Blinde Vlek [ogen],Wie heeft het ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Blinde Vlek [ogen],Wie heeft het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 19:59

Ja licht in mijn ogen lokt het ook zeer zeker uit.Vooral de weerkaatsingen van [zon]licht.
Vind het zó irritant die blinde vlek.Als ik het voel opkomen neem ik gauw een advil,dan word ik meestal niet beroerd.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:59

Wat jij ziet heet een scotoom:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Scotoom

Daarmee kan zowel je huisarts als je neuroloog je verder helpen. Die mensen denken nou eenmaal in techische termen :+
Heeft jaren geleden al eens een artikel over gestaan in het Tijdschrift voor Geneeskunde.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:00

Jeetje, heel erg moeilijk zeggen vanaf hier... Het lijkt ook wel weer een beetje op wanneer ik veel te laag zit met m'n suiker (diabetes)!? maar of dat het bij jou kan zijn!?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 20:02

Dank je voor de link! 'Ibbel'.
Ik ga hem zo even bekijken.

@Kentaro.
Ik heb regelmatig last van een Hypo,mijn suikerspiegel daalt dan heel erg.Maar dan heb ik last van trillen en als ik niet gauw wat suiker neem val ik flauw.Een poosje terug was mijn suikerspiegel 2,4 erg laag dus.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:06

Dat heb ik ook bijna altijd bij een hypo, maar ik heb dat rare met m'n ogen ook een enkele keer gehad!! Echt héél eng gewoon!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:14

Herkenbaar!

Vorig jaar was een van mijn eerste migraine aanvallen, zoals jij hem omschrijft.
Het begon met m'n linker oog, en werd in de namiddag 'slecht ziend'. Hoe verwoord ik het beter?
In paniek heb ik de HA gebeld, de klachten verteld en binnen een half uur wist ik dat het oogmigraine was.
Enkels heb ik hier nog last van, maar die 'vlekken' zijn echt vervelend. Op die momenten zit ik liever binnen, zonder licht, met muziekje.

Inmiddels voel ik het sneller, wanneer migraine komt. Soms helpt paracetemol of advil/aleve wel, maar vaak niet :=
Wat ook wel helpt: Als je het voelt aankomen, of ziet aankomen, neem dan direct meer rust.

Vervelend he? :(:)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 20:42

Ja echt heel vervelend!en helemaal omdat er eigenlijk niets tegen te doen is.
Zit ik rustig achter me p.c. of ik lig op de bank t.v. te kijken,komt die blinde vlek zomaar opzetten.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:44

zo iets heb ik dus ook wel eens, vooral die wazige vlekken die je ook met je ogen dicht ziet komt mij bekend in de oren...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 20:55

Met mijn ogen dicht zie ik de blinde vlek niet,wel die zwart/witte flitsen.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:57

gohya schreef:
Met mijn ogen dicht zie ik de blinde vlek niet,wel die zwart/witte flitsen.

ja ik bedoel die flitsen dan, maar heb ze ook wel eens in kleuren zoals blauw en geel..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 21:03

Ik zie ze alleen maar in zwart/wit.Precies zoals de flitsen van een Stroboscoop lamp,die ze in discotheken ook hebben.Ik lees net in de link van Ibbel:

Het is altijd verstandig om een oogarts te consulteren bij acuut ontstaan van zwarte vlekjes (of een in het centrum) of lichtflitsen in het oog.

Oogarts ben ik nooit geweest,wel bij de Opticiën.
Er zit me wel iets bij dat mijn H.A. het ooit had over loslating van het netvlies.En daarom had hij me door gestuurd naar de neuroloog.Had hij me beter naar de oogarts kunnen sturen lijkt me?
Maar dat kan het niet zijn,want dan had dat netvlies allang los gelaten.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 00:22

Ik ben een 'migraine zonder hoofdpijn' patient en ik herken mezelf erg in wat jij beschrijft :j
Ook een hypo kan een aanval uitlokken ;)