Slank betekent niet ziekelijk zijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 22:21

Quellian schreef:
_Nancy schreef:
Er zijn (bijna) ALTIJD wel maatregelen die je kunt nemen om over- of ondergewicht tegen te gaan.
Het is aan de persoon zelf om iets met deze maatregelen te doen. :j

Maar... tegenwoordig is maat 40/42 de gemiddelde damesmaat, dat is behoorlijk.
Als je daar dan onder zit (en een BMI heb van wél beneden de 25, maar nog wel een spekrandje hebt), dan ben je volgens de 'dikkere' mensen al te dun.
De standaard verandert.
Moet je eens over het winkelcentrum lopen... hoeveel dikke mensen (kinderen!!) zie je?

Standaard mag dan wel veranderen, ik vind niet dat mensen daar in mee moeten als ze niet willen. Als je liever een maatje onder de 40 hebt is dat je volste recht en dan wil ik dus niet als ziekelijk beschouwd worden.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:22

mayniac_val schreef:
Jep.. Ik ken ook iemand die veel te dik is en ze wil dolgraag afvallen maar ze heeft echt geen flauw idee hoe ze gezond moet eten, dus er komt meer bij dan dat er af gaat. Gewoon nooit geleerd van haar ouders :n

Gelukkig bestaan er dietistes, voedingsdeskundige en personal trainers en fitness instructeurs die je aan een schema kunnen helpen :D

Zo veel oplossingen eigenlijk..
Maar veel doen er niks mee, die zeuren alleen maar dat ze moeten afvallen en op dieet moeten ofzo..

Dan denk ik ook.... Eigen schuld :+

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:22

Evelijn schreef:
Marjo_x schreef:
Evelijn, ik ben niet te slank.. ik reageer ook :)

Maar.. jij maakt ook deze beetje rare opmerking over de anderen die reageerden...
iIk reageer zelf sowieso alleen in topics waar ik wat bij kan bedenken... dus me op één of andere manier aangesproken voelt. Jij kennelijk reageert alleen maar in random topics? --> of je voelt je toch aangesproken (misschien denk je wel dat mensen die slank zijn ziekelijk zijn... dan kan je je ook goed aangesproken voelen 8-) )

:')
Vind je mijn opmerkingen raar?
Ik reageer random? Lees mijn eerste bericht dan eens even. Ik voel me niks niet aangesproken. Probeerde ts alleen een hart onder de riem te steken

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:24

Diva92 schreef:
Quellian schreef:
Maar... tegenwoordig is maat 40/42 de gemiddelde damesmaat, dat is behoorlijk.
Als je daar dan onder zit (en een BMI heb van wél beneden de 25, maar nog wel een spekrandje hebt), dan ben je volgens de 'dikkere' mensen al te dun.
De standaard verandert.
Moet je eens over het winkelcentrum lopen... hoeveel dikke mensen (kinderen!!) zie je?

Standaard mag dan wel veranderen, ik vind niet dat mensen daar in mee moeten als ze niet willen. Als je liever een maatje onder de 40 hebt is dat je volste recht en dan wil ik dus niet als ziekelijk beschouwd worden.

Het is een algemeen beeld wat wordt veranderd, het is overal zo..
Het is gewoon nogal bewegelijk allemaal..
Tuurlijk heb je de keus, en er zijn zat mensen die daar niet in mee gaan.. :j

Maar je ziet het zelf op het nieuws ed.. Mensen worden steeds dikker..

Misschien denken ze wel: 'Oh zij is ook wat steviger, dan kan ik dat ook wel zijn' ofzo..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:24

Quellian schreef:
Wow _/-\o_ Precies hoe ik denk _/-\o_

'Nou, als ik jouw gewicht had dan zat ik wel bij de dokter'.
'Ik snap niet waarom jij nog moet afvallen'.
'Gaat het wel goed met je?'.
'Goh, je eet dus nog wel?'.
Etc. etc.

Ik hou van een platte buik en een verzorgd uiterlijk. Dat ik een moeder ben betekent niet dat ik uitgezakt en als slons op de bank hoef te hangen.

en zelfs slons zijn moet ieder voor zich weten..net als dat iemand het zelf moet weten als ze uren voor de spiegel staan.
Gewoon iedereen in zijn waarde laten....dik,dun,slons of verzorgt.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:25

_Nancy schreef:
mayniac_val schreef:
Jep.. Ik ken ook iemand die veel te dik is en ze wil dolgraag afvallen maar ze heeft echt geen flauw idee hoe ze gezond moet eten, dus er komt meer bij dan dat er af gaat. Gewoon nooit geleerd van haar ouders :n

Gelukkig bestaan er dietistes, voedingsdeskundige en personal trainers en fitness instructeurs die je aan een schema kunnen helpen :D

Maar veel doen er niks mee, die zeuren alleen maar dat ze moeten afvallen en op dieet moeten ofzo..

