Haar verbrand/ afgebroken door stijltang...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Squawk

Re: Haar verbrand/ afgebroken door stijltang...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:58

Eens bij een kapper langsgaan en je laten informeren wat je het beste kunt doen? Welk middel je het beste kunt gebruiken. Hebben vaak ander spul dan dat gewoon in de winkel te koop is.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:03

Focussed schreef:
Wassen is ook hartstikke slecht voor je haar. Je moet het eigenlijk zo minimaal houden, het liefst maar 1 x per week.

Al die producten doen helaas niks voor je haar, ze spekken vooral de portemonnee van de fabrikant. Er zitten veel siliconen in waardoor je haar beter lijkt, maar het natuurlijk niet is.
Daarnaast maken deze producten je haar ook sneller vet, daarom zitten ze ook zoveel in shampoo. Als je haar snel vet wordt, was je het weer sneller. En is je shampoo sneller op... en dat is weer ping ping voor de fabrikant :$ :$

Ehm. Nee.

'4. Vaak wassen maakt je haar vet ?
Niet Waar!
Wassen maakt je haar juist schoner. Maar als je je hoofdhuid te hard masseert, een te sterke shampoo of erg heet water gebruikt, kan dat de talgproductie wel stimuleren en dan wordt je haar sneller vet.'
www.dullers.nl

'“Hoe vaak mag je je haar wassen? Is het slecht om het iedere dag te wassen?” (Linda Mous, abonnementenadministratie)
Nee, dat is niet slecht. Tegenwoordig worden er eigenlijk alleen nog maar milde shampoos gemaakt. Fabrikanten gaan er al vanuit dat mensen tegenwoordig vaker hun haar wassen. Zeker met al die stylingproducten.'
Door John Beerens

Syoss is een van de shampoo's die niet mild is, en waarbij je WEL moet uitkijken hoe vaak je het per week wast. Maar zoals hierboven al staat, tegenwoordig is bijna alles mild. Zowieso moet je je haar niet tot in de treuren gaan inmasseren met shampoo gezien je dan inderdaad een extreem vette hoofdhuid krijgt en dat zorgt voor talgproductie :) Dat heb ik zelf ook ondervonden.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:10

Natuurlijk wil een leverancier van producten je laten geloven dat je het vaak mag wassen. Het komt hem alleen maar beter uit als je het iedere dag zou wassen, dat is weer wat extra centjes in de pocket...

En milde shampoo's.. laat me niet lachen. Zo lang er in 99% van de shampoo's nog SLS zit is die uitspraak een grote grap. SLS breekt namelijk de "lijm" tussen de haarschubben af. Iedere keer als je wast ben je dus langzaam je haar aan het afbreken... Nou lekker mild _O-

Citaat:
Elke dag - of eigenlijk vaker dan 2x in de week - wassen is slecht voor je haar en je hoofdhuid.
Je zal het op korte termijn niet snel merken, maar op de lange termijn vaak wel.

Huidvet, oftewel talg of "sebum", houdt de hoofdhuid soepel en beschermt het haar en de hoofdhuid tegen UV-stralen, uitdroging, hitte en infecties van schimmels of bacterien.

Door het te vaak weg te wassen kun je op korte termijn last krijgen van droge hoofdhuid (geeft jeuk en roos), droog haar (wat zich vaak past uit als je het haar laat uitgroeien en je dus droge en snel-splijtende punten krijgt) en beschadigt haar (door hitte en UV straling). Ook zal je haar sneller typisch gaan "ruiken" naar talg of zelfs vies ruiken (naar bijvoorbeeld zweet). Dit komt omdat het menselijke talg (dat van zichzelf geurloos is) bacteriegroei tegenhoudt. Is dit talg weg, dan zullen bacteriën de tijd van hun leven hebben in jouw haar, hierdoor zal je haar sneller "typisch" ruiken en zal je zweet sneller gaan stinken door de bacteriewoekering.

Op de lange termijn kan je te maken krijgen met zo'n zwakke weerstand van huid en haar dat je schimmel- en bacteriele infecties kan gaan krijgen van de hoofdhuid.

