Snel overprikkeld, wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 15:42

Passorapard schreef:
Ooh , heel herkenbaar dit.

Ik kom overigens vrolijk thuis , seconden later kan het heel anders zijn uit het niets !
Kan me erger aan dingen waar je overigens amper last van kan hebben , en snauw snel van me af .

Heel herkenbaar :j

monicees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 15:43

oh yes!

ik was het altijd al, maar ben na m'n hersenoperatie 10x erger geworden ;( al mn zintuigen zijn aangescherpt, maar vooral gehoor
als ik met iemand praat terwijl er omheen nog iets gebeurd, kan een bewegend voorwerp/dier maar eerder nog, een geluid zijn..
dan volg ik er meteen niks meer van, HOOR het wel, maar BEGRIJP het niet, alsof het niet echt 'binnen' komt.

voorbeeldje:
laatst zat ik in de wachtkamer bij de Doc. zeker 20m verderop zat iemand met zijn pen te klikken, mn bloed begon echt te koken :')
hééél irritant :Y)

ik wil me er niet aan ergeren, want idd, het kost ontzettend veel energie, nodeloos.. maar tot nu toe heb ook ik dé oplossing nog niet gevonden

geen idee of er cursussen/ trainingen oid in zijn, zou wel mooi zijn!

Anoniem

Re: Snel overprikkeld, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 16:47

ik heb wel veel prikkels de hele dag , s'nachts maalt het nog en moet ik het knopje omduwen met moeite. ben ook heel hyper en dan weer niet weer hyper en niet , heb wel de stempel pdd-nos maar lijkt me sterk dat het erbij hoort :P

wel ga ik als ik thuis ben gelijk naar boven , kan lang in een bui hangen blijven :P muziek op en hoofd en leegmaken.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 16:49

takkie_muis schreef:
ik heb wel veel prikkels de hele dag , s'nachts maalt het nog en moet ik het knopje omduwen met moeite. ben ook heel hyper en dan weer niet weer hyper en niet , heb wel de stempel pdd-nos maar lijkt me sterk dat het erbij hoort :P

wel ga ik als ik thuis ben gelijk naar boven , kan lang in een bui hangen blijven :P muziek op en hoofd en leegmaken.

Ik ga ook zo snel mogelijk naar boven :=

Ben op dit moment ook heel moe, spanning in m'n lichaam. Ik word er af en toe gek van.
Ik heb waarschijnlijk Asperger. Heb de stempel NLD, maar word opnieuw getest :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:45

soms moeten we ergens heen ofzo dan ben ik helemaal op , en slaap ik 9 uur al. en maar malen , ik verzin ook dingen in mijn hoofd soort verhalen om in slaap te komen. beetje apart maar kan het niet anders verwoorden :P , vandaag was een rustige dag :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 07:47

Dat piekeren is zo vervelend ja :')

Eerst was het erger, nu stukken minder, maar ik blijf altijd malen, ik heb ook dat verhaal in m'n hoofd, maar na vijf minuten dwaal ik weer af :').
Gister was ik ook moe, dus om 21:30 naar bed, rond 21:50 licht uit. Sliep pas rond 23:15 -O-.

Heb vandaag niet veel school, maar wel veel toetsen deze week, dus moet veel leren, maar ik krijg zo'n hoofdpijn als ik me te lang op een ding concentreer :\.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:19

heb wat last van mijn agressie in toom te houden , ben zomaar woest namelijk. na een eruption pieker ik er nog dagen over , en apart dat jij ook verhaaltjes verzint :+

gister avond flinke last van piekeren gehad , was 5 uur en 7 uur wakker zo lastig :+

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 16:22

Agressie in de toom houden, ik ken het :=. Als ik overprikkeld ben gaat het nog minder goed :')
Verhaaltjes verzinnen doe ik al zo lang, heb zelfs een boek uitgegeven :D.