Persoon heeft een bord voor haar kop waar je verstelt van staat, ze heeft in haar hoofd dat ze goed eet en dat ze gewoon niet af kan vallen. Zonde hoor, dichtgroeien is nergens voor nodig.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:25

_Nancy schreef:
mayniac_val schreef:

eigen schuld wil ik het niet noemen, iemand die niet weet wat de mogelijkheden zijn, kan ze ook niet gebruiken.

Ik heb soms ook gevoel dat de maat zelf gewoon groter wordt...

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:26

Diva92 schreef:
Standaard mag dan wel veranderen, ik vind niet dat mensen daar in mee moeten. Als je liever een maatje onder de 40 hebt is dat je volste recht en dan wil ik dus niet als ziekelijk beschouwd worden.

RECHT?!? dat vind ik dan weer vreemd woord... ik heb mijn kledingmaat niet gekozen... ik kies wel voor redelijk gezonde levensstijl en heb daarbij de genen gekregen die zorgen dat ik een snelle stofwisseling heb en lang en slank gebouwd ben... dat is geen recht... dat is biologie... en ik ken mensen die veel beter met hun lichaam omgaan maar er toch veel meer moeite voor zouden moeten doen om een lijf te krijgen dat slank is.
Dus de uitspraak van wouterpaard... soms schaam ik me dat ik van alles kan eten zonder aankomen.. die is vaker bij mij van toepassing... maar misschien wordt dat anders nu ik boven de 30 ben.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:26

_Nancy schreef:
mayniac_val schreef:

Dat dacht ik ook ja... je moet je verantwoordelijkheden jegens jezelf nemen.
En niemand zit ermee als jij in het donker een slagroomtaart naar binnen werkt, terwijl je naar de buitenwereld toe een dieet volgt.
Ja, dan werkt het dieet niet en we doen zo ons best :+ Ik heb een stalgenootje gehad die ging Dr. Franken, maar ze lustte het dieet niet, dus at ipv peren, pannenkoeken, beschuit met muisjes, etc. en dan na een week zeggen: 'dat dieet werkt niet'.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:27

Ach, hoeveel 'scheldnamen' ik al niet gehoord heb voor mijn nogal slanke figuur... En inderdaad tot de vraag over eetstoornissen aan toe. Op mijn werk (ziekenhuis) is het ook standaard de grap dat ik me kan verstoppen achter een infuuspaal ;) Ach, soms trek ik het me aan, en soms niet...
Maar goed, de 'vollere' mensen worden (in mijn omgeving althans) niet continu geconfronteerd met het feit dat ze voller zijn; waarom moet ik dan wel continu horen hoe vreselijk dun ik wel niet ben? Ik zou er ook heel graag wat meer aan willen hebben hoor, maar kan eten wat ik wil zonder dat er iets gebeurd ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:27

Evelijn schreef:
Diva92 schreef:
Standaard mag dan wel veranderen, ik vind niet dat mensen daar in mee moeten. Als je liever een maatje onder de 40 hebt is dat je volste recht en dan wil ik dus niet als ziekelijk beschouwd worden.

RECHT?!? dat vind ik dan weer vreemd woord... ik heb mijn kledingmaat niet gekozen... ik kies wel voor redelijk gezonde levensstijl en heb daarbij de genen gekregen die zorgen dat ik een snelle stofwisseling heb en lang en slank gebouwd ben... dat is geen recht... dat is biologie... en ik ken mensen die veel beter met hun lichaam omgaan maar er toch veel meer moeite voor zouden moeten doen om een lijf te krijgen dat slank is.
Dus de uitspraak van wouterpaard... soms schaam ik me dat ik van alles kan eten zonder aankomen.. die is vaker bij mij van toepassing... maar misschien wordt dat anders nu ik boven de 30 ben.

Ja dat word anders :D Ik kon ook altijd eten wat ik wilde en nu op mijn 47 ste niet meer hoor ;)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:28

Dat is wel heel erg Quellian :')

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:29

Romana01 schreef:
_Nancy schreef:

eigen schuld wil ik het niet noemen, iemand die niet weet wat de mogelijkheden zijn, kan ze ook niet gebruiken.

Ik heb soms ook gevoel dat de maat zelf gewoon groter wordt...

Dit geloof ik niet :n

Je wordt doodgegooid met mogelijkheden.. Op het nieuws, op het werk, bij je vrienden, op school..
Je kan gewoon niet zeggen dat je niet wist dat er een dietiste bestond :+ :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:30

Quellian schreef:
Dat dacht ik ook ja... je moet je verantwoordelijkheden jegens jezelf nemen.
En niemand zit ermee als jij in het donker een slagroomtaart naar binnen werkt, terwijl je naar de buitenwereld toe een dieet volgt.
Ja, dan werkt het dieet niet en we doen zo ons best :+ Ik heb een stalgenootje gehad die ging Dr. Franken, maar ze lustte het dieet niet, dus at ipv peren, pannenkoeken, beschuit met muisjes, etc. en dan na een week zeggen: 'dat dieet werkt niet'.