Omdat het lichaam dit zelf wil voorkomen zal het steeds sneller talg gaan proberen aan te maken. Dit kan je merken door uit je ritme van wassen te gaan. Was je het bijvoorbeeld steeds 1x per dag, en doe je het dan eens 1x in de 3 dagen, dan zal je na 3 dagen een "sla-olie" hoofd hebben.
Deze talgproductie kan ontzettend snel versnellen, maar ontzettend langzaam vertragen. Je haar zal dus steeds sneller vet worden, maar terug gaan naar een "normale" productie kost veel tijd.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:16

Mijn kapper zei dat de meeste shampoos niet meer zijn dan enkel zeep, denk aan merken zoals Andrelon. Enorm slecht voor je haar. Heb nu shampoo van de kapper, enorm duur maar je merkt echt enorm verschil. Mij haar is veel zachter, echt schoon en valt nu eindelijk eens niet zo zwaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:17

Thanks allemaal!

Ik vond nog een paar producten van Inecto (pure coconut) in m'n kast: heat protector en serum, en die gebruik ik nu sinds 2 dagen weer. M'n haar is er een stuk van opgeknapt :j Zo heel vreselijk als het misschien klonk was het ook niet, maar het was ook niet echt mooi. Maar dit helpt wel :) Verder föhn/ stijl ik voorlopig even niet. Hopen dat het er snel uitgroeit :j

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:06

Je kan roepen wat je wilt maar als ik zie hoe m'n haar er nu aan toe is en wat m'n kapster mij verteld, sorry maar dan geloof ik er vrij weinig van [': Het zal heus wel niet 100% goed zijn, maar je kan me echt niet wijs maken dat het zo ontzettend slecht is. M'n kapster zal er wel iets meer over weten lijkt me zo :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 18:52

Courses schreef:
Je kan roepen wat je wilt maar als ik zie hoe m'n haar er nu aan toe is en wat m'n kapster mij verteld, sorry maar dan geloof ik er vrij weinig van [': Het zal heus wel niet 100% goed zijn, maar je kan me echt niet wijs maken dat het zo ontzettend slecht is. M'n kapster zal er wel iets meer over weten lijkt me zo :)

Met alle respect, maar de meeste kappers zijn met hun MBO achtergrond niet bepaald geïnteresseerd in het wetenschappelijke en scheikundige gedeelte achter de haarverzorging.
De meeste kappers geloven er zelfs in dat een shampoo je haar kan herstellen. Toevallig is Schwarzkopf hiervoor op de vingers getikt door de Reclame Code Commissie omdat zij ook beweerden een `herstellende´ shampoo te hebben terwijl dit natuurkundig niet mogelijk is. (Helaas is er te weinig geld en tijd om alle cosmetica merken hierop af te straffen, want wat ze soms aanprijzen :x )

En inderdaad, hoe je haar ERUIT ZIET wordt vaak wel iets beter door siliconen (Dimethicone, Amethicone, Dimethiconol etc) te gebruiken. Helaas LIJKT het alleen beter, de siliconen omhullen het haar en daardoor zie je de beschadigingen minder. Maar echt herstellen doet het het niet.
En door de Sodium Laureth Sulfate (SLS) breek je het zelfs meer af bij iedere wasbeurt....

Jammer dan de intonatie van je bericht, het siert je niet. :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:12

Ik heb mijn mening, jij 't jouwe. Je kan jou mening echt niet even door m'n strot heen drukken. Ik heb verder geen zin om hierover in discussie te gaan. Als jij je goed voelt bij je haar 6 weken niet wassen moet je 't lekker doen. Hier staat m'n hoofd echt niet naar.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:14

Courses schreef:
Ik heb mijn mening, jij 't jouwe. Je kan jou mening echt niet even door m'n strot heen drukken. Ik heb verder geen zin om hierover in discussie te gaan. Als jij je goed voelt bij je haar 6 weken niet wassen moet je 't lekker doen. Hier staat m'n hoofd echt niet naar.

Nou wat een toon.. zal de leeftijd wel zijn.

Het is hier op bokt nog altijd een discussieforum en 1001 mensen 1001 meningen. Ik onderbouw de mijne door wetenschappelijke informatie, dingen die bewezen zijn en onderzocht zijn. Als je dat niet wilt geloven mag dat natuurlijk. (Ooit zei de kerk ook nog dat zon om de aarde draait ;) ).

Jammer dat je dingen uit zijn verband trekt. 1 a 2 keer per week je haar wassen is iets anders dan 1 keer in de 6 weken, neem aan dat je dat zelf ook nog wel begrijpt ;) .

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:02

Gebruikt er ook iemand hier kokosolie voor in je haar?
De stof laurinezuur dringt heel diep in je haar zodat het van binnen uit hersteld. Lijkt me dus beter dan die chemische troep!?!

Of natuurlijk Jojoba olie.