Ik blijf maar overgeven?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 09:07

Volgens mij gewoon een gevalletje Noro-virus (maag/darm-klachten). Daar kun je vanuit het niets ineens flink ziek van zijn, je bent dan een nachtje aan het spoken. Daarna ben je en dagje wat slap en daarna gaat het wel weer. Niks spannends, wel vervelend.

Probeer wat lichte dingen te eten als je denkt weer wat binnen te kunnen houden en blijf goed drinken. Water, thee en eventueel cola (geen light - gewone cola werkt tegen misselijkheid!) zijn een goed begin.

Maeve

Re: Ik blijf maar overgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 09:35

Misschien is het dat wel idd. Ik loop stage in een verpleegtehuis dus misschien heb ik t wel van een client. Helaas kan ik niet tegen koolzuurhoudende dranken dus cola is geen optie. Kan ondertussen wel al wat water binnenhouden maar de misselijkheid wordt niet minder.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 09:42

Je kan een scheut water bij de cola doen, dan ben je ook al veel koolzuur kwijt. Laat je het nog een half uurtje staan en dan is het meeste wel weg.

Verpleegtehuis is inderdaad een mooie bron van het Noro-virus. Reken er maar op dat je je vandaag nog misselijk blijft voelen (ook al is het overgeven waarschijnlijk wel over), kruip lekker op de bank of in bed en dan ben je morgen al wel weer wat fitter!

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 11:26

Dankjewel Hilli! Ik ben nu druk bezig wat slaap in te halen op de bank, gelukkig niet meer overgegeven mar de misselijkheid blijft. Cola met water ga ik proberen!

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:30

Beschuitje, helpt ook vaak.
Geen of weinig boter, en slappe thee.

Beterschap..

theire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:32

In plaats van water kan je beter een schepje suiker in de cola doen, dan gaat het koolzuur eruit.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:40

Beterschap!
Er heerst op en moment ook een griepvirus... Je hebt al een hele hoop goede tips gekregen hierboven :) Ik kan daar alleen nog aan toevoegen, kleine beetjes eten (cracker, beschuitje met suiker, banaan) en drinken (cola idd tegen misselijkheid, kamillethee, bouillonnetje) zodat je niet uitdroogt!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:43

Als het noro is dan helpt domperidon niet eens :P
Het gaat idd nogal in de rondte, ik heb het zelfs twee keer gehad. Gelukkig de laatste keer wel veel milder.
Hopelijk voel je je zo wat beter TS!

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 15:14

Bedankt!
De dokter is vanmiddag nog even geweest omdat ik ook onder de rode stipjes zat/zit(ik wil niet eens wéten hoe ik eruit zie :')), ze dacht idd een virus, misschien Noro. Heb ook geen med. gekregen aangezien het er uiteindelijk gewoon allemaal uit moet. Had ook nog even 39,nogwat koorts. Lekker blijven liggen, slappe thee/verdunde bouillon en water drinken en ze mochten me niet alleen laten :o Voel me nu nog verschrikkelijk slapjes en bloedjeheet dus ik hoop dat het overgeven vanaf nu helemaal uitblijft. Heb alleen nog bepaald geen behoefte aan eten.

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:18

Iedereen heeft wel eens buikgriep hoor.
Als mijn kinderen het hebben gehad ben ik meestal de hekkensluiter die het ook krijgt.....
Niks aan de hand dus

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:47

Hopelijk knap je snel weer op. Je ziet er vast "gezellig" uit met je rode stipjes.... :(:)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:23

vanmorgen gepost over het noro-virus, een uur later was ik zelf aan de beurt....

rode stipjes kunnen bloeduitstortingen zijn van het overgeven, beterschap!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 19:18

beterschap allemaal...

De reden dat ik op de vorige pagina aanhaalde om de HA te contacten is omdat er veel gebruikers hier adviseren om middelen te nemen die het braken stoppen. Inmiddels heeft de HA ookal aangegeven dat ze niks krijgt omdat het virus eruit moet, als je wel middelen gaat nemen duurt het alleen maar langer...

