Veel en vaak plassen, buikpijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Worldgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 19:53

Nou dames...vandaag niet veel meer geplast. Wel meer dan normaal maar niet heel veel.
Toch maar een zwangerschapstest gekocht vanmiddag en deze bleek positief..ik ben dus zwanger. :\

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:56

Uhm.. en nu?
Ik bedoel, ben je er blij mee?

Hoort pijn in je rug daarbij dan?

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:56

hey.. ik lees al een tijdje mee!
heb het sinds 3 weken ook, dacht ook dat ik zwanger was! toch eerst me bloed maar laten onderzoeken, was het de ziekte van pfeiffer.. me lever is helemaal van slag!
maareehmm komt het uit dat je zwanger bent of is dit nog niet echt de bedoeling? je weet nu wel wat het is.. je heb zekerheid..

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:01

Worldgirl schreef:
Nou dames...vandaag niet veel meer geplast. Wel meer dan normaal maar niet heel veel.
Toch maar een zwangerschapstest gekocht vanmiddag en deze bleek positief..ik ben dus zwanger. :\

Hmm, dat is wel even schrikken, ofniet?

Doe maandag nog zwangerschapstest, en neem dan ook even contact op met je huisarts.
Wanneer was je laatste menstruatie? Dan kun je voor jezelf berekenen hoelang je ongeveer zwanger bent :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:02

Worldgirl schreef:

Ja, daar kan je ook buikpijn van krijgen en veel moeten plassen.

Euhm... g e feliciteerd???

Boompje1985

Re: Veel en vaak plassen, buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:10

en uhm ja uhm ben je blij of......?

meelanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:19

Oeh das even iets anders dan een blaasonsteking. Hopelijk heb je mensen / vriend om je op te vangen. ik las in elk geval dat je 10 maanden terug nog vrijgezel was. Dus ik zit heel hard te hopen voor je dat je een vriend hebt met een stabiele relatie. Als het niet zo is hoop ik dat je een heeele fijne familie hebt die je kan steunen in deze spannende tijd. In elk geval veel... succes? de komen de tijd

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:22

Worldgirl schreef:

Maandag even langs de HA voor een extra test, dan weet je het helemaal zeker. ;)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:25

In principe zijn de tests die je gewoon koopt betrouwbaar. Maar idd zou ik ook voor de zekerheid een 2e test doen.
Begrijp dat je dit allemaal 'even' moet verwerken, je woont ook nog bij je ouders. Niet dat dat een groot probleem moet zijn maar kan me zo voorstellen dat het dus niet geheel de bedoeling was.

Toch opperde je het gisteren zelf al, had je ergens dan toch een voorgevoel? Misselijk, licht in je hoofd oid?

Worldgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 20:34

Ik doe morgenochtend nog een test(zaten er 2 in de verpakking) en ga maandag gelijk naar de huisarts.
Nou ik schrok ontzettend toen mijn vriend zei dat er een tweede streepje zichtbaar werd.
Het is heel raar en ongeloofwaardig! Kan het nog niet helemaal geloven. Ik slik namelijk gewoon de pil(een nieuwe).

We zijn er allebei over eens dat we het beter kunnen laten weghalen, wegens verschillende redenen. Wel moeilijk hoor! Ik heb trouwens gewoon een (héle lieve) vriend en wij wonen sinds 3 maanden ook samen.

Bedankt voor de reacties.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:41

Nou veel succes met de moeilijke beslissingen die je nu moet nemen.

Worldgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 20:45

IMJ schreef:
In principe zijn de tests die je gewoon koopt betrouwbaar. Maar idd zou ik ook voor de zekerheid een 2e test doen.
Begrijp dat je dit allemaal 'even' moet verwerken, je woont ook nog bij je ouders. Niet dat dat een groot probleem moet zijn maar kan me zo voorstellen dat het dus niet geheel de bedoeling was.

Toch opperde je het gisteren zelf al, had je ergens dan toch een voorgevoel? Misselijk, licht in je hoofd oid?

Hoe kom je erbij dat ik bij mijn ouders woon?
Niet misselijk, alleen tijdens de pijn. Licht in mijn hoofd wel vaak laatste tijd.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:47

Hoe kom ik er nu bij dat je bij je ouders woont? :+
Ja, moeilijk dit joh! Mgl tijdens de overgang van de ene naar de andere pil..?

Heel veel sterkte met het nemen van beslissingen. Welke ook, het zal sowieso niet makkelijk zijn.

Heb je enig idee hoelang je zwanger zou kunnen zijn?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:47

Haha! Ik vroeg me dus precies hetzelfde af als jij.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:48

Oei lastig, wel vreemd dat dat gebeurd als je de pil slikt.
Ik zou er nog wel even goed over nadenken en met je vriend erover praten, zou vervelend zijn als je achteraf spijt krijgt. In ieder geval succes en sterkte met de keuze die jullie maken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:51

Bij een abortus hoor automatisch ook een bedenktijd.

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 21:05

Maar snel een afspraak maken bij een verloskundige meid, die zijn 24-7 bereikbaar en dan kun je met de echo kijken of de zwangerschap op de goede plek zit en wat je ermee wil. Het is fijn om met iemand te praten en (even zakelijk) de punten op een rij te zetten. Daar zijn verloskundigen voor opgeleid! Je kunt ook contact opnemen met het FIOM, die doen ook begeleiding bij abortussen mocht je daar voor kiezen. Huisartsen hebben in de regel steeds minder verstand van zwangerschappen. Heel veel sterkte met je beslissing maar zoek maandag meteen hulp want het klinkt mij in de oren dat je misschien al best wel aardig zwanger bent!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 21:12

Goeie tip PLK. :)

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 21:16

Volgens mijn moeder klinkt het als een buitenbaarmoederlijke zwangerschap dan schijn je dus zoveel pijn te hebben zou ook z.s.m aan de bel trekken!

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 21:18

PLK is zelf verloskundige ;) ps je mag wel stoppen met die pil nu he

Worldgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 22:12

Ik ben 4 weken geleden nog ongesteld geweest! En daarvoor ook steeds gewoon goed ongesteld geweest!
Bedankt voor alle info.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 22:16

Dat kan gewoon doorgaan zwanger of niet je hoort t vaker...
En slikte je nou de pil?

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 22:22

Het eerste wat ik dacht bij je klachten was ook zwanger.
Ik hoop dat jullie een goede beslissing nemen waar jullie samen achter staan. Succes!

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 22:25

Worldgirl schreef:
Ik ben 4 weken geleden nog ongesteld geweest! En daarvoor ook steeds gewoon goed ongesteld geweest!
Bedankt voor alle info.

als je de pil slikt krijg je ontrekkingsbloedingen, dat is dus een soort nepongesteldheid.. Dat gaat ook vaak door als je de pil slikt tijdens zwangerschap. als je vragen hebt mag je me altijd een bericht sturen hoor! en echt een verloskundige kun je altijd bellen, ook morgen. Mijn zwangeren smsen me zelfs ook vaak met vragen, nou prima toch. De dichtsbijzijnde vkpraktijk kun je vast wel even googlen. zie ook www.knov.nl

zet m op en doe wat je hart je ingeeft en natuurlijk ook je verstand gebruiken!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:10

Nadat je dit kenbaar hebt gemaakt bij de huisarts heb je 5 wettelijke dagen bedenktijd.

Mag ik vragen hoe oud je bent?

Denk er goed overna, laat je goed voorlichten over je keuze en wijze van behandelen. Ik wens je veel sterkte met het maken van de beslissing.