Hahah _O-

Ja of mensen die gaan fitnessen/sporten..
Na een maand weer stoppen, want ze zien geen resultaat :+

Men weet niet dat het een maand duurt voordat je lichaam 'weet' wat er aan de hand is en dan vol aan de bak gaat..
Men weet ook vaak niet hoe ze moeten trainen..

Die gaan maar op een apparaat staan, doen daar iets mee en verwachten daarvan resultaat te zien.. :n

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:31

Goed.. we hebben het over hoe sommige mensen stomme opmerkingen maken over als je wat slanker bent dan gemiddeld maar gaan nu proberen te achterhalen waarom iemand anders niet de wilskracht heeft om een gezond eetpatroon te ontwikkelen. ... ehh..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:31

ja maar....hebben we het hier nu over mensen die van nature gewoon slank zijn of hebben we het hier over mensen die erg veel moeite doen om slank te blijven?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:32

geerke schreef:
ja maar....hebben we het hier nu over mensen die van nature gewoon slank zijn of hebben we het hier over mensen die erg veel moeite doen om slank te blijven?

ik heb in mijn hoofd mensen die van nature slank zijn en blijven en vervolgens bekritiseert worden
Laatst bijgewerkt door Gianti op 05-03-12 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 22:32

geerke schreef:
Quellian schreef:
Wow _/-\o_ Precies hoe ik denk _/-\o_

'Nou, als ik jouw gewicht had dan zat ik wel bij de dokter'.
'Ik snap niet waarom jij nog moet afvallen'.
'Gaat het wel goed met je?'.
'Goh, je eet dus nog wel?'.
Etc. etc.

Ik hou van een platte buik en een verzorgd uiterlijk. Dat ik een moeder ben betekent niet dat ik uitgezakt en als slons op de bank hoef te hangen.

en zelfs slons zijn moet ieder voor zich weten..net als dat iemand het zelf moet weten als ze uren voor de spiegel staan.
Gewoon iedereen in zijn waarde laten....dik,dun,slons of verzorgt.

Ja, iedereen moet het voor zichzelf weten maar dan moet je geen kritiek leveren, dat staat ook in mijn eerste post. En ja, ik zeg recht want het is aan iedereen om te beslissen wat die met zijn lichaam doet. Ik snap ook dat biologie hier ook iets mee te maken heeft maar je beslist zelf hoe je leeft wat voor gevolgen dat ook heeft. Daarop moet je dus geen kritiek krijgen en ziekelijk of obsessief genoemd worden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:33

geerke schreef:

Ik denk dat de reden niet uitmaakt, want mensen van buitenaf zien niet of jij er moeite voor moet doen of niet.

_Nancy

Evelijn schreef:
Goed.. we hebben het over hoe sommige mensen stomme opmerkingen maken over als je wat slanker bent dan gemiddeld maar gaan nu proberen te achterhalen waarom iemand anders niet de wilskracht heeft om een gezond eetpatroon te ontwikkelen. ... ehh..

Ik heb het over dat mensen andere mensen gaan afzeiken, omdat hun te veel naar binnen werken en het er niet uit halen (energie)

Mensen die lopen te zeuren over slankere mensen, terwijl ze zelf ook zo kunnen zijn, zolang ze dus er maar voor werken..

050206051012

TS, even nieuwsgierig... rottige opmerking gehad vanavond?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:34

@Nancy: persoon waar ik op doel ziet het nut van een diëtiste niet, omdat ze gewoon echt nooit het goede voorbeeld heeft gehad en dus denkt dat het een gezonde keuze is om bijvoorbeeld een pak sultana's per dag weg te werken, om het hongergevoel dat niet ontbijten haar geeft. Eet nooit fruit, amper groente.. maar ze denkt écht dat ze goed eet.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:34

ik vind het vooral tegenwoordig zo vreemd dat vollere vrouwen. "real woman" worden genoemd. Vrouwen die zwaar zijn, of overgewicht hebben zeggen dan: " nou ik heb tenminste borsten, en rondingen, ik ben een echte vrouw" En dan sta je daarnaast, met je slanke lichaam. Ja dan moet ik me wel ff inhouden om wat over haar te zeggen.. Ik ben slank, maar ik let ook op mijn eten etc, dat betekend niet dat ik minder vrouw ben..

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 22:35

Quellian schreef:
TS, even nieuwsgierig... rottige opmerking gehad vanavond?

Hahaha :D Zoiets, maar het is verre van alleen die opmerking dat ik dit topic heb gemaakt hoor :)

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:36

Ik ben gewoon normaal, niet dik niet mager.
Wel denk ik dat de standaard veranderd is, als ik vroeg te zwaar werd zeiden mijn ouders daar wat van. Niet dat ik dik was, maar wel dat ik even minder moest snoepen.
Als je dat tegenwoordig verteld aan andere verklaren ze mijn ouders voor gek.

Wel denk ik dat iedereen in zijn waarde gelaten moet worden, dik of dun.