Kan mijn bed niet meer uit....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

NdV74

Re: Kan mijn bed niet meer uit....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:02

Ik kreeg ook meteen spierverslappers van de HA toen ik spit had. Dezelfde dag mocht ik nog bij de chiropractor komen, dat hielp ook erg goed.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 10:04

Ik ben heel even uit bed geweest, aan de handen van mijn hubbie. Kan op mijn rechterbeen wel staan maar links niet.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:52

spierverslappers ,ipv liggen zou ik eerder zitten met kussen in rug aanraden ivm bloedsomloop ,desnoods je benen wat hoger leggen
warmte ,een kruik in de rug ,warme bad kan ook lekker zijn
langzaam aan gaan bewegen ,niet denken nu moet ik een paar weken plat want geheid dat je nog stijver word
diclofenac na de spierverslapper en fysio !! aanvragen

je HA een schop verkopen zogauw je dat weer kan is ook een aanrader

heb je alleen uitvalverschijnsel links aan been of heb je ook gevoel dat je arm links minder is dan rechts ?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:00

Ik zou toch heel eigenwijs doen en naar de SEH gaan..
Uitvalsverschijnselen vind ik daar toch wel een indicatie voor!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 11:40

Ik weet niet of het echt uitval is of een soort pijnreflex omdat mijn linker SI gewricht meer pijn doet dan rechts.. Met mijn armen etc is geluukig niets méér mis dan anders ;)

Ben er net nog even uit geweest op eigen houtje, maar dan loop ik vast zo gauw ik nergens meer op kan leunen... Lang leve mijn lieve moeder die hier gelijk mijn hele huis even poetst!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:43

Anders zou ik vanmiddag na vijf uur de HAP even bellen!
Wel handig, zo'n moeder :')

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:44

Blue_Eyes schreef:
@Bassenqua, lekker vooruitzicht, thanks :+ Kan wel goed de vorderingen van Iris volgen zo ;)

Jij ook al ? Zou bijna zeggen...wie niet ? :')

Barbabientje zowel de huisarts als de eerste hulp kunnen nu gewoon niks doen, heel frustrerend maar het is niet anders. Rust nemen en liggen, zitten is juist erg slecht bij rugproblemen. Wat je kan doen gewoon doen, wat niet kan gewoon laten. Ik spreek helaas uit ervaring, bespaar je de helse rit aub, ze kunnen nu op dit moment gewoon niks doen,TS je zal de eerste dagen er even doorheen moeten. :(:)

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:45

Ik had het een paar jaar terug.
Trok mijn broek aan, verloor mijn evenwicht en pats het schoot in mijn rug. :n
Ik kon ook niks meer, kon niet in de auto komen, (ik ging zitten en tilde mijn benen dan de auto in)
Hoe meer ik liep en bewoog hoe beter het was.
Ik kon wel heel rustig de stal uit mesten enzo, en rond sjouwen, maar zodra ik een kwartiertje achter de computer zat kon ik niet meer lopen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:01

Dakotah schreef:
Ik had het een paar jaar terug.
Trok mijn broek aan, verloor mijn evenwicht en pats het schoot in mijn rug. :n
Ik kon ook niks meer, kon niet in de auto komen, (ik ging zitten en tilde mijn benen dan de auto in)
Hoe meer ik liep en bewoog hoe beter het was.
Ik kon wel heel rustig de stal uit mesten enzo, en rond sjouwen, maar zodra ik een kwartiertje achter de computer zat kon ik niet meer lopen
.

dat heb ik nu ook al anderhalve week. Het schoot erin toen ik onder de douche iets van de grond op wilde pakken. Paardrijden gaat ook wel: rustig stappen door het bos is een prettige beweging. Helaas heb ik een zittend beroep: 8 uur onafgebroken achter de pc per dag, als ik dan even opsta, loop ik krom en scheef en na een poosje gaat het wel weer, maar dan moet ik weer gaan zitten helaas.

HA begin ik niet eens aan, die vraagt alleen wat ik zelf denk dat ik heb en wat ik eraan denk te gaan doen. Als ik dat allemaal weet, hoef ik ook niet naar de HA...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:09

Hier vorig jaar hetzelfde probleem Ik zou een schroefje van de grond oppakken en belandde liggend op de grond. Wat een ellende zeg.... Inderdaad pijnstillers en spierontspanners en rustig in beweging komen. Niet de hele dag in bed blijven liggen: De boel is geblokkeerd en moet loskomen.
De eerste dagen heb ik mijn krukken erbij gepakt omdat ook ik van de pijn door 1 been zakte. Is makkelijker dan je overal aan vast moeten houden en maakt het ook makkelijker om even buitenom een stukje te lopen.

HAP of ambu bellen heef geen enkele zin en vind ik eerlijk gezegd ook erg vreemde tips. Fysio, manueel of chiropracter kunnen vaak wel wonderen doen, maar die willen meestal pas na een week behandelen.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:45

Hee, een lotgenoot ;-) Bij mij schoot het er gister in toen ik op de wc ging zitten :+ Ik kan op links wel wat staan maar op rechts niet, en ik schuifel aan de handen van vriendlief af en toe wat rond om in beweging te blijven. Hij moet me ook op de wc laten zakken :+

Warme kruik helpt hier fijn, en goed doorademen zodat je niet nog meer verkrampt. Beterschap! :(:)

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:48

Citaat:
Fysio, manueel of chiropracter kunnen vaak wel wonderen doen, maar die willen meestal pas na een week behandelen.
Mijn fysio/manueel therapeut ziet me juist liever zo snel mogelijk langskomen, i.p.v. pas na een week, dan kan ze er meteen al resultaat mee boeken zodat ik er sneller van af ben.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:04

Jeetje, paniek in de tent.

In het ziekenhuis zeggen ze exact hetzelfde als de HA. Sterker nog; zelfs al heb je een hernia, dan nog gaan ze er eerst niks aan doen. Het beleid is tegenwoordig eerst 12 weken aankijken (en fysio). Meestal zijn de klachten dan al behoorlijk afgenomen.
Zolang je niet in je broek plast of over de grond kruipt omdat je geen kracht meer in je benen hebt, gaan ze in het ziekenhuis niks doen.

Tip van een fysio; blijven bewegen, zoveel mogelijk rechtop. Niet te lang zitten (vooral om de bolling die je vaak in je onderrug hebt bij zitten), niet bukken en tillen. En ga eens op je buik liggen zo nu en dan; niet lekker, wel goed ;)

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:11

Wat een tips hè.
Lopen zoveel als het gaat en anders plat.
Heupen en schouders altijd dezelfde kant op laten 'kijken'.

Maar voorlopig wil je er gewoon zo snel mogelijk vanaf :(:)
En dat zal nog wel even op zich laten wachten...

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:18

Ook bij mij is het er laatst ingeschoten. Gelukkig niet zo erg dat ik niet meer kon kopen maar meteen de fysio gebeld, dezelfde dag 1 behandeling gehad. Paar oefeningen meegekregen en het probleem was vrij snel verholpen.

Mijn tip is dus altijd : bel de fysio ;) en verder wens ik je veel sterkte!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:24

Alik schreef:
Ook bij mij is het er laatst ingeschoten. Gelukkig niet zo erg dat ik niet meer kon kopen maar meteen de fysio gebeld, dezelfde dag 1 behandeling gehad. Paar oefeningen meegekregen en het probleem was vrij snel verholpen.

Mijn tip is dus altijd : bel de fysio ;) en verder wens ik je veel sterkte!

Als bij mij iemand komt met acute rugklachten geef ik idd ook altijd een paar oefeningen mee naar
huis en dan is het meestal heel snel weer over. Alleen... Via de pc is dat zo lastig. :P

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 15:47

Ja indd :=
Ik kan mijn fysio niet meer bereiken helaas. Hopelijk kan ik het maandag alweer zonder hem af...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 16:07

Mijn moeder komt net thuis van de apotheek. Niks spierverslappers... Ibuprofen! :n Dat had ik al gehad....

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:35

Ibuprofen zijn toch ook spierverslappers? Werken die niet goed genoeg?

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:38

Ibuprofen is ontstekingsremmer & pijnstiller in 1... Geen spierverslappers.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:43

Ibuprofen zijn spierverslappers, probeer er anders paracetamol bij te nemen, dit kan goed samen met Ibuprofen en versterkt elkaar. 3x daags 1000 mg paracetamol erbij pakken, dan moet het gaan schelen. :(:)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:50

Hap bellen dat het echt niet gaat.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:53

Toen ik dit de eerste keer had kreeg ik van de HA een spuit Valium in mijn bil en een recept voor Ibuprofen in combi met een of ander spierverslappend pammetje, dat hielp als een tierelier :j Die mag ik nu helaas niet. Ik zou er ook gewoon om vragen hoor!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:41

Bassenqua schreef:
Ibuprofen zijn spierverslappers, probeer er anders paracetamol bij te nemen, dit kan goed samen met Ibuprofen en versterkt elkaar. 3x daags 1000 mg paracetamol erbij pakken, dan moet het gaan schelen. :(:)

Naar mijn weten is Ibuprofen een NSAID; kort gezegd ontstekingsremmer en pijnstiller. Heeft geen spierverslappende werking.
Bekende spierverslapper is bijvoorbeeld Diazepam.

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:45

Eerst even nakijken wat je allemaal door elkaar mag slikken en in welke hoeveelheid ;)
En de HAP kun je altijd bellen om te overleggen en evt. tóch spierverslappers te krijgen :j