Piekeren, had ik gister avond ook, was moe en wilde rond 21:50 gaan slapen, sliep pas om 23:15 :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:25

heb vandaag een tennisracket doodgeslagen := , maar die vroeg er ook om hoor :+

stoer :D , ik verzin hele enge en door de kriebels die ik ervan krijg ik mijn buik slaap ik goed :P.

ik lag half 11 en rond 12en sliep ik eindelijk , toen nog die 2x wakker :(

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 16:28

Ik heb vooral een drama-verhaal :')

Morgen blijf ik echt een dagje thuis, ik ben zo moe de laatste tijd, dit hou ik niet meer vol...

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:30

Hier nog iemand die snel overprikkeld is, maar ik heb er nu medicatie voor en dat helpt wel heel erg, ook om niet zo snel boos/geirriteerd te zijn, maar ook tegen extreem moe worden van de vele prikkels :)

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:30

Oh ik herken dit helemaal, alle dingen in je startpost :j En mijn moeder dacht dat ik serieus iets had, meerdere malen bloed laten prikken. Ik ben dus heel snel overprikkeld, hoog sensitief en ik heb een ernstig vitamine D tekort :')

@Alwiene, welke medicatie heb je?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 16:32

@ Alwiene

Wat slik jij dan? Ik slik Concerta, omdat ik een stoornis heb. (ik word op dit moment opnieuw getest om te kijken wat ik precies heb).

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:32

Ik heb dit ook.

Alles vat ik ook hevigere op dan 'normale' mensen.

Ik ben ook als HSP beschreven maar nu een diagnose van de psych gehad.

Borderline en ADD.
Dat maakt dat ik elke dag moe ben en snel overprikkelt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 16:34

Ik heb dus ook een stoornis, ik vermoed zelf Asperger, dus waarschijnlijk ben ik of én HSP en Asperger, of alleen Asperger (of andere stoornis)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:39

@ TS en MyLittleLove, ik heb ook Ritalin, maar de medicatie die ik bedoel is Risperdal. Is officieel een antipsychotica maar wordt in zeer lage doseringen ook effectief voorgeschreven bij mensen met autisme/adhd tegen het overprikkelen en overreageren :)

Edit: ik heb trouwens Asperger en ADHD ;)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 16:40

Ik had eerst ook ritalinn, maar reageer beter op Concerta, wat overgens ook helpt bij overprikkeling :)

Edit: Ik denk zelf aan beide, aangezien ik bijvoorbeeld ook emoties van andere kan overnemen, en 'maskers' kan zien.
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 13-03-12 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:42

EskeGirl schreef:
Ik had eerst ook ritalinn, maar reageer beter op Concerta, wat overgens ook helpt bij overprikkeling :)

Ritalin en Concerta zijn dezelfde werkzame stof, maar concerta is langwerkend. Iets wat ik zelf niet wil omdat ik meer controle wil hebben over wanneer en hoeveel Ritalin ik slik. :) Ritalin helpt inderdaad ook tegen overprikkeling, maar voor mij wel op een hele andere manier. Risperdal zorgt er bijvoorbeeld voor dat ik niet uitgeput ben na 2 uurtjes Ikea, en dat lukt de Ritalin niet :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 16:43

Ik ben wel altijd uitgeput na een paar uurtjes stad, vind winkelen trouwens ook niet leuk :') (behalve als je me in een ruitershop dumpt :+)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:45

ik haat winkelen :+ , maar is puur omdat ik niet van passen houdt etc :P.

ik heb pdd-nos maar twijfel soms sterk eraan , schrijf vanaf vandaag alles op lucht toch best wel :P

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 16:48

Opschrijven werkt goed, zeker voordat je gaat slapen :j.

Ik lees nu ook het boek Aspergirls, en dat geeft enorm veel herkenning...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:51

heb nu in een half uur een pagina vol := dat is algemeen en niet over vandaag :P

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:06

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:11

nee ik niet :P

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:11

Overprikkeld als in "gestressd"..

Daar heb ik wel wat trucjes voor geleerd (meditatie, ademhalingsoefeningen, mindfullnes). Meer leven in het nu, bij jezelf blijven .. etc. etc. Er is dus wel wat aan te doen ;)