS ik dan toch hoofdpijn ofzo heb kies ik niet voor paracetamol maar eerder voor nurofen of advil liquid, die zijn gladder een de buitenkant en helemaal rond en dus niet plat als paracetamol, want dat blijft hangen bij mij.

Zo heb ik het mezelf geleerd en het gaat nu redelijk soepeltjes....

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:07

Ik moet idd mn tong tegen mn tanden aanhouden... Mijn tong is het probleem idd.. -.-

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:11

Ik heb er gelukkig zelf geen problemen mee en slik gemiddeld per dag zo'n 7 tabletten tegelijk. Wat wel helpt is t pilletje in je mond leggen en dan een hele grote slok water zodat je het pilletje niet meer voelt omdat het "ergens" in het water drijft en dan meteen doorslikken.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:11

Van die harde pillen zijn soms wel moeilijk om door te slikken, of heb je het ook bij capsules?
Innemen bij een hap vla helpt meestal.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 18:44

Kan alleen met een omhulsel wel slikken (eerst ook niet) Maar paracetamol gaat er echt niet in en als die smaak los komt ga ik zo ongeveer over me nek. :+ Toen ik de pil ging slikken ging het steeds beter.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 18:47

Meliaforever schreef:
Kan alleen met een omhulsel wel slikken (eerst ook niet) Maar paracetamol gaat er echt niet in en als die smaak los komt ga ik zo ongeveer over me nek. :+ Toen ik de pil ging slikken ging het steeds beter.

Ja, dat had ik ook! De pil is ook zo lekker klein! Hahaha, die kan ik tegenwoordig zonder water ook prima slikken :)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 18:49

Ik had dat ook een hele tijd

Ik kan je zeggen dat het gewoon tussen je oren zit! eens je je daarover hebt gezet gaat het gewoon vanzelf en dan is het kwestie van 'oefenen' :+
Eerst beetje water in je mond, dan pil achteraan gooien, nog wat water en slikken maar!

Ik 'kon' dat vroeger ook niet, maar nu heb ik wel eens pillen van zo'n 1,5 cm doorsnee geslikt *trots* :D

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 18:50

Ik heb net hetzelfde probleem :)

Sinds ik de pil neem gaat het ook beter, maar het blijft moeilijk ookal is het pillentje maar 4mm groot :(