Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Heb ik er twee van. Tegenwoordig zijn het witte staafjes. Die smelten ze inderdaad in je kies
Marjo_x schreef:Als je wel wat voelt, gewoon extra verdoving vragen![]()
Bij mijn eerste behandeling voelde ik na de prik nog steeds alles, trok het echt nietToen heeft ie er nog een pastatje ofzo opgesmeerd en toen was het beter
Hoop dat je een goede verzekering hebt btw, ik had geen gebitsverzekering.. spaarrekening direct leeg
). De hand van de assistente was vandaag ook al gekneusd geknepen volgens mij...
Citroentje1 schreef:ik heb eenmaal een invaller gehad. Toen wist ikzelf 100% zeker dat de pijn van een acute ontsteking af kwam. Toen had ik een of andere domme doos. Die zelfs nadat ze foto's gemaakt had, alleen een gaatje kon vinden.
Vertrouwde het al niet. Maargoed prima.. Zij heeft ervoor geleerd? Zij gaatje gevuld (Onder drie verdovingen, dat voelde ik toen wel). En eenmaal smiddags thuis, verging ik van de pijn. Verdoving raakte uitgewerkt. Was inmiddels ver na sluitingstijd van de tandarts.
Ik was inmiddels alweer op stal (Met verdoving voelde ik niks, dusja, op naar poown). Vandaaruit thuis gebracht door de staleigenaar
Daags erop weer naar de tandarts. Om half negen sochtends. (Nacht kon ik gelukkig uitzingen onder ibuprofen!). Bleek dus wel degelijk ontsteking te zijn!
Ik zeg maar zo. Als IK zeg dat het ontstoken is. Dan eh.. IS dat het ook![]()
@Delirium. Waarschijnlijk was dat het doorknippen van de zenuwVolgende keer dat je tandarts aangeeft dat het gevoelig gaat worden, meteen om extra verdoving vragen. Dan spuiten ze er verdoving bovenop. (Niet IN de zenuw, maar gewoon eroverheen). Dan voel je er niks van.
[***] schreef:Dan heb je mazzel gehad qua tijden..
Ik ben 2 weken geleden geweest omdat er een stukje kies was afgebroken.. dit eindigde in een zenuwbehandeling.. *auw*
Ze is 5 kwartier bezig geweest en ik moet over 2 weken terug komen en dan staat er een behandeling van 2 uur!!!! ingepland...
Dunno why
Ik heb inderdaad ook 4 zenuwen lopen waarvan er nu 3 zijn verwijderd en ik heb er ook een noodvulling in.
Ik heb zeker 5 dagen vol aan de ibu600 gezeten omdat het echt heel veel pijn deed (en ik ben geen watje), maar het hielp bij mij ook niet dat er een zenuw zwaar ontstoken was, daarom had ik zoveel pijn en napijn.
Heb 1,5 week niet kunnen eten aan die kant na de behandeling, nu gelukkig wel weer..
Ik zie echt op tegen de behandeling over 2 weken
Ceent schreef:Citroentje1 schreef:ik heb eenmaal een invaller gehad. Toen wist ikzelf 100% zeker dat de pijn van een acute ontsteking af kwam. Toen had ik een of andere domme doos. Die zelfs nadat ze foto's gemaakt had, alleen een gaatje kon vinden.
Vertrouwde het al niet. Maargoed prima.. Zij heeft ervoor geleerd? Zij gaatje gevuld (Onder drie verdovingen, dat voelde ik toen wel). En eenmaal smiddags thuis, verging ik van de pijn. Verdoving raakte uitgewerkt. Was inmiddels ver na sluitingstijd van de tandarts.
Ik was inmiddels alweer op stal (Met verdoving voelde ik niks, dusja, op naar poown). Vandaaruit thuis gebracht door de staleigenaar
Daags erop weer naar de tandarts. Om half negen sochtends. (Nacht kon ik gelukkig uitzingen onder ibuprofen!). Bleek dus wel degelijk ontsteking te zijn!
Ik zeg maar zo. Als IK zeg dat het ontstoken is. Dan eh.. IS dat het ook![]()
@Delirium. Waarschijnlijk was dat het doorknippen van de zenuwVolgende keer dat je tandarts aangeeft dat het gevoelig gaat worden, meteen om extra verdoving vragen. Dan spuiten ze er verdoving bovenop. (Niet IN de zenuw, maar gewoon eroverheen). Dan voel je er niks van.
Heeft iedereen dat, dat doorknippen van de zenuw....*slik*
Milligan schreef:Oh nee, ik heb al 3x een wortelkanaalbehandeling gehad, wees blij dat je er op tijd mee bent! Ik had het vorige jaar ook (in een tand die al 10aar geleden behandeld was) mijn wortel was terug gegroeid met de zelfde ontsteking! Die is toen door heel mijn gezicht gegaan en heb ik 2x antibiotica kuur gehad haha!!
Maar het is niks om bang voor te zijn, je voelt er niks van, tis even liggen met je mond open, en wordt je wortel weggehaald en je tand helemaal schoongemaakt en krijg je dan iets in je tand/wortel !!! Ik voelde de verdoving niet eens (al moet ik zeggen dat mijn tandarts onwijs goed is!!)
Success!!!
Je zenuw word doorgeknipt.
), en deze moet dan via mijn tandvlees aan de gang.
Ceent schreef:[***] schreef:Dan heb je mazzel gehad qua tijden..
Ik ben 2 weken geleden geweest omdat er een stukje kies was afgebroken.. dit eindigde in een zenuwbehandeling.. *auw*
Ze is 5 kwartier bezig geweest en ik moet over 2 weken terug komen en dan staat er een behandeling van 2 uur!!!! ingepland...
Dunno why
Ik heb inderdaad ook 4 zenuwen lopen waarvan er nu 3 zijn verwijderd en ik heb er ook een noodvulling in.
Ik heb zeker 5 dagen vol aan de ibu600 gezeten omdat het echt heel veel pijn deed (en ik ben geen watje), maar het hielp bij mij ook niet dat er een zenuw zwaar ontstoken was, daarom had ik zoveel pijn en napijn.
Heb 1,5 week niet kunnen eten aan die kant na de behandeling, nu gelukkig wel weer..
Ik zie echt op tegen de behandeling over 2 weken
Oh! Succes! Ik hoor van iedereen zulke verschillende tijden. Weet iemand hoe dat zit? Mijn tandarts is wat dat betreft ook niet de duidelijkste hoor... Ik wilde nog vanalles vragen maar ze had me alweer buiten de deur gegooid. Ze gooide nog net niet mijn jas erachter aan...
voor een gaatje
). Maar ikzelf heb juist zoiets van zo vlug mogelijk de stoel uit. En ik hoef niet te weten wat ie doet, ogen dicht en GAANN. En daarbij gaat hij echt zijn eigen gang. Lekker vlot, zodat ik er vlug af ben!
maartje_h schreef:Mjetterd schreef:Ohnee, dit topic doet me herinneren dat ik nog steeds een afspraak moet maken voor de 2de behandeling!
haha hier idem.
Nadeel is alleen dat mijn tandarts op het moment haar arm heeft gebroken, dus zou ik bij een invaller komen en daar heb ik eigenlijk weinig zin in
.
Rienn schreef:Ik heb nu al ruim een week hele erge kies pijn. Vorige week afspraak gemaakt. Blijk een gaatje te hebben, was alleen te zien op de foto. Nu kan ik pas 19 maart terug komen, hoop dat ik het qua pijn trek tot die tijd. Slik elke dag nu Ibuprofen (400) en dan is het wel redelijk uit te houden. Ik heb voor de 19e maar 15 min staan, dus schijnbaar verwacht mijn tandarts dat er niet veel hoeft te gebeuren, maar ik heb een heel ander gevoel.![]()
Zoals ik het bij een aantal lees, mag ik hopen dat ik geen wortelkanaalbehandeling krijg.
Eigenlijk vind ik op dit moment alles bes, zo lang die pijn maar weggaat.
.
Ceent schreef:Gelukkig, dat klinkt wel redelijk positief... De tandarts dacht ook dat ik vier kanalen had, maar konden er ook drie zijn...
Maar toch, om nou ruim een uur in die stoel te liggen. Ik lag er vanochtend al 20 min. mega verkrampt van de angst en spanning. Toen leek het al een uur te duren...
Ik heb vaker wortelkanaalbehandelingen gehad, en da's dan per behandeling meestal 4 (!) uur. En 2 behandelingen per kies, oftewel 8 uur voor één (zelfs 'n keer 3 keer moeten komen voor één kies).
Dat was van 09.00 tot 12.00 en vervolgens van 1.30 tot 18.00. Jullie snappen dat ik best spierpijn in m'n kaak had de dag erna.
heel irritant. Maar komt denk ik gewoon omdat je na een paar uur je mond openhouden wel moe wordt. Mijn TA denkt alleen steeds dat ik dan pijn heb/bang ben ineens oid, maar ik heb gewoon een lamme kaak
Citroentje1 schreef:afram schreef:Bij de eerste behandeling gaan de zenuwen (restjes) eruit. Wordt gespoeld met een chlooroplossing, en de kanalen geruimd met vijltjes en daarna gedroogd.
Daarna komt er medicament ( ultracal ) in met daarboven op een watje met een noodvulling. Dit kan een aantal weken blijven zitten, Daarna weer opengemaakt en wordt hetzelfde gedaan. Zijn de kanalen rustig en komt en geen viezigheid meer uit dan wordt de kies verder afbehandeld. Komt er nog wel viezigheid mee met het ruimen dan komt er weer een medicament in met een noodvulling. Dan na 2 weken kijken of alles rustig is.
Je hoeft je geen zorgen te maken voor pijn want de zenuw is dood. Dus voel je ook niks. Als je nog vragen hebt mag je me evt. PBen.
Succes! Komt goed!
Dit hoeft niet perse hoor. Ik heb twee behandelingen gehad, waarbij de zenuw alleen doorgeknipt word, en vervolgens gebrand word. Ik heb ook nog nooit een watje gehad. Bij mij was het altijd een noodvulling, die ze er als waren insmolten. (Zetten ze er een pinnetje in, en nog een, en nog een, dat knippen ze af, en smelten ze naar binnen).