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 19:18

Ik heb een paar weken terug ook een dergelijk virusje gehad... Kon ook helemaal niks binnenhouden, nog geen slokje thee.
Ik verwacht trouwens niet dat domperidon werkt, dat zorgt er volgens mij voor dat je maag sneller leeg is, maar dat is ie al ;).

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 19:26

Het schijnt dat thee de misselijkheid juist erger maakt. Nu weet ik even niet meer waar ik dat gelezen heb, maar ik wou het toch even doorgeven :o

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 19:34

Geen zorgen ts
Ik heb het ook al een paar keer gehad ik heb zelfs al een paar nachten met emmer op schoot op het toilet door gebracht
Het is idd een virus, 3 dagen drama (misschien een dag of wat langer) en dan word het beter
Idd ors proberen te drinken (al zijn bouillonetjes fijner) en je temperatuur in de gaten houden

Sterkte ;)

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 20:13

Ik zie er inderdaad heerlijk uit met al die rode stipjes, pff :-) volgens de dokter lijken het idd kleine bloedinkjes door het heftige overgeven(is om half 6 nog een keer langs geweest). Heb nog steeds 39,5 koorts, vreselijk slapjes maar het misselijke is naar de achtergrond verdwenen :-)
Amalarab: ook zo plotseling dus?? Sterkte...
Polly en Antje, bedankt, ik drink nu lauwe/koude thee, dat gaat wel redelijk. Merk dat ik daar van opknap, beetje suiker erin, en dan weer slapen. Enneh, Rommulus, ik hoop niet dat het nog zo lang duurt...
Tiggs: hoe lang was jij ziek??

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 20:15

Ik had het met sinterklaas, hele nacht met emmer op schoot op de pot zitten met een dekentje om me heen, daarna hele dag niks gegeten en alleen kleine slokjes gedronken.
Dag erna weer geroosterd broodje gegeten en toen opknappende heen gelukkig...

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 20:18

Maeve schreef:
Tiggs: hoe lang was jij ziek??

Ik heb denk ik zo'n 24 uur echt overgegeven, daarna kon ik hele kleine beetjes eten en drinken binnenhouden.
In totaal zo'n 4/5 dagen op bed gelegen.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 20:19

Volgens mij ben je gewoon ZIEK met buikgriep! Heb ik laatst ook gehad, en heb gezellig een hele nacht op het toilet doorgebracht met de afvalemmer tussen mijn knieën geklemd omdat ik maar niet ophield met spugen. Vreemd genoeg was dat met 2-3 dagen weer gewoon helemaal overgedreven.

Het is rottig, maar het gaat vast wel weer over. Lekker uitzieken en even rustig aan doen.
Beterschap!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:24

phormicola schreef:
Als het noro is dan helpt domperidon niet eens :P
Het gaat idd nogal in de rondte, ik heb het zelfs twee keer gehad. Gelukkig de laatste keer wel veel milder.
Hopelijk voel je je zo wat beter TS!

ik heb het nu zo'n 4 keer gehad haha mijn weerstand is niet zo goed op het moment :+ het is echt 1 dag overgeven, volgende dag kramp in maag omdat je niet kan eten, dag erna bijna weg :)) zo gaat het bij mij tenminste :+

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:30

Iedereen reageert anders hier op ;) (vriend lief dacht dat ie dood ging :roll: mannen ..)
Misschien is het morgen al grotendeels weg :D
Trouwens een warme kruik op je buik is erg fijn ;)

:o
Ben het inmiddels gewend (heb met regelmaat migraine en dat is wat pijnlijker)
Met dit virus ga ik vrolijk weer aan het werk :+

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:34

ga jij met het noro virus aan het werk???

Ben blij dat je mijn collega niet bent dan, moet er niet aan denken dat een collega dat heeft en de hele zaak besmet

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:38

Haha, ik wilde toen heel graag werken, maar ik was al uitgeput als ik naar de wc moest lopen. En zo groot is m'n huis niet :+ .

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:40

Yup ik wel geen werk is geen geld en kan me een hoop werk in de toekomst kosten

En krijgen mensen het wel niet van mij krijgen ze het wel van een ander
Heb ook niemand besmet ;)