Veel zweten, vaak verkouden en ontzettend bleek zijn..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:27

Ijzer tekort??
Bloed laten prikken en als dit zo is kan floradix je ontzettend goed helpen.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:47

Cowgirltjuh schreef:
Ja maar Ranna het probleem is dus dat ik echt bijna niks aan groenten ofzo lust..
Als ik een hapje van een tomaat eet, dan is mijn honger voor de komende 3 uur al weer over..
Ik heb een maand lang zware vitaminepillen genomen, die zogezegd alles aanvullen, maar ik voelde me na die maand echt niet beter hoor..

Ohja en van nootjes moet ik overgeven.. :o

Meid niets is zo trainbaar als je smaakpapillen.
Maar hé, het is jouw lijf en jouw leven. Als je denkt dat je je nu beroerd voelt moet je nog een poosje zo doorgaan.
Geen idee hoe oud je bent maar je instelling als in deze reactie maakt dat ik er in elk geval niet meer energie in ga steken.
Succes met alles.

Cowgirltjuh

Re: Veel zweten, vaak verkouden en ontzettend bleek zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 15:09

Ik ben 20.. Ranna, begrijp me niet verkeerd, ik wil het echt wel veranderen maar ik lust het gewoon niet op de gewone manier, vandaar dat ik om alternatieven vraag..
Zoals Kleinvosje en anderen zeggen, vind ik zelf een goed idee, ik ga van de week dus een hoop groenten halen en in de spaghettisaus mikken ;)

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:16

Van zoveel suiker als jij eet word je idd alleen maar moe en futloos

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:18

Citaat:
ik wil het echt wel veranderen maar ik lust het gewoon niet op de gewone manier,

zit je kokhalzend aan tafel dan? of vind je het gewoon niet echt smaakvol?

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 15:32

Nou echt kokhalzen is misschien ook overdreven, maar na 3 happen is de honger gewoon weg..
En als ik dan door eet word ik gewoon echt misselijk, terwijl ik het op zich niet echt echt vies vind..
Nootjes bijvoorbeeld, dat vind ik echt vreselijk.. Maar salade ofzo vind ik op zich niet vies, er zit toch niet echt veel smaak aan, maar toch, na 3 happen ofzo lijkt het wel alsof mijn lichaam toeklapt..

hedder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:49

Ik wil je niet bang maken, maar dit laatste wat je schrijft lijkt op een eetstoornis. Ik zou toch maar eens goed met je ouders (of huisarts) overleggen om je eetgedrag te veranderen. Als je eetgedrag beter is ga je je ook beter voelen en er beter uizien.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:56

Wat ook wil helpen als je groente niet zo lekker vind om door de aardappelen heen te doen. En eventueel te eten met iets van appelmoes?
Mijn broertje lust ook veel groente niet, maar hij neemt gewoon bij elke hap een lepel appelmoes erbij..

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:04

Hedder, eetstoornissen zijn in de basis psychisch, niet fysiek. Aangezien TS een fysieke reactie beschrijft en geen psychische walging of afkeer, vind ik het ver gaan om het dan over een eetstoornis te hebben. Bovendien voldoet TS niet aan de officiële criteria daarvoor. :)

TS: je eet inderdaad niet zo goed. Niet alleen vanwege het gebrek aan groente, maar je eet ook veel dingen waar je een stoot energie van krijgt en vervolgens weer inzakt. Veel suikers. Begin eens met wat tussendoortjes eten, tussen ontbijt/lunch en lunch/diner. Fruit, maar ook boterhammen, mueslirepen, etc.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 23:02

begin je dag ook met een normaal ontbijt (dus zonder al die snelle suikers) Dan zal ik maar niet over havermout beginnen maar probeer eerst eens 2 (spelt)volkoren boterhammen en beleg ze dan niet met jam/pasta of andere smeersels met veel suikers. Neem iets van mager beleg of goeie appelstroop(dun laagje). Proef ook een Huttekase, zit niet echt een sterke smaak aan maar kan je hartig maken door te combineren met wat komkommerplakjes zout en peper en zoet door wat jam zonder suiker toe te voegen.
Om meer groente te eten kan je beginnen met jezelf te beloven dat je 2 weken lang van alle groenten die je voorgeschoteld krijgt minimaal 1 eetlepel op te eten(desnoods door je aardappels geprakt en/ofmet appelmoes) Hopelijk wen je zo wat meer aan groenten en kan je ze op den duur gewoon eten. Succes!

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 13:32

Ik denk ook dat je de oorzaak van je problemen in je gebrekkige eetpatroon moet zoeken. Je eet heel weinig fatsoenlijke voedingsmiddelen maar wel veel suikers. Je arme lijf is de hele tijd druk bezig om die troep af te breken terwijl het verder geen echte voedingsstoffen binnen krijgt. Is het geen idee om eens contact op te nemen met een diëtiste? Misschien kan zo iemand je helpen om meer gezonder te gaan